رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی زاهدان گفت: ۱۲ هزار و ۲۲۳ نفر از آغاز طرح خدمات رسانی نوروزی تا کنون برای درمان به بیمارستان‌های سیستان و بلوچستان مراجعه کردند.

راشدی رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی زاهدان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت:  ۱۲ هزار و ۲۲۳ نفر از آغاز طرح خدمات رسانی نوروزی تا کنون برای درمان به بیمارستان‌های سیستان و بلوچستان مراجعه کردند.

دکتر فریبرز راشدی  اظهار داشت: هزار و ۲۱۲ نفر از این افراد در بیمارستان‌ها بستری و بقیه به صورت سرپایی درمان و ترخیص شدند.

وی افزود: همچنین در این مدت ۱۸۹ فقره تصادف در جاده‌های سیستان و بلوچستان رخ داد و ۲۰۷ مصدوم این حوادث توسط نیرو‌های اورژانس جابجا شدند.

وی ادامه داد: چهار نفر از مجروحان حوادث رانندگی استان بر اثر شدت جراحات وارده در محل جان خود را از دست دادند.

رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: ۱۳۴ پایگاه ثابت و سیار اورژانس و ۱۶ ایستگاه سلامت در قالب طرح خدمات رسانی نوروزی تا ۱۵ فروردین در نقاط مختلف استان فعال است.

راشدی افزود: نیرو‌های عملیاتی مراکز اورژانس سطح استان با ۱۹۵ دستگاه آمبولانس کار خدمات رسانی به مسافران نوروزی را بر عهده دارند.

وی افزود: همچنین ۲ آمبولانس هوایی برای استفاده در مواقع اضطراری در زاهدان و ایرانشهر مستقر است.

وی تصریح کرد: بیمارستان ها، مراکز فوریت‌های پزشکی و داروخانه‌های شبانه روزی سیستان و بلوچستان آمادگی کامل برای ارائه خدمات به شهروندان را در تعطیلات نوروز دارند.

رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: ۱۶۵ مرکز درمان روستایی و ۴۲ مرکز تسهیلات زایمانی در سیستان و بلوچستان در طول تعطیلات نوروز فعال است.

وی تاکید کرد: همکاران بهداشت محیط در تعطیلات نوروز روزانه از مراکز تهیه و توزیع غذا در سیستان و بلوچستان بازدید می‌کنند.

انتهای پیام/ع

فعالیت ۱۳۴ پایگاه ثابت و سیار اورژانس  در نقاط مختلف استان 

برچسب ها: نوروز ، اورژانس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار