ویژه برنامه شب‌های موسیقی با هدف ایجاد لحظاتی شاد و به یاد ماندنی برای مسافران و گردشگران نوروزی در مجتمع رفاهی رضوان ابتدای ورودی نیکشهر در حال برگزاری است.

امیری رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیکشهردر گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت: اجرای این برنامه فرهنگی و هنری که شادی و نشاط فراوانی برای مسافران به همراه دارد تا پایان تعطیلات نوروزی ادامه خواهد داشت.

خیرالنساء امیری افزود: مسافران و گردشگران نوروزی تماشاگر این برنامه فرهنگی علاوه بر آشنایی با موسیقی ناب و آداب و رسوم غنی مردم بلوچستان، با شیرچای دودپتی و حلوای محلی مخصوص نیکشهر پذیرایی می‌شوند.

وی ادامه داد: در نیکشهر برنامه‌های خوبی برای استقبال مناسب از گردشگران تدارک دیده شده که از جمله آن‌ها برگزاری جشن‌های محوری تنگه سرحه در مسیر ترانزیتی نیکشهر - ایرانشهر است.

وی برگزاری جشنواره میرکمبر اسطوره جوان بلوچستان در بخش بنت و جشن بزرگ میلاد حضرت علی (ع) در نوروزگاه هیتان را از دیگر برنامه‌های مهم نوروزی نیکشهر عنوان کرد.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیکشهر افزود: برای اسکان مسافران نوروزی ۱۲ مدرسه در قالب ۱۱۰ کلاس درس در این شهرستان آماده شده است.

امیری تصریح کرد: زیبا سازی و نظافت سطح شهر توسط شهرداری و ساماندهی سرویس‌های بهداشتی و بوستان ها، آماده سازی مهمانسرا‌های ادارات، تجهیز ساختمان حوزه علمیه اهل سنت نیکشهر و ۲ نقطه تنگه سرحه و هیتان (مجتمع خدماتی رضوان) برای اقامت مسافران، برگزاری جشن نوروزگاه، اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری و استقرار تیم‌های نوروزی از جمله کار‌های انجام شده برای خدمات رسانی بهتر به مسافران است.

وی گفت: برپایی سه غرفه فروش صنایع دستی و سوغات در تنگه سرحه، توزیع کالا‌های تبلیغاتی میان مسافران و گردشگران، برگزاری جشن‌های فرهنگی و تقویت بوم گردی‌ها با مشارکت بخشداران و دهیاران به ویژه در روستا‌ها و مناطق نمونه گردشگری را می‌توان از دیگر برنامه‌های نوروزی نیکشهر برشمرد.

نیکشهر از توابع سیستان و بلوچستان با ۳۹۵ روستا، چهار بخش بنت، لاشار، آهوران و مرکزی در فاصله ۵۱۰ کیلومتری جنوب زاهدان مرکز این استان واقع شده است.

انتهای پیام/ع

برگزاری برنامه شب‌های موسیقی ویژه گردشگران نوروزی 

برچسب ها: نوروز ، میراث فرهنگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار