معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: نرخ پوشش تحصیلی در دوره پیش دبستانی آموزش و پرورش خراسان رضوی در سال ۹۶ از ۳۶ درصد به ۹۸ درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ،سیدجواد حسینی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی در همایش ترنم وصل با اشاره به این که مدرسه محوری،ارتقای مدیریت، تمرکززدایی و توسعه مشارکت از سیاست‌های مهم آموزش و پرورش است گفت:سرمایه انسانی را عامل اصلی توسعه است به طوری که در بسیاری از کشور‌ها مثل ژاپن ۸۰ درصد سهم توسعه به نیروی انسانی اختصاص دارد.

وی با اشاره به این که مدارس نمونه دولتی با رویکرد عدالت آموزشی و کمک کیفی به ارتقای تعیلیم و تربیت ایجاد شده است افزود:ایجاد مدارس نمونه دولتی گام اساسی برای عدالت آموزشی و در نتیجه عدالت آموزشی محسوب می‌گردد.

حسینی با اشاره به این که آموزش و پرورش اثری اجتماعی است ادامه داد: مدرسه واحد اصلی تحول در جامعه محسوب می‌گردد و جامعه و نظام باید بر این واحد تحول و پیشرفت متمرکزشود و این امر بستگی به همت مسئولان و مردم جامعه دارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی معلمان را به عنوان منبع اصلی تحول در جامعه دانست وگفت: نرخ پوشش تحصیلی در دوره پیش دبستانی آموزش و پرورش خراسان رضوی در سال ۹۶ از ۳۶ درصد به ۹۸ درصد افزایش یافته است.

حسینی با اشاره به این که نرخ پوشش تحصیلی دوره ابتدایی به ۹۸.۱۳ درصد رسیده است، افزود: دوره متوسطه اول به ۹۱.۶۱ درصد و دوره متوسطه دوم به ۷۴.۷۵ درصد رسیده است وفارغ التحصیلان دبیرستان‌های نمونه دولتی می‌توانند در قالب تشکیل نوعی دبیر خانه ارتباط خود با جامعه محلی را حفظ کنند.

انتهای پیام// ز.‌ی
 

برگزاری همایش ترنم وصل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.