مسوول فضای سبز شهرداری خمینی‌شهر گفت: بیش از 18 هزار اصله انواع درختان زینتی از روز درختکاری تا آخرین روزهای سال توزیع شده است.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،قاسم قائدی  با اعلام اینکه در هفته درختکاری 5 هزار اصله درخت و 12 هزار اصله درختچه کاشته شد، اظهار کرد: در سال 96 بیش از 55 هزار اصله درخت و درختچه‌های مختلف در خیابان‌ها، پارک‌ها و فضاهای کوهستانی کاشته و وارد چرخه فضای سبز و محیط‌ زیست خمینی‌شهر شد.

وی خاطرنشان کرد: امسال نیز همچون سال‌های گذشته در هفته‌های پایانی سال توزیع نهال و درختچه به مردم را داشتیم که با اطلاع‌رسانی قبلی، مردم با ثبت‌نام و دریافت حواله به ایستگاه‌های توزیع نهال وابسته به شهرداری طبق زمان‌بندی‌های مشخص شده بر روی هر حواله مراجعه کردند و به رایگان نهال دریافت کردند.

مسوول فضای سبز شهرداری خمینی‌شهر گفت: بیش از 18 هزار اصله انواع درختان زینتی و با توجه به شرایط اقلیمی نیز درختان مقاوم به خشکی و کم‌آبی مانند زیتون، توت، کاج، سرو و... از روز درختکاری تا آخرین روزهای سال توزیع شده است.

وی اضافه کرد: همزمان با هفته درختکاری بیش از 700 اصله در جاده سلامت و منطقه گردشگری کوهستانی لادر نهال و کاشت بذری گونه‌های بادام‌کوهی، عناب، پسته وحشی و... کاشته و همچنین در منطقه دوشاخ خمینی‌شهر نیز یک هزار اصله درخت مثمر در فضای آماده‌سازی شد و همچنین در منطقه توریستی بام سبز نیز بیش از یک‌صد اصله درخت گونه‌های سوزنی‌برگ و همیشه سبز کاشته شد.

قائدی با اشاره به اینکه کاشت درخت و درختچه‌ها در سطح پارک‌ها و بلوارها انجام شد و درختان خشک‌شده جمع‌آوری و جایگزین شد، اظهار کرد: به مناسبت آغاز بهار و نوروز، گل‌کاری و فضاسازی خیابان‌ها و میدان‌های خمینی‌شهر نیز با گل‌های تولیدی گلخانه شهرداری تزئین و زیباسازی شد که از گل‌های شب بو، بنفشه، همیشه‌بهار، میناب، زنبق و... استفاده شد. 

 

انتهای پیام/م

 

اضافه شدن بیش از 55هزار اصله درخت به چرخه فضای سبز خمینی‌شهر

برچسب ها: شهرداری ، محیط زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد امینی
۰۶:۵۱ ۱۲ اسفند ۱۳۹۹
سلام من از خمینی شهر هستم چطور میتوان ثبت نام کرد برای درخت