رئیس اداره پیش بین هواشناسی کردستان گفت: بر اساس پیش بینی اگر امروز شاهد بارش باران باشیم، دمای هوا تا حدودی کاهش پیدا می‌کند.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛ بهرام چاره‌خواه رئیس اداره پیش بین هواشناسی کردستان گفت: هوای استان در حال حاضر ناسالم و حتی در برخی نقاط خطرناک است.

رئیس اداره پیش بین هواشناسی کردستان افزود: سرعت وزش باد در سطح استان از دیروز تا کنون شدید بوده و این شدت در حال افزایش است.

چاره‌خواه با بیان اینکه این شرایط امروز همچنان ادامه دارد، گفت: این شرایط گرد و خاک براساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته تا اواخر هفته در استان وجود خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه امروز مقداری بارش در سطح استان خواهیم داشت، اظهار کرد: نواحی غربی و شمال غربی مثل بانه مریوان و سروآباد نسبت به نواحی دیگر مقدار بارش بیشتری دارند.

رئیس اداره پیش بین هواشناسی کردستان اضافه کرد: در مابقی نواحی نیز وزش باد و رگبار پراکنده باران خواهیم داشت، البته در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه تا پایان پنجشنبه شرایط بارش نداریم.

چاره‌خواه با بیان اینکه در روز جمعه موج بارشی دیگری در استان خواهیم داشت که شرایط بارش ایجاد می‌کند، اذعان داشت: از نظر دما هوای استان خیلی گرم شده است و طی روزهای اخیر گرماهای بی‌سابقه‌ای داشته‌ایم.

رئیس اداره پیش بین هواشناسی کردستان تصریح کرد: در اکثر ایستگاه‌ها دماهای گرم گزارش شده که در دوره آماری کاملا بی‌سابقه بوده است.

چاره‌خواه با بیان اینکه این جو گرما نشانه تغییر اقلیم و نابهنجاری است، گفت: دماهای خیلی گرم در سطح استان ثبت شده و از نظر دمایی هم دما در استان خیلی بالا است.

وی خاطرنشان کرد: اگر امروز شاهد بارش باران براساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته باشیم حداکثر دماها پایین و دما کاهش پیدا می‌کند.

انتهای پیام/ د م

دمای گرم موجود در کردستان بی‌سابقه بوده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.