افراد در هر گروه سنی، ساعت متفاوتی برای خوابیدن و بیدار شدن نیاز دارند.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ کسالت و احساس خواب آلودگی یکی از مشکلاتی است که مردم در نخستین روزهای بهاری و به ویژه در  مدرسه، دانشگاه و سرکار با آن مواجه هستند و بازدهی کار آنها را کاهش می‌دهد.

فارغ از علت خواب آلودگی در بهار که بخشی از آن به سبک زندگی و تغییر ساعت خواب و بیداری در ایام نوروز و بخشی علت بیولوژیک دارد،  آگاهی داشتن از میزان خواب استاندارد برای هر گروه سنی هم به کاهش این مشکل کمک می کند.

بدنمان به چند ساعت خواب در شبانه‌روز نیاز دارد؟ + اینفوگرافی

گروه سنی افراد به چند دسته تقسیم بندی و براساس آن استانداردی که  نیاز طبیعی هر فرد را تامین می کند مشخص شده است؛ بر این اساس گروه سنی  کودکان یک تا سه ماهه به 17 ساعت، چهار تا 11 ماهه 16 ساعت، یک تا 2 سال  14 ساعت، سه تا پنج سال 13 ساعت، 6 تا 13  سال 11 ساعت و 14 تا 24 سال به 10 ساعت، 25 تا 64 سال 9 ساعت و 65 سال به بالا  به هشت ساعت خواب در طول شبانه روزی نیاز دارند.

بدنمان به چند ساعت خواب در شبانه‌روز نیاز دارد؟ + اینفوگرافی

انتهای پیام/

در طول شبانه روز چندساعت  بخوابیم؟

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۳:۵۱ ۰۶ فروردين ۱۳۹۷
میزان نیاز هر انسانی با انسان دیگه فرق میکنه ...علل زیادی در این مساله تاثیر داره ...سبک زندگی تغذیه میزان فعالیت ذهنی و بدنی و نوع خواب و ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۵ ۰۶ فروردين ۱۳۹۷
با سلام
با توجه به آمار فوق بهتر نیست مسولان ما در نظام آموزشی ساعات شروع مدارس در مقطع ابتدایی را تغییر دهند و از ساعت 9 شروع کنند.تا کودکان کم کم به بیداری در اوایل صبح غادت کنند و نیاز به خواب آنها هم رفع شود.اگر یک کودک گروه سنی 6 تا 13 ساله به11 ساعت خواب احتیاج دارد و صبح هم باید 7 صبح برای رفتن به مدرسه بیدار شود پس باید 8 شب بخوابد که این امر غیر ممکن است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۱ ۰۶ فروردين ۱۳۹۷
ما کارگرای شرکت .. 12 ساعت سرکاریم، 4 ساعت بیشتر نمیخابیم
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۰:۱۸ ۱۰ آبان ۱۳۹۷
دقیقاًما هم شبکار 12ساعت سر کار روزم چار ساعت بیشتر نمیتونیم بخوابیم
آخرین اخبار