سفیر قطر در روسیه از پیشنهاد این کشور به شرکت‌های روسی برای شرکت در توسعه میدان‌های گازی خبر داد.

پیشنهاد دوحه به مسکو برای همکاری در زمینه توسعه میادین گازیبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، فهد بن محمد عطیه، سفیر قطر در روسیه در گفتگو با اسپوتنیک اعلام کرد قطر به شرکت‌های روسی پیشنهاد شرکت در مناقصه توسعه میادین گازی این کشور در بازه زمانی ۲۰۲۰-۲۰۱۹ را ارائه داده است.

سفیر قطر در این گفتگو اعلام کرد میادین گازی قطر توسعه یافته‌اند اما همچنان در میزان ذخایر کشور توسعه و افزایش را شاهد هستیم که پیش از این نسبت به اعلام آن‌ها اقدام شده است. عملیات مربوط به این ذخایر جدید در سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ انجام خواهد گرفت. شرکت‌های روسی همانند سایرین می‌توانند شانس خود را برای پیروزی در این مناقصه که زمان آن بعدا اعلام خواهد شد، امتحان کنند.

سفیر قطر در روسیه اقتصاد روسیه را قدرتمند و سرشار از موقعیت‌های مناسب برای این کشور دانست.

فهد بن محمد عطیه ابراز کرد که قطر از تمام شرکت‌های روسی فعال در زمینه‌ انرژی، تولید و گردشگری برای سرمایه‌گذاری در اقتصاد این کشور از جمله در بخش صنعت نفت و گاز، خدمات و توسعه زیرساخت‌ها دعوت کرده است.

سفیر قطر در روسیه به اسپوتنیک گفت: ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و شیخ تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر قرار است روز دوشنبه در مسکو و در جریان دیدار با هم به بحث و گفتگو درباره موضوعات منطقه‌ای از جمله مسئله سوریه و یمن و همچنین مسئله فلسطین بپردازند.

او در ادامه افزود: سران دو کشور به بحث و تبادل نظر درباره همکاری‌های متقابل و موضوعات منطقه‌ای  خواهند پرداخت.

همچنین سفیر قطر تاکید کرد که امیر این کشور و رئیس جمهور روسیه در جریان دیدار خود به دنبال توسعه همکاری‌های دو کشور در بخش‌های انرژی، موضوعات نظامی وتبادلات فرهنگی خواهند بود.

او خاطرنشان کرد معاون رئیس شورای وزیران، وزیر امور خارجه، وزاری انرژی، فرهنگ و مالی و رئیس اداره سرمایه‌گذاری قطر در این سفر شیخ تمیم بن حمد را همراهی خواهند کرد.

روز جمعه یک منبع آگاه در سفارت قطر به اسپوتنیک اعلام کرد در طول سفر امیر قطر به مسکو قرار است توافقنامه همکاری میان خطوط هوایی این کشور و آژانس حمل و نقل هوایی فدرال روسیه به امضاء برسد و به بحث درباره قرارداد‌های قطر با شرکت نفت و گاز «روس نفت» پرداخته شود.

شیخ تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر روز یکشنبه به دعوت رسمی ولادیمیر پوتین برای دیدار دو روزه از این کشور به مسکو سفر کرده است.

بنا به اعلام سفارت قطر در روسیه این دومین سفر امیراین کشور به مسکو از سال ۲۰۱۶ است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار