راه اندازی نخستین موزه فسیل مهره‌داران ایران در مراغه

رئیس اداره حفاظت محیط زیست مراغه گفت: نخستین موزه فسیل مهره‌داران ایران در مراغه راه‌اندازی شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛غلامرضا زارع رئیس اداره حفاظت محیط زیست مراغه از راه‌اندازی نخستین موزه فسیل مهره‌داران ایران در مراغه گفت: موزه فسیل مراغه در مرکز تحقیقات فسیل‌شناسی ایران در این شهر راه‌اندازی شده است.

وی افزود: در این موزه نمونه‌هایی منحصر به‌فرد از فسیل‌های انواع فیل، زرافه، ببر دندان شمشیری، انواع گاوها، آهو، کرگدن و اسب به نمایش در آمده است.

زارع با بیان اینکه این نمونه‌ها برای اولین بار در ایران به نمایش در می‌آید، یادآور شد: نزدیک به ۵۰۰ قطعه فسیل هفت تا ۹ میلیون ساله در این موزه در معرض دید علاقمندان قرار گرفته است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست مراغه افزود: انواع جمجمه، آج فیل، فک و اندام‌های حرکتی حیوانان از جمله فسیل‌های به نمایش در آمده در این موزه است.

وی گفت: در این موزه فسیل‌هایی کمیاب شامل ۶ گونه زرافه، ۶ گونه فیل، پنج گونه کرگدن و هشت گونه از اسب‌ها به نمایش در آمده است.

زارع خاطرنشان ساخت: ایران جزو پنج کشور دارنده فسیل مهره‌داران در جهان است.

وی با بیان اینکه، این فسیل‌ها از حفاری‌های منطقه فسیلی مراغه به‌دست آمده است، افزود: این منطقه به خاطر تراکم بالای فسیل حیوانات مهره‌دار به بهشت فسیل‌شناسان جهان شهرت دارد.

وی اضافه کرد: علاوه از فسیل تاکسیدرمی ۱۵ قلاده خرس، آهو، ببر و حیوانات وحشی به نمایش در آمده است.

بازدید از این موزه هر روز صبح و عصر رایگان است.

این موزه به‌صورت دائمی در مرکز تحقیقات فسیلی ایران در شهر مراغه واقع در میدان مجلس این شهر برای بازدید علاقمندان دایراست.

انتهای پیام/ش

موزه فسیل مهره‌داران ایران در مراغه راه اندازی شد

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار