طرح نوروزی از ۲۸ اسفند آغاز شده و استان فارس با تردد ساعتی ۵۲۸ خودرو کماکان در رتبه پنجم در بین استان‌های کشور قرار دارد.

فارس پنجمین استان پرتردد کشوربه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ حمید احمدی مدیر مرکز مدیریت راه‌های استان فارس گفت: طرح نوروزی از ۲۸ اسفند آغاز شده و استان فارس با تردد ساعتی ۵۲۸ خودرو کماکان در رتبه پنجم در بین استان‌های کشور قرار دارد.

وی افزود: بیش‌ترین تردد به ترتیب در محور‌های «مرودشت- شیراز»، «شیراز- مرودشت» و «رکن‌آباد _ کمربندی اکبرآباد» اتفاق افتاده که در محور «مرودشت – شیراز» تردد در ساعت ۱۹ الی ۲۰ به ۴ هزار و ۱۰۸ خودرو رسیده است.

احمدی ادامه داد: از کل تردد‌های انجام شده شش درصد مربوط به خودرو‌های سنگین است.

وی با بیان اینکه در محور‌های ورودی استان ۷۵ هزار و ۶۶۸ خودرو عبور کرده‌اند که پرتردد‌ترین ورودی مربوط به محور «شهرضا- آباده» بوده است و در محور‌های خروجی استان نیز ۶۶ هزارو ۸۷۸ خودرو عبور کرده که محور «آباده _ شهرضا» پرترددترین محور خروجی بوده است، افزود: انباشت خودرو ۱۵ هزار و ۴۶۲ خودرو بوده که مسافران نوروزی از همین تعداد خودرو هستند.

احمدی بیان کرد: در محور‌های ورودی و خروجی شیراز نیز بیش‌ترین تردد در ورودی ۴۸ هزار و ۸۲۹ خودرو بوده در محور «مرودشت – شیراز» بوده و بیشترین تردد خروجی هم در محور «شیراز _ مرودشت» با تردد ۴۳ هزار و ۴۷۷ خودرو اتفاق افتاده است.

وی اظهار کرد: بیش‌ترین پلاک‌های غیر‌بومی به ترتیب مربوط به استان‌های هرمزگان، کهگیلویه و بویراحمد، اصفهان و کرمان هستند که مجموع کل خودرو‌های غیر بومی ترددکننده در استان ۲۱۴ هزارو ۵۲۴ خودرو بوده است.

مدیر مرکز مدیریت راه‌های استان فارس تصریح کرد: در روز گذشته تعداد تخلفات ثبت شده در استان فارس ۴ هزار و ۱۲ خودرو بوده که بیش‌ترین تخلف در محور «شیراز – دشت ارژن» (کمربندی خان زنیان) ثبت شده است.
انتهای پیام/ر

ثبت بیش از چهار هزار تخلف در محورهای فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.