یادوراه ۲۰ شهید روستا‌های جاورده، گوراب، احمد سالار، سادات مشهدی، گچی در روستای گوراب بخش چاروسای کهگیلویه برگزار شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ؛ حجت الاسلام حمید برازش ضمن تبریک عید نوروز هدف از برگزاری یادواره شهدا را ارج نهادن به مقام شامخ آنان و تبیین راهشان برای نسل های بعد از انقلاب دانست و گفت: با گسترش فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه می توانیم بخش عظیمی از ناهنجاری ها را مدیریت کنیم.

نماینده شهرستانهای کهگیلویه، بهمئی، لنده و چرام در مجلس شورای اسلامی هم برگزاری یادواره ی شهدا را از مهمترین رویکردهای بعد از انقلاب دانست و گفت: به برکت خون شهدا در کشور فعالیت های بزرگ و مثمر ثمری انجام گرفته است.
عدل هاشمی پور با اشاره به نقش شهدا در عزت و سربلندی ایران اسلامی افزود: ‌امروزه امنیت، عزت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران در منطقه مرهون رشادت ها و خون شهدای والامقام است زیرا آنان از جان و مال خود گذشتند تا امروزه ما در آسایش و آرامش زندگی کنیم.
وی گفت: وظیفه همه مسئولان و مردم است تا از آرمانهای شهدا و راه انقلاب محافظت کنند.
مدیر کل امور فرهنگی بنیاد شهید کشور نیز در این مراسم گفت:تاثیر فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه می تواند برجسته تر از گذشته شود.
اسکندر یاری نسب افزود: این که در منطقه چاروسا و دشمن زیاری از روستاهای دور و نزدیک جوانانی در زمان دفاع مقدس درس و زندگی و عزیزان خود را رها کرده و به جبهه اعزام شدند از تاثیر فرهنگ والای شهادت در این انقلاب است.
وی گفت: معتقدم که عنصر فرهنگ بهترین و موثرترین راه برای پیشرفت و پیشبرد انقلاب است.
دراین یادواره به پاس ارج نهادن وگرامیداشت خون شهدا از خانواده بیست شهید و قاریان برتر استانی توسط سازمان تبلیغات اسلامی استان تجلیل شد.
در پایان مردم روستای گوراب خواهان ساماندهی گلزار شهدا و همچنین ایجاد راه ارتباطی مناسب جهت زیارت مزار مطهر شهدا شدند.
 
انتهای پیام/ش

برگزاری یادواره ۲۰ شهید بخش چاروسا

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.