نیویورک‌تایمز گزارش داد؛

بولتون، فردی حراف که از مواضع خود ذره‌ای عقب‌نشینی نمی‌کند

دونالد ترامپ برای دادن آرایشی تازه به حوزه سیاست خارجی خود، فردیتندرو را برای سمت مشاور امنیت ملی کاخ سفید برگزیده است.

بولتون فردی حراف که از مواضع خود ذره‌ای عقب‌نشینی نمی‌کندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه نیویورک تایمز مطلبی در پی انتخاب جان بولتون به عنوان مشاور جدید امنیت ملی رئیس‌جمهور آمریکا نوشت: ترامپ برای دادن آرایش تازه‌ای به حوزه سیاست خارجی چنین تصمیمی گرفته است.

بولتون فردی حراف و تندرو

بولتون ۶۹ ساله، در سی سال اخیر در واشنگتن مورد توجه بوده است، او فردی حراف است که در هیچ مباحثه‌ای ذره‌ای عقب‌نشینی نکرده است. او بیشتر در پست‌های مربوط به وزارت خارجه به سه رئیس جمهور جمهوری‌خواه آمریکا خدمت کرده است و در سال‌های اخیر بر حجم پرونده کاری او افزوده شده است.

در دوره‌ای برخی نظرات سیاسی او را خارج از جریان سیاسی می‌دانستند؛ مثلا انتقاد‌های تند او علیه سازمان ملل، اما به نظر می‌رسد این چهره صریح‌گوی بولتون به مذاق ترامپ خوش آمده باشد.

در طی سال ها، نظرات تند جان بولتون درباره برخی کشور‌ها و موضوعات، دیدگاه‌های غیرقابل سازش او را در عرصه سیاست خارجی نشان داده است. چند مثال را برای اثبات این مدعا می‌آوریم:

پایان کره شمالی
بولتون که قرار است در ۹ آوریل در کاخ سفید شروع به کار کند، در برهه‌ای حساس و بحرانی به عنوان مشاور ارشد ترامپ برگزیده شده است. ترامپ اخیرا دعوت کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، را برای دیدار با او درباره برنامه هسته‌ای آن کشور پذیرفته است. انتظار می‌رود این جلسه ظرف یک و نیم ماه آینده برگزار شود.

بولتون مانند ترامپ منتقد سازمان ملل است
در سال ۱۹۹۴ این جمله جان بولتون تیتر رسانه‌ها در آن زمان شد؛ انتقاد تندی که او از ساختار سازمان ملل کرده بود. او گفته بود: سازمان ملل ۳۸ طبقه دارد و اگر ده طبقه آن از دست برود هیچ تغییری در وضعیت این سازمان ایجاد نخواهد شد.

بولتون اعتقادی به توافق هسته‌ای با ایران ندارد
او را مانند ترامپ باید در زمره منتقدان برجام دانست. در ماه اکتبر گذشته او در پایگاه خبری هیل نوشت: من فکر می‌کنم دستیاران ارشد ترامپ دارند به او بد مشاوره می‌دهند که در توافق باید بماند. این توافق در دوره اوباما منعقد شده و اگر ترامپ کاری در این باره نکند، سند این توافق نامه علاوه بر اوباما به نام او هم ثبت خواهد شد.

انتهای پیام/

گزارش نیویورک‌تایمز از انتخاب بولتون به عنوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار