مدیر مجموعه تخت فولاد اصفهان گفت:در سال گذشته هم 13 هزار و 400 نفر بازدیدکننده داشتیم که به صورت سازمان‌یافته و در قالب 340 گروه از تکایای تخت فولاد بازدید کردند.

سید علی معرک‌نژاد  در گفت‌وگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، پیرامون برنامه‌های مجموعه فرهنگی تخت فولاد در ایام نوروز اظهار کرد: تخت فولاد جزء گنجینه‌های اصفهان است که بیش از 2 هزار نفر از مفاخر، مشاهیر، علما و شهدای انقلاب اسلامی را در خود جای داده است و معرفی آن‌ها جز وظایف این مجموعه به شمار می‌رود به همین سبب نمایشگاه «جهانی در نصف جهان» در ایام نوروز برای مسافران تدارک دیده شده است تا با مشاهیر این خطه و هنر و دانش آن‌ها به خصوص در تکیه کازرونی و سید العراقین آشنا شوند.

وی با اشاره به اینکه در بخشی از این نمایشگاه به معرفی شهدای انقلاب و مدافعین حرم هم پرداخته شده، افزود: این نمایشگاه در سه نقطه سالن شمع در گلستان شهدا، جنب تکیه بابا رکن‌الدین و تکیه میرفندرسکی برپا شده که تا 11 فروردین همه روزه از ساعت 9 تا 13 و 15 تا 19 برای بازدید مسافران دایر است.

مدیر مجموعه تخت فولاد تصریح کرد: هر سال در تکایای مختلف تخت فولاد کارشناسانی مستقر می‌شدند که به جهت محدودیت‌های مالی و زمانی نواقصی را به همراه داشت به همین دلیل امسال «نگاه گذرهای جلوه افلاکیان» طراحی شد که در قالب بنر در 8 تکیه منتخب خوانساری، سید العراقین، کازرونی، میرفندرسکی، مادرشاهزاده، صاحب روضات، بانو امین و گلستان شهدا نصب شده تا بازدیدکنندگان با مشاهیر اصفهان آشنا شوند.

معرک‌نژاد با اشاره به ویژه‌برنامه نمایشی- تاریخی در ایام نوروز یادآور شد: در این برنامه مشاهیر مدفون در تخت فولاد به همراه رسومات اجتماعی در آن زمان به تصویر کشیده می‌شود، این ویژه‌برنامه مقدمه‌ای خواهد داشت که از دوم تا چهارم فروردین‌ماه با حضور مفاخر تخت فولاد در پل خواجو از ساعت 11 تا 13 آغاز می‌شود و از 9 الی 11 فروردین‌ماه ویژه‌برنامه نمایشی اصلی در محور تکیه کازرونی تا سید العراقین به اجرا درمی‌آید.

وی به کیوسک‌های اطلاع‌رسانی تخت فولاد هم اشاره کرد و گفت: در تکیه سید العراقین و تکیه خوانساری کارشناسان تخت فولاد مستقرشده‌اند که تا پایان 11 فروردین‌ماه پذیرای علاقه‌مندان هستند، خاص مسافران نوروزی هم یک کمپ اطلاع‌رسانی در باغ فدک و پل خواجو هم مستقر شده است.

مدیر مجموعه تخت فولاد خاطرنشان کرد: در نوروز 96 قریب 50 هزار نفر به ایستگاه‌های تخت فولاد مراجعه کردند و در سال گذشته هم 13 هزار و 400 نفر بازدیدکننده داشتیم که به صورت سازمان‌یافته و در قالب 340 گروه از تکایای تخت فولاد بازدید کردند.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار