سباستین کورتس نقض حقوق بشر در ترکیه را محکوم کرد و خواستار لغو مذاکرات در خصوص پیوستن این کشور به اتحادیه اروپا شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «سباستین کورتس»، صدراعظم اتریش، نقض حقوق بشر در ترکیه را محکوم کرد و از بروکسل خواست تا مذاکرات مربوط به عضویت آنکارا در اتحادیه اروپا را لغو کند.

کورتس در مصاحبه با روزنامه آلمانی ولت گفت: «با توجه به نقض سیستماتیک حقوق بشر و ارزش‌های حیاتی دموکراتیک در ترکیه مذاکرات در مورد عضویت آنکارا در اتحادیه اروپا باید لغو شود، زیرا ضوابط کپنهاک (قوانینی که در صورت آماده بودن کشور برای پیوستن به اتحادیه اروپا تعیین می‌شود)، دیگر قابل اجرا نخواهد بود.»

این سیاستمدار اتریشی در ادامه اضافه کرد ترکیه هنوز هم یکی از شرکای مهم اتحادیه اروپا محسوب می‌شود و روابط میان آنکارا و بروکسل باید بر اساس سیاست همسایگی حفظ شود.

ترکیه در سال ۱۹۹۷ واجد شرایط عضویت در اتحادیه اروپا شد. در سال ۲۰۰۵، اتحادیه اروپا و ترکیه مذاکراتی را در این زمینه آغاز کردند.

«ژان کلود یونکر»، رئیس اتحادیه اروپا سال گذشته با اشاره به افرادی در ترکیه که اتحادیه اروپا را مقصر شکست این کشور در پیوستن به اتحادیه اروپا می‌دانند، گفت: ترکیه اقداماتی انجام داده است که او را از پیوستن به اتحادیه اروپا دور می‌کند.

انتهای پیام/

اتریش نقض حقوق بشر در ترکیه را محکوم کرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار