مدیر کل راه آهن جنوب شرق گفت: صادرات کالا از طریق خط ریلی زاهدان به کویته پاکستان در سال ۹۶ نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن ۹۴ درصد رشد داشته است.

مجید ارجونی مدیر کل راه آهن جنوب شرق  در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت: پارسال ۳۳ هزار و ۴۳۶ تن کالا از طریق این خط ریلی به پاکستان صادر شد که نسبت به ۱۷ هزار و ۲۰۷ تن سال ۹۵، رشد ۹۴ درصدی را نشان می‌دهد.

وی افزود: همچنین میزان واردات کالا از پاکستان به ایران از طریق این خط ریلی از هفت هزار و ۹۹۸ تن سال ۹۵ با رشد ۱۵ درصدی به ۹ هزار و ۱۷۵ تن در سال ۹۶ رسید.

وی ادامه داد: همچنین میزان ترانزیت کالای خروجی از مرز میرجاوه از چهار هزار و ۷۸۲ تن سال ۹۵ با رشد ۱۵۱ درصدی به ۱۲ هزار و ۲۶ تن در سال ۹۶ رسید.

مدیرکل راه آهن جنوب شرق بیان کرد: سیمان، قیر، گوگرد، گل سرخ و فوتس اویل عمده کالا‌های صادراتی توسط این خط ریلی به پاکستان به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: عمده کالا‌های وارداتی در این مسیر کنجد و برنج خوراکی و عمده کالای ترانزیتی نیز گوگرد خام است.

اکنون راه آهن جنوب شرق با داشتن ۲ نوع خط عریض و استاندارد، اتصال ریلی به کشور پاکستان و قرار گرفتن در مسیر کریدور بین المللی شرق به غرب که سبب اتصال کشور‌های پاکستان و شبه قاره هند به ترکیه، اروپا و آسیای مرکزی شده از اهمیت بین المللی ویژه‌ای برخوردار است به گونه‌ای که مورد تایید سازمان اکو و اسکاپ نیز است.

انتهای پیام/ع

رشد ۹۴ درصدی صادرات کالا از طریق خط ریلی زاهدان به کویته پاکستان

برچسب ها: قطار ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار