نمایشگاهی از40 اثراز کتاب آبیدرکاری از   مسعود مرادسلیمی عکاس برجسته کردستانی در نگارخانه ارشاد اسلامی شهر سنندج برپا شد.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،کتاب عکس آبیدر مسعود مرادسلیمی از عکاسان برجسته استان کردستان شامل ۱۵۲ عکس از کوه آبیدر سنندج است و در افتتاحیه این نمایشگاه هم از آن رونمایی شد.

مسعود مرادسلیمی متولد سال ۴۲ در سنندج است که قبل از ورود به دانشگاه در سال ۶۳ نخستین تجربه های ظهور فیلم و چاپ سیاه و سفید را در زیرزمین خانه پدری خود بدست آورد و با ادامه این فعالیت ها به دانشگاه راه پیدا کرد.

او فارغ التحصیل کارشناسی عکاسی از دانشکده هنرهای زیبای دانشکاه تهران و کارشناسی ارشد عکاسی از دانشگاه هنر است که علاوه بر برپایی نمایشگاه های متعدد انفرادی، یک گالری دایمی به مجموعه عکس های او از آواره های کرد عراقی در سلیمانیه اختصاص یافته است.

روستاهای کردستان، معماری شهر سنندج، پرتره هنرمندان کرد، کوه آبیدر ومجموعه های شخصی مثل هویت از موضوعات مختلف مورد نظر عکاسی این عکاس کردستانی بوده و کتاب کوه آبیدر سنندج نخستین مجموعه ای است که در استان بدین گونه به چاپ رسیده است.

گفتنی است،نمایشگاه کتاب عکس آبیدر از ۲۶ اسفندماه سال گذشته در نگارخانه ارشاد سنندج برپا شده و تا ۹ فروردین ماه سال جاری هم ادامه دارد.

انتهای پیام/م

نمایشگاه آثار هنرمند برجسته کردستانی در سنندج

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار