کرملین ادعای همکلاسی اسکریپال در خصوص ارسال نامه او به رئیس‌جمهور روسیه برای بازگشت به این کشور را رد کرد.

کرملین به ادعای همکلاسی اسکریپال درباره تلاش برای بازگشت به روسیه پاسخ دادبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین، امروز شنبه اعلام کرد ادعاها مبنی بر اینکه «سرگی اسکریپال»، افسر سابق اطلاعات روسیه در سال 2012 با ارسال نامه ای به ولادیمیر پوتین خواستار بازگشت به روسیه بوده است، صحت ندارد.

پسکوف در حالی چنین واکنشی نشان داده است که چندی پیش «ولادیمیر تیموشکوف»، همکلاسی اسکریپال در مصاحبه با بی بی سی گفت سرگئی اسکریپال  در سال 2012 با ارسال نامه ای به ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه از وی درخواست کرد با مجوز بازگشت وی به کشورش موافقت شود.

اسکریپال در سال 2006 به اتهام انتقال اطلاعات محرمانه به «ام آی6»  انگلیس محکوم شد. او به واسطه اقداماتی که برای دولت انگلیس انجام داد اجازه زندگی در این کشور را به دست آورد.

این جاسوس دوجانبه سابق روس روز چهارم مارس (13 اسفند) در شهر سالزبری انگلیس به همراه دخترش مورد سوء قصد قرار گرفت. کمی بعد از انتقال آنها به بیمارستان پلیس انگلیس اعلام کرد او و دخترش با گاز اعصاب مورد حمله قرار گرفته‌اند. ترزا می، نخست وزیر انگلیس، با طرح ادعایی مبنی بر دست داشتن روسیه در این مسئله، 23 دیپلمات روس را اخراج کرد. این رویداد موجب تعلیق تماس های سطح عالی میان لندن و مسکو شده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: روسیه ، انگلیس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار