مهم‌ترین اخبار نیروی انتظامی در شهریور ماه سال ۹۶ را در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگارحوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مهم ترین اخبار نیروی انتظامی در شهریور ماه سال 96 را در این بسته خبری بخوانید.

جریمه ۳۰ هزار تومانی در انتظار رانندگانی که روی خودرو شعر می‌نویسند/ رواج شعرنویسی روی خودروها

سرهنگ جهانی، معاون اجتماعی پلیس راهور ناجا در گفتگو با خبرنگار خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: این روز‌ها برچسب‌ها و استیکر‌هایی با نماد‌های مختلف همچون نمادی از یک نوع ماده مخدر روی بدنه خودرو‌ها نصب می‌شود که نگاه رانندگان‌های خودرو‌های عبوری را به خود جلب می‌کند.

وی افزود: گاهی این برچسب‌ها در قالب یک جمله روی خودرو نصب شده و رانندگان خودرو‌های عبوری برای خواندن آن چند ثانیه‌ای محو آن جمله می شوند و همین امر موجب می‌شود راننده دچار حواس پرتی شده و این حواس پرتی احتمال بروز تصادف را افزایش می‌دهد.

سرهنگ جهانی گفت: برابر قانون هر خودرویی که اقدام به نصب استیکر و برچسب بر روی بدنه خودرو کند توسط عوامل پلیس اعمال قانون شده و ۳۰۰ هزار ریال جریمه خواهد شد.

وی تاکید کرد: این اعمال قانون مطابق کد تخلفی 2069 مصوب سال 90 انجام می شود.

تمایل 70درصدی زنان جامعه به حجاب

سردار منتظر المهدی معاون اجتماعی ناجا در اختتامیه دومین همایش چادر های آسمانی که در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد ،اظهار داشت:همه ی ما اعتقاد داریم که حیات هر جامعه به رعایت قواعد آن جامعه بستگی دارد و حجاب یکی از قواعد کشور ماست.

وی افزور: زنان و دختران کشور ما اساسا دین مدار هستند و باید این فطرت را بیدار کنیم .

سردار منتظر المهدی ادامه داد:شنیده ایم که بیست و چند دستگاه مسئول ترویج عفاف و حجاب هستند که پلیس آخرین ایستگاه آن است و لازم است به باورهای دینی مردم توجه کنیم.

توضیحات فرمانده نیروی انتظامی در مورد برخورد با بی حجابان

سردار حسین اشتری فرمانده ناجا در اختتامیه دومین جشنواره چادر های آسمانی که  در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد،بیان کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی بیش از 300مصوبات را به 26دستگاه متولی عفاف و حجاب ابلاغ کرده است که یکی از این دستگاه ها نیروی انتظامی با 20مصوبه است.

سردار اشتری ادامه داد: گفته می شود نیروی انتطامی باید آخرین دستگاه در امر عفاف و حجاب باشد اما مشاهده می کنیم که اولین دستگاه در امر عفاف و حجاب هستیم.

وی تاکید کرد: برخی می گویند چرا نیروی انتظامی به امر حجاب وارد می شود که باید گفت این وظیفه ذاتی و قانونی ما است،و نیروی انتظامی هیچ کاری را انجام نمی دهد جز کارهایی را که در قانون به آن محول شده است و خیلی از کارها را هم که نتوانسته انجام دهد علت آن انجام نشدن وظایف از سوی دیگر دستگاه ها است و باید تمام دستگاه ها روی کار بیایند.

نیروی انتظامی در شهریور //وجود 3هزار و 400 نقطه حادثه خیز در کشور/ جریمه ۳۰ هزار تومانی در انتظار رانندگانی که روی خودرو شعر می‌نویسند

تمرکز اصلی پلیس، پیشگیری از وقوع جرم است

سردار محمد شرفی در چهارمین نشست دبیرخانه همایش"کلانتری مطلوب در افق 1404با تاکید بر اینکه مردم شریف ایران یک پليس مسئول و پاسخگو می خواهند، اظهار کرد: پلیس پیشگیری در حوزه‌ای به انجام ماموریت می‌پردازد که بیشترین تماس و برخورد را با شهروندان دارد، پس وظیفه پاسخگویی و مسئولیت‌پذیری برای پلیس پیشگیری بسیار حساس‌تر خواهد بود.

سردار شرفی تصریح کرد: امروز پلیس، دارای ساختاری نوین و متفاوت از گذشته است و با آنچه پیش‌تر در دید عموم وجود داشت فاصله بسیاری دارد، شیوه‌های پلیسی به روز شده‌اند و پیشگیری انتظامی در اولویت وجایگاه بالاتری قرار گرفته است.

نیروی انتظامی در شهریور //وجود 3هزار و 400 نقطه حادثه خیز در کشور/ جریمه ۳۰ هزار تومانی در انتظار رانندگانی که روی خودرو شعر می‌نویسند

رشد 23 درصدی پرونده های جرایم اقتصادی/ افزایش 20 درصدی پرونده های زمین خواری نسبت به سال گذشته

سرهنگ سهراب بهرامی معاون مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس آگاهی ناجا اظهار داشت:از رشد 95 درصدی کشفیات پرونده‌های فرار مالیاتی سال گذشته در مقایسه با سال 94 خبر داد و گفت: کشف پرونده‌های متشکله در خصوص زمین‌خواری در مقایسه با سال گذشته 20 درصد افزایش داشته است.

وی به رشد 201 درصدی ارزش ریالی پرونده‌های متشکله در سال گذشته در مقایسه با مدت مشابه سال قبل اشاره و بیان کرد: در این مدت با تشکیل دو هزار و 891 پرونده در حوزه جرایم اقتصادی، شاهد رشد 23 درصدی پرونده ها در مقایسه با مدت مشابه بوده‌ایم.

۳ تن از فعالان فرقه انحرافی عرفان حلقه در تهران بازداشت شدند

روز 20 شهریور ماه 96 طی اقدامی از سوی سربازان گمنام امام زمان (عج) تعدادی از فعالان و عناصر موثر در فعالیت ضدامنیتی فرقه عرفان حلقه در تهران بازداشت شدند.

مهدی سپهر، شهریار سپهر و علی معماریان سه تن از افراد موثر در ایجاد هجمه‌های حقوق بشری و کمپین‌های به ظاهر بین‌المللی هستند.

جان باختن 11 و مصدومیت 27 نفر در حادثه سقوط اتوبوس به دره در جاجرود

حدود ساعت سه بامداد روز 21 شهریور ماه 96 یک دستگاه اتوبوس مسافربری حامل ۴۰ الی۴۵ نفرمسافر که از تهران به سمت شمال در حرکت بود در اتوبان پردیس نرسیده به جاجرود از دره ای به ارتفاع ۲۰۰ متر سقوط میکند براثر این حادثه تاکنون ۱۲ نفر کشته حدود ۲۵ نفر مصدوم و مابقی افراد مفقود می باشند.

نقص فنی خودرو علت سقوط اتوبوس به دره در محور هراز اعلام شده است.

3 هزار و 400 نقطه حادثه خیز در جاده های کشور وجود دارد

سردار تقی مهری رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی در نشست با دادستان کل کشور که 220 شهریور ماه 96 درباره حوادث رانندگی، اظهارداشت: تعداد جان‌باختگان از 27 هزار و 700 نفر در سال 84 به 16 هزار نفر تا پایان سال 95 کاهش پیدا کرد.

نیروی انتظامی در شهریور //وجود 3هزار و 400 نقطه حادثه خیز در کشور/ جریمه ۳۰ هزار تومانی در انتظار رانندگانی که روی خودرو شعر می‌نویسند

رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به 3400 نقطه حادثه خیز در جاده های کشور بر ارتقاء ایمنی جاده ها و نیز اعمال مجازات‌های سختگیرانه تر برای رانندگان پرخطر تاکید کرد.

انتهای پیام/

مهمترین اخبار نیروی انتظامی در شهریور 96

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار