رئیس جمهور ترکیه آغاز عملیات ارتش این کشور را در سنجار واقع در شمال غرب عراق اعلام کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه از آغاز عملیات نظامی در سنجار عراق خبر داد.

رئیس جمهور ترکیه گفت: چند روز قبل گفتم که وارد سنجار خواهیم شد. اکنون عملیات ما در سنجار برای پاکسازی پ. ک. ک. آغاز شده است.

اردوغان همچنین اعلام کرد این کشور در قالب عملیات در سوریه، شهر تل‌رفعت را نیز هدف قرار خواهد داد.

او گفت: اهداف عملیات نظامی «شاخه زیتون» در شمال سوریه پس از خارج کردن عناصر مسلح از شهر «تل رفعت» در این کشور محقق خواهد شد.

رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد آمریکا باید عناصر مسلح کُرد را از شهر منبج در سوریه خارج کند و آن را به ساکنان اصلی‌اش تحویل دهد در غیر این صورت ما ناگزیر خواهیم شد آن‌ها (عناصر مسلح کرد) را از این شهر بیرون کنیم.

این در حالیست که شبکه تلویزیونی المیادین به نقل از فرماندهی محور شمالی نیرو‌های مردمی عراق هرگونه تحرک نظامی ترکیه در منطقه سنجار و اطراف آن را تکذیب کرد.

همچنین؛ شبکه تلویزیونی الاتجاه به نقل از فرماندهی عملیات مشترک عراق هرگونه تحرک نظامی بیگانه را در مرز عراق تکذیب کرد. ستاد عملیات مشترک عراق اوضاع سنجار و استان نینوا را طبیعی و آرام توصیف کرد.

همچنین؛ شبکه تلویزیونی الجزیره به نقل از منابع عراقی از عقب نشینی عناصر «پ ک ک» از محور سنجار عراق به سمت مرز‌های سوریه خبر داد.

وزارت دفاع عراق در واکنش به اعلام آغاز عملیات نظامی ترکیه در سنجار اعلام کرده بود به هرگونه دخالت نظامی بیگانه در عراق پاسخ داده خواهد شد.

انتهای پیام/

آغاز عملیات ارتش ترکیه در شمال غرب عراق

برچسب ها: ترکیه ، عراق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار