مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، فردا دوشنبه برای افتتاح نخستین گذر فرهنگ و هنر کشور در یزد، به این استان سفر می‌کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازیزد؛ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزدگفت: سیدعباس صالحی، عصر فردا دوشنبه  برای افتتاح نخستین گذر فرهنگ و هنر کشور، واقع در کوچه مازاری‌های شهر یزد، وارد این استان می‌شود.

مجید جوادیان زاده افزود: دیدار با نماینده، ولی فقیه و امام جمعه یزد و دیدار احتمالی با یکی از پیشکسوتان عرصه فرهنگ و هنر استان از دیگر برنامه‌های سفر کوتاه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به استان یزد است.

وی در ادامه با بیان اینکه ایجاد گذر فرهنگ و هنر با ارائه طرح از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همکاری شهرداری یزد آماده بهره برداری شده، هدف از آن را احیای شهرسازی فرهنگ مدار اعلام کرد.

جوادیان زاده با اشاره به کارکرد‌های فرهنگی و اجتماعی گذر‌های فرهنگی، تصریح کرد: خارج شدن از فضای بسته فرهنگی و هنری و رفتن به سمت اجتماعی شدن فرهنگ و هنر از دیگر اهداف مهم ایجاد گذر‌های فرهنگی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد ادامه داد: گذر‌های فرهنگی در گذشته، علاوه بر معماری اصیل و زیبای خود، محلی برای اجرای فعالیت‌های فرهنگی و هنری بوده اند بنابر این سعی می‌شود با احیای گذر مازاری ها، رونق بخش فعالیت‌های فرهنگی و هنری برای مردم یزد باشیم.

به گفته جوادیان زاده، فضای بیرون گذر فرهنگی مازاری برای تمرکز فعالیت‌های فرهنگی و هنری اختصاص داده شده است.

وی افزود: تئاتر خیابانی، نمایشگاه هنر‌های تجسمی، کتابفروشی و برنامه‌هایی نظیر نقد کتاب در محل گذر فرهنگی مازاری اجرا می‌شود.

انتهای پیام/‌ی

نخستین گذر فرهنگ و هنر کشور در یزد افتتاح می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.