مهمترین اخبار مدیریت شهری در آذرماه سال 96 را در این بسته خبری بخوانید.

بسته 9 فروردین // کاظمی // از بحران زلزله تا ضرب و شتم دست فروشان توسط ماموران شهرداریبه گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ همان طور که در آغاز سال جدید به شما وعده دادیم، قرار است در سلسله گزارشهایی که نسبت به عملکرد سالیانه مدیریت شهری تهران تهیه می شود، هر روز عملکرد یک ماه را مرور کنیم، تا در  12 فروردین قضاوتی منصفانه به عملکرد یکساله شهرداری داشته باشیم.

در این گزارش نگاهی به عملکرد مدیریت شهری در آذر ماه 96 انداخته ایم.

 

انتصاب یک دامپزشک به ریاست کلینیک‌های درمانی شهرداری تهران/ خداکرمی: گرایش سیاسی اهمیت دارد نه مدرک

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ شهردار تهران طی چند روز گذشته حمید چوبینه را که دارای مدرک دامپزشکی است به عنوان مدیرعامل شرکت شهر سالم که یکی از وظایفش رسیدگی به امور درمانگاه‌های شهرداری تهران است، منصوب کرد.

 از آنجایی که رشته دامپزشکی فاصله زیادی با مسائل پزشکی مربوط به انسان دارد باشگاه خبرنگاران جوان با یکی از اعضای کمیسیون سلامت و خدمات بهداشتی شورای شهر تهران تماس گرفت تا علت دقیق این انتخاب را جویا شود.

 

تولید روزانه 9500 تن زباله در تهران

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمود میرلوحی عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران گفت: روزانه ۹۵۰۰ تن زباله در تهران تولید می شود که این برای شهر فرهیخته ای مانند تهران یک هشدار است.

وی افزود:۹۵۰۰ تن زباله دست کم ۲۰۰۰ تن پسماند ارزشمند دارد که این پسماند سالانه ۷۰۰ میلیارد منبع پولی است.

 

 

تخلف شهرداری در صدور پروانه ساخت

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی اعطا سخنگوی شورای شهر تهران در بیست و نهمین جلسه علنی شورای شهر تهران اظهار کرد: طی بررسی‌های انجام شده تخلفاتی در صدور پروانه مسکونی ملک نارنجستان ششم در شهرداری منطقه یک صورت گرفته است.

وی افزود: در سال 94 در خیابان پاسداران، نارنجستان ششم پروانه ساختمان 15 طبقه صادر شده است که تا امروز 9 طبقه از آن ساخته شده و با بررسی‌های انجام شده و طبق طرح تفضیلی این ملک تا 5 طبقه مجاز به ساخت بوده است.

سخنگوی شورای شهر تهران گفت: باید توجه داشت پیش از شروع عملیات ساخت، 39 اصله درخت و یک ساختمان دو طبقه در آنجا بوده است و طی گودبرداری انجام شده این درختان از بین رفته‌اند.

 

صد‌ها هکتار به محدوده تهران افزوده شده است

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ احمد مسجدجامعی عضو شورای شهر تهران در بیست و نهمین جلسه علنی شورای شهر تهران در خصوص گزارش عملکرد کمیسیون شهری اظهار کرد: بهبود کالبد شهر تهران و ایجاد محدودیت برای جلوگیری از گسترش پهنه غربی تهران از مواردی است که در این گزارش به درستی بر آن تاکید شد.

وی با اشاره به ساخت و ساز روزافزون برج‌ها در پهنه غربی تهران گفت: این امور باید ساماندهی شود، زیرا صیانت و جلوگیری از گسترش شهر امری مهم است.

 

تنش میان شهردار و اعضای شورای شهر تهران تائید شد

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ صبح امروز در آغازین ساعات شروع جلسه علنی شورای شهر یکی از خبرگزاریهای داخلی خبری مبنی بر بروز تنش و جدال میان اعضای شورای شهر و شهردار تهران منتشر کرد و در بیان جزئیات آن نوشت: «در جلسه امروز شهردار تهران با اعضای شورا، شهردار پاسخ یکی از اعضا را به تندی داده و در واکنش به اعتراض برخی دیگر از اعضای شورا گفته است اگر من شهردار تهران هم نباشم فرد اول کشور هستم که این سخنان او واکنش شدید یکی از اعضای شورای شهر را در پی داشته است.»

با انتشار این خبر بلافاصله پس از پایان جلسه رسمی شورا، خبرنگاران این مسئله را از زهرا نژاد بهرام عضو شورای شهر تهران جویا شدند، که او با رد اصل مسئله گفت: هر جایی که چنین خبری را منتشر کرده دروغ گفته، زیرا جلسه امروز به خوبی برگزار شد و حتی کسی هم صدایش را بلند نکرد.

 

100 سوله بحران برای تهران کافی نیست/سوله‌ها کاربری چند منظوره دارند

اسماعیل نجار رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛در واکنش به تغییر کاربری سوله‌های بحران اظهار کرد: سوله‌های بحران را تغییر کاربری نداده ایم بلکه  کاربری سوله‌ها چند منظوره شده است.

وی در ادامه به تعداد سوله‌های بحران در پایتخت اشاره کرد و افزود: در شهر تهران ۱۰۰ سوله بحران ساخته شده است.

نجار بیان کرد: سوله‌های بحران اگر چه چند منظوره است، اما اگر حادثه‌ای  مانند زلزله رخ دهد، فقط از آن به عنوان محلی برای نگهداری امکانات بحران استفاده خواهد شد.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور بیان کرد: در قانون مسئولیت مدیریت بحران در تهران با شهرداری تهران است.

 

وجود بی‌قوارگی در تهران انسان را رنج می‌دهد/ تأمین منابع مالی شهرداری از طریق تراکم‌فروشی به انتهای خط رسیده است

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدعلی نجفی شهردار تهران در همایش چشم‌انداز شهر تهران در افق برنامه 5 سال سوم که در سالن همایش‌های بین‌المللی برج میلاد برگزار شد، با بیان اینکه مدت‌هاست موضوع برنامه سوم در دستور کار شهرداری بوده، اظهار کرد: این اولین فعالیت علنی در این خصوص است و اینکه در اولین فعالیت از جمعی افراد صاحبنظر دعوت شده تا ما را یاری دهند، نشان‌دهنده این است که رویکرد اداره تهران یک رویکرد مشارکتی است.

 

اختلاف سیاسی با شهردار نداریم/ نجفی از مقامات درجه اول کشور است

زهرا نژادبهرام عضو شورای شهر تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص بحث شهردار و شورای شهری‌ها اظهار کرد: شورای شهر و شهرداری هرهفته نشست صمیمانه ای را برگزار می کنند. در نشست غیرعلنی گذشته، شهردار از بودجه دولت و بحث کلانشهرها گزارش خوبی ارائه کرد، حتی تصمیماتی گرفته و قرار شد مذاکراتی با نمایندگان مجلس صورت بگیرد.

وی افزود: بحث و گفتگو خاصیت جلسه است‌، زیرا آدم های متفاوتی هستیم و قطعا نظرات متفاوتی داریم، اما در عین حال نقاط مشترک زیادی داریم و این بحث ها برای رسیدن به یک نظر مشترک است.

 

اولویت اصلی ما افزایش اعتبارات شهرداری است

داریوش قنبری مشاور پارلمانی شهردار تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛با بیان اینکه بخشی از امورات اداری شهرداری تهران به تعامل با مجلس اختصاص دارد، اظهار کرد: حل بسیاری از مشکلات منوط به گذراندن قوانین خاص و یا اصلاح برخی قوانین است که در این راستا می‌توانند مانع ایجاد کنند.

مشاور پارلمانی شهردار تهران با بیان اینکه شهرداری در گذشته بر اساس تراکم‌فروشی درآمد خود را تامین می‌کرد، گفت: این نوع درآمدها برای شهرداری پایدار نیست و ما باید به دنبال درآمدهای دیگر باشیم.

وی با بیان اینکه در خصوص حمل و نقل عمومی نیاز به کمک دولت است، افزود: ما تلاش می‌کنیم در ارتباط با حمل و نقل عمومی مصوبات خوبی در بودجه سال 97 مصوب کنیم، زیرا کمک به حمل و نقل عمومی باعث کاهش آلودگی و بهبود سلامت شهروندان می‌شود و انتظار این است همه در این راستا کمک کنند.

 

انتقاد حق شناس از برخورد نامناسب با دستفروشان در تهران

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدجواد حق‌شناس رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران در سی‌امین جلسه علنی شورای شهر تهران در تذکر پیش از دستور خود به مسئله دستفروشی و حواشی اخیر آن پرداخت.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با بیان اینکه انتشار فیلم ضرب و شتم مامور شهربان و یک دستفروش موجب تاثر خاطر شهروندان تهرانی شد، اظهار کرد: بی شک مسئله دستفروشی در شهر تهران به موضوعی با دو وجه متباین تبدیل شده است.

وی تصریح کرد: با در نظر گرفتن نگاه اقتصاد کلان بخشی از اقتصاد غیر رسمی کشور در این حوزه صورت می‌گیرد و سیستم اقتصادی کشور را با اخلال مواجه می‌کند.

 

تهران هیچ برندی برای گردشگری مردم ندارد

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید محمود میرلوحی عضو شورای شهر تهران  در سی امین جلسه علنی شورای شهر تهران خطاب به سالاری اظهار کرد: بهتر بود 4 یا 5 نکته برجسته می‌شد که نکات مهم در انبوه رویکردها گم نشود. در مطالب ارائه شده توسط شما نکات ریز و درشت در هم مخلوط شده بود.

میرلوحی مهم‌ترین مسئله را مشکل بافت فرسوده دانست و گفت: اینکه بگوییم جایی نفت دارد کافی نیست و باید نقص آن را برطرف کنیم.

 

1000 بلندمرتبه پایتخت روی گسل ساخته شده است

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ احمد مسجد جامعی عضو شورای شهر در سی‌امین جلسه شورای شهر تهران که امروز (یکشنبه) برگزار شد، خطاب به سالاری گفت: بافت ناپایدار و بافت فرسوده از جمله موضوعات مهم محسوب می شود چرا که  2700 نفر در بافت ناپایدار و 1500 نفر در بافت فرسوده ساکن هستند.

وی با بیان اینکه  موضوع بعدی بحث هویت شهری و بافت تاریخی است، ادامه داد: اعمال سیاست های مناسب در ارتباط با صیانت از این میراث طبیعی، باغ‌ها و حفظ بافت تاریخی بسیار مهم است.

 

تاثیر انتشار فیلم ضرب و شتم دست فروشان در تقویت نظارت مردمی/ رکن چهارم دموکراسی و وظیفه شهروندی

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ طی چند روز گذشته تصاویری از ضرب و شتم یک دستفروش توسط یک مامور شهرداری و نیروی انتظامی منتشر شد که همگان را متاثر کرد.

با انتشار حداکثری این فیلم، شهرداری بلافاصله به موضوع ورود و مامور خاطی  را از کار تعلیق کرد، نیروی انتظامی هم به سهم خود خبر از برخورد با مامور متخلف ناجا داد و نهایتا دادستان تهران هم به ماجرا ورود کرد و دستور احضار عاملان ضرب و شتم به دادسرا را صادر کرد.

 

محسن هاشمی: جای مردان سیاست بنشانید درخت تا هوا تازه شود

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای شهر تهران در سی و یکمین جلسه علنی شورای شهر تهران و در آغاز جلسه با اشاره به آلودگی فزاینده هوای تهران با قرائت قطعه شعری اظهار کرد: جای مردان سیاست بنشانید درخت، تا هوا تازه شود.

 

تذکر فخاری به مدیریت شهری به خاطر سستی در اقدامات پیشگیرانه

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ الهام فخاری عضو شورای شهر تهران در سی و یکمین جلسه علنی شورای شهر تهران در تذکر پیش از دستور خود با بیان اینکه امروز برای چندمین روز متوالی وضعیت هوای تهران ناسالم گزارش شده و به تعطیلی مدرسه‌ها انجامیده است، اظهار کرد: تهران هوا ندارد و گویی همه ما گرفتار «کاری نمی‌شود کرد» هم از سوی دستگاه‌ها و نهادهای مسئول و هم از سوی مردم هستیم.

عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: برای چاره‌جویی آلودگی هوا که روزبه‌روز به فاجعه نزدیک می‌شود، همه مسئول هستیم و همه باید کاری اثرگذار در حوزه اختیار و وظایف خود انجام دهیم.

 

هکتارها باغ تهران به مراکز اداری تبدیل شده است

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛  زهرا صدر اعظم نوری رئیس کمیسیون محیط زیست شورای شهر تهران در سی و یکمین جلسه علنی شورای شهر تهران با ابراز نگرانی از اینکه شاخص آلودگی هوای تهران به 152 psi رسیده است، اظهار کرد: بر اساس استانداردهای جهانی وقتی شاخص از 100 بالاتر برود، هوا ناسالم است و هنگامی که بین 100 تا 150 باشد برای همه گروه‌ها خطرناک می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: اکنون که شاخص هوا از 150 عبور کرده و به 152 رسیده، نشان دهنده این است که وضعیت هوا از مرز خطرناک هم عبور کرده است.

رئیس کمیسیون محیط زیست شورای شهر تهران با اشاره به وضعیت باغ‌های تهران گفت: باید نقش مالکان این باغ‌ها در بهبود وضعیت ارزیابی شود.

 

تبدیل بیش از 60 درصد از باغ‌ها برای ساخت و ساز اشکال اساسی مصوبه برج باغات

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مهدی حجت معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران در سی و یکمین جلسه علنی شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران حضور یافت و با اشاره به بازنگری مصوبه برج باغات اظهار کرد: این مصوبه در کمیسیون مربوطه شورا و معاونت شهرداری در دست پیگیری است.

معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران با بیان اینکه بنا داریم این مصوبه را به صورت جدی بازنگری کنیم، اظهار کرد: این مصوبه با اشکالاتی همراه است و در برخی موارد 60 تا 100 درصد زمین‌ها و باغات تهران مورد ساخت و ساز قرار می گیرد.

 

 

سوله‌های مدیریت بحران برای اسکان شبانه شهروندان نیست/ مردم به مساجد بروند

احمد صادقی رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛با بیان اینکه سوله های مدیریت بحران دارای تجهیزات لازم برای مدیریت شهری است، اظهار کرد: سوله های مدیریت بحران برای اسکان شهروندان و استقرار شبانه آنها نیست.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران تصریح کرد: مردم در هنگام زلزله باید به مساجد، ورزشگاهها و مدارس امن ، پارکها و فضای سبز مراجعه کنند.

 

۲ گسل اشتهارد و شمال تهران بی ارتباط با هم نیستند/ احتمال وقوع زمین لرزه پس از زلزله اول تا سه ماه آینده

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مهدی زارع، رئیس پژوهشگاه بین‌المللی زلزله و مهندسی زلزله اظهار کرد: در بعضی از سایت‌ها عنوان شده که زلزله به بزرگی ۶ ریشتر در شب چله به وقوع خواهد پیوست، اما این موضوع نمی‌تواند صحت داشته باشد.

وی افزود: بر اساس مطالعات علمی گسل شمال تهران و اشتهارد با هم مرتبط هستند و می‌توانند در دو سوی گسل بالا بروند و برای هر کدام حرکتی ایجاد می‌شود و اگر تنش بالا رود، زلزله حادث می‌شود.

زارع بیان کرد:باید مردم از شهر تهران خارج شوند و جمعیت شهر کم شود.

 

کل تهران را بگردیم یک پیاده رو استاندارد پیدا نمی‌کنیم/ شهرداران مناطق موانع پیاده‌روی را برطرف کنند

محمد علیخانی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛در رابطه با وضعیت نابسامان پیاده روها در سطح شهر تهران اظهار کرد: متاسفانه مشکلات تهران یکی دوتا نیست و این هم یکی از آن مشکلات است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تهران با اشاره به موانع موجود در پیاده‌روها افزود: کنده کاری در پیاده روها، انجام کارهای عمرانی و ایجاد چاله و عبور موتورسواران در پیاده روها از جمله مشکلات پیاده روها در سطح شهر تهران است.

 

اتمام حجت رئیس شورای شهر تهران با اعضا

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در بیست و چهارمین جلسه علنی شورای شهر تهران سیدمحمود میرلوحی در نطق پیش از دستور خود به قرائت متنی چند صفحه‌ای پرداخت که بیش از ٣٥ دقیقه زمان برد و همه‌ اعضا و حضار را خسته کرد.

هاشمی در جایگاه ریاست خطاب به میرلوحی گفت: این نطق پیش از دستور نبود، بیشتر شبیه به خطبه نماز جمعه بود که بیش از نیم ساعت از وقت شورا را گرفت.

 

 

٦٧٠٠ دستگاه اتوبوس جدید برای تهران نیاز است

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محسن پور سید آقایی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در بیست و پنجمین جلسه علنی شورای شهر تهران در گزارش عملکرد حوزه حمل و نقل و ترافیک این معاونت در شهرداری تهران اظهار کرد: ما در قوانین حمل و نقل و ترافیک کمبود نداریم، البته نواقصی هست که باید نقطه کور آن گرفته و رفع شود.

پور سید آقایی ادامه داد: چشم اندازی که برای حمل و نقل و ترافیک طراحی شده است، حمل و نقلی راحت، پاک، روان و ایمن است.

 

مترو تهران سالانه 700 میلیارد تومان زیان می‌دهد

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محسن پورسیدآقایی معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران در حاشیه بیست و پنجمین جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران گفت: 22 هزار میلیارد در حوزه متروی تهران کمبود منابع داریم که باید از طرق مختلفی تامین شود.

وی افزود: طبیعتا راه تامین این منابع اخذ عوارض از مردم نیست اما این که فکر کنیم تامین این منابع صرفا به دولت محدود می‌شود صحیح نیست.

 

وجود ٢٥٠ بلند مرتبه نا‌ ایمن در پایتخت

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ زهرا نژاد بهرام عضو شورای شهر تهران در نطق پیش از دستور خود در بیست و هفتمین جلسه رسمی و علنی شورای شهر تهران اظهار داشت: میلاد حضرت رسول اکرم و ایام  9 و 16 آذر را تبریک عرض می کنم.

وی با بیان اینکه تقویم نیمه آذر یاد آور تدبیر و ظلم ناپذیری جوانانی است که در مسیر باورشان، از خون و جانشان گذشتند وحماسه‌ای را خلق کردند که از صفحه تاریخ فراموش شدنی و حذف شدنی نیست، افزود: ترویج گفتمان عدالت ودموکراسی در محیط دانشگاه و اجتماع از اقدامات مهم اقشار تحصیلکرده در فضای آکادمیک و جامعه است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار