کارشناسان غرب آسیا معتقدند که غرب آسیا عرصه تقابل دو رویکرد از یک طرف آمریکا و محور غربی و از طرف دیگر ایران و محور مقاومت است و این تقابل تشدید می‌شود.

تیتر امشب/ غرب آسیا در سال ۹۶ و دورنمای ۹۷ به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛حسن کاظمی قمی و سید هادی سید افقهی در برنامه تیتر امشب شبکه خبر رویداد‌های غرب آسیا در سال ۹۶ و دورنمای این منطقه در سال ۹۷ را بررسی کرد.

کاظمی قمی با اشاره به اهمیت منطقه خاورمیانه گفت: غرب آسیا عرصه تقابل دو رویکرد از یک طرف آمریکا و محور غربی و از طرف دیگر ایران و محور مقاومت است.

کاظمی قمی گفت: سیاست‌های آمریکادر منطقه غرب آسیا با شکست یا ناکامی مواجه شده و در نقطه مقابل جمهوری اسلامی ایران توانست به توفیقات بزرگی دست‌یابد.

وی گفت: این ناکامی فقط در عراق نبود. در سوریه، فلسطین اشغالی، مقاومت اسلامی لبنان و جنگ ۳۳‌روزه هم این اتفاق افتاد. برایند عملکرد آمریکایی‌ها از سال ۲۰۰۱ تا به امروز، در همه‌ی جبهه‌ها شکست خورده است.

وی افزود: با شکست آمریکا در چند سال گذشته و به نتیجه نرسیدن طرح‌های خاورمیانه جدید، اکنون این کشور دنبال ناامن سازی منطقه است و سناریوی ایجاد بی ثباتی در کشور‌های محور مقاومت هدف جدید امریکا است.

کاظمی قمی گفت: آمریکایی‌ها به‌دنبال توسعه‌ی ناآرامی و آشوب در منطقه هستند؛ چراکه از این رهگذر می‌توانند توان کشور‌های جبهه‌ی مقاومت را تحلیل دهند.

سیدهادی سید افقهی کارشناس مسائل غرب آسیا دیگر مهمان برنامه تیتر امشب گفت: آمریکا و متحدانش در تشکیل گروه‌های تروریستی در منطقه برای کم رنگ شدن موضوع فلسطین و راه اندازی جنگ نیابتی نقش جدی داشتند.

وی با اشاره به تراکم تاریخی در منطقه غرب آسیا و نگاه طمع آلود استعمار به خاورمیانه گفت: رقابت ابرقدرت‌ها در این منطقه جدی است و کمرنگ نخواهد شد.

منبع:شبکه خبر

انتهای پیام/

رویدادهای غرب آسیا

برچسب ها: آسیا ، سوریه ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار