رئیس اداره منابع طبیعی عباس آباد بر لزوم حفاظت و استفاده بهینه از پارک‌های جنگلی در مازندران تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، جواد جلالی کندلوسی رئیس اداره منابع طبیعی عباس آباد با بیان اینکه که هر ساله بخشی از عرصه‌های جنگلی و مرتعی کشور بر اثر سهل انگاری گردشگران طعمه حریق می‌شود گفت: افرادی که به هر نحوی در جنگل آتش روشن می‌کنند درخواست کرد از روشن کردن آتش در پای درختان خودداری کرده و درصورت روشن کردن آتش در جنگل به منظور طبخ غذا، قبل از ترک منطقه از خاموش شدن آتش اطمینان حاصل کنند.

وی با اشاره به اینکه از مسافران نوروزی که به این شهرستان سفر می‌کنند خواست، نکات فنی درحفاظت و استفاده بهینه از جنگلها، پارک‌ها و تفرجگاه‌های جنگلی را رعایت کنند گفت : طبیعت بیش از پیش نیاز به حمایت آحاد جامعه دارد و هرگونه سهل انگاری باعث از رفتن این ودیعه الهی می‌شود.

وی افزود: با توجه به اینکه سرمایه اصلی جنگل‌ها پوشش درختی، درختچه‌ای و علفی است از شکستن شاخه‌های درختان و کت زدن به تنه درختان خودداری شود.

رئیس اداره منابع طبیعی عباس آباد با اشهره به اینکه  مسافران نوروزی و گردشگران زباله حاصله از تفرج خود را در پلاستیک‌های زباله قرار داده و به سطل‌های زباله خارج از محیط جنگلی انتقال دهند گفت :  از نوشتن  هرگونه یادگاری روی تنه درختان به منظور پیشگیری از آسیب بوسیله آفات و بیماری‌ها خودداری کنند.

وی افزود: برای جلوگیری از کوبیدگی و عدم حاصلخیزی خاک از پارک کردن خودرو در عرصه‌های جنگلی خودداری شود.

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان عباس آباد از عموم مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف در اراضی ملی و جنگلی با شماره کد ۱۵۰۴ یگان حفاظت منابع طبیعی تماس بگیرند.

وی گفت: این شهرستان دارای نقاط دیدنی، چون غاردانیال سلمانشهر، منطقه جنگلی تیله کنار، گرجی سرا و جاده زیبای جنگلی عباس آباد به کلاردشت و سیمای طبیعی کوهسر و سفید آب بوده که مورد توجه گردشگران و طبیعت دوستان است.

شهرستان عباس آباد دارای دو پارک جنگلی خرماچال و کلارآباد و سه تفرجگاه جنگلی شامل عین کَت، خشکه داران و سی سرا و مساحت جنگل‌های شهرستان عباس آباد ۳۰ هزار هکتار است.

انتهای پیام /ر

استفاده بهینه مسافران از پارک‌های جنگلی 

برچسب ها: منابع طبیعی ، نوروزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار