رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه سه شیراز از بازدید ۵۰ هزار گردشگر از مساجد تاریخی شیراز خبر داد.

حجت الاسلام رحیم صفری گرائی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه سه شیراز در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ گفت: در میان مساجد تاریخی شهر شیراز مسجد زیبای نصیرالملک معروف به مسجد صورتی پذیرای بیش از ۲۴ هزار نفر بازدید کننده در بازه زمانی ۲۸ اسفند تا ۴ فروردین ماه بوده است که از این تعداد بیش از ۷۰۰ نفر از بازدید کنندگان این مسجد گردشگر خارجی بوده است که در میان سایر مساجد تاریخی شهر شیراز بیشترین تعداد بازدید کننده را به خود اختصاص داده است.

وی، به حضور راهنمایان گردشگری در این مسجد تاریخی اشاره کرد و افزود: در ایام نوروز تعداد ۱۴ نفر از راهنمایان گردشگری آموزش دیده و دارای مهارت و تخصص لازم در مسجد تاریخی نصیرالملک مستقر هستند که بصورت رایگان به معرفی مسجد به گردشگران و زائرین نوروزی می‌پردازند.

حجت الاسلام صفری با اشاره به اینکه مساجد تاریخی شهر شیراز دارای ظرفیت گردشگری فوق‌العاده‌ای می‌باشند که هر ساله در ایام نوروز پذیرای مسافران نوروزی هستند، ادامه داد: بعد از مسجد تاریخی نصیرالملک مسجد تاریخی وکیل از ابتدای تعطیلات نوروزی تاکنون پذیرای ۱۵ هزار نفر مسافر و زائر نوروزی بوده است.

وی یادآور شد: دو مسجد تاریخی عتیق و مشیر نیز بعد از این مساجد بیشترین تعداد بازدید کننده را به خود اختصاص داده اند.

مسجد زیبای نصیرالملک به دستور میرزا حسن علی خان ملقب به نصیرالملک، که از اعیان و اشراف شیراز بود، ساخته شد. مدت ساخت آن حدود ۱۲ سال و از سال ۱۲۵۵ تا ۱۲۶۷ خورشیدی به طول انجامیده است.

مسجد نصیرالملک از دیدگاه کاشی کاری ارزنده‌ترین مسجد ایران و دیدگاه ساختمان‌سازی به ویژه کاشی کاری و مقرنس بی‌مانند است مساحت آن ۲۸۹۰ متر مربع و زیر بنای آن ۲۲۱۶ متر مربع است در این مسجد از شیشه‌های رنگی استفاده شده به همین علت ان را مسجد صورتی ایران نیز می‌گویند.
انتهای پیام/ر

بازدید ۵۰ هزار نفر زائر نوروزی از مساجد تاریخی

برچسب ها: اوقاف ، مسجد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.