خبرگزاری فرانسه نوشت احتمالا رئیس‌جمهور مصر در انتخابات ریاست‌جمهوری فردا دوشنبه، به راحتی انتخاب می‌شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ خبرگزاری فرانسه  در گزارشی نوشت: مصر روز دوشنبه انتخابات ریاست‌جمهوری خود را آغاز می‌کند و انتظار می‌رود «عبدالفتاح سیسی»، رئیس جمهوری کنونی، این کشور به راحتی دوره دوم ریاست‌جمهوری خود را به دست آورد.

در ادامه این گزارش آمده است: حدود 60 میلیون نفر در مصر، که دارای بیشترین جمعیت عرب است در سه روز 26، 27 و 28 مارس رای خواهند داد. آن‌ها تنها میان رئیس جمهور کنونی و یک کاندید الزامی دیگر حق انتخاب دارند. «موسی مصطفی موسی»، سیاستمدار کمتر شناخته شده‌ای‌ است که درست قبل از به اتمام رسیدن تاریخ درخواست کاندیدای ریاست جمهوری ثبت نام کرد و انتخابات را از مسابقه تک نفره نجات داد.

«مصطفی کامل السید»، استاد علوم سیاسی دانشگاه قاهره در مورد کاندید جدید گفت: «موسی مصطفی موسی شانس بسیار اندکی برای به دست آوردن رای دارد. کمپین او بسیار ضعیف است، بسیاری از مردم حتی نمی‌دانند او در انتخابات شرکت می‌کند و به طور کلی کمتر شناخته شده است.»

سیسی 63 ساله در مصاحبه‌ای با تلویزیون مصر گفت او در مورد حضور نیافتن رقیب جدی در انتخابات اقدامی انجام نداده است. او گفت: «ای کاش یک، دو، سه یا حتی 10 نفر از بهترین افراد این کشور در انتخابات شرکت می‌کردند تا شما هرکه را می‌خواهید، انتخاب کنید.»

در انتخابات سال 2014، سیسی با «حمدین صباحی»، یک سیاستمدار چپ‌گرا که نسبت به موسی سرشناس‌تر بود، روبه رو شد. با این حال سیسی 96.9 درصد آراء را به دست آورد.

پیروزی تضمین شده عبدالفتاح سیسی نگرانی مقامات را در مورد یک انتخابات مشروع بر انگیخته است.

کامل السید گفت: «نتیجه پیش از انتخابات مشخص است، بنابراین مردم به رای دادن ترغیب نمی‌شوند.»

وی در ادامه اضافه کرد: «هیچ کمپین انتخاباتی وجود ندارد. رای دهندگاه با ایده‌های نامزدها آشنا نیستند.»

در طول مبارزات انتخاباتی، سیسی به طور مکرر در تلویزیون و روزنامه‌ها ظاهر شد و گفت کارخانه‌ها و پروژه‌های زیربنایی در طول چهار سال گذشته ساخته شده است.

سرتاسر شهرهای مصر به ویژه قاهره با عکس‌ها و پوسترهایی از سیسی پوشیده شده که حاوی پیام‌هایی در حمایت از صاحبان کسب‌وکارهای پر درآمد است. پوستر هایی که حمایت از موسی را نشان دهد کمتر به چشم می‌خورد.

انتهای پیام/

گزارش خبرگزاری فرانسه از انتخابات ریاست‌جمهوری در مصر

برچسب ها: انتخابات ، مصر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار