معاون امور عمرانی و برنامه ریزی فرمانداری دشتی استان بوشهر گفت: به مناسبت عید نوروز نمایشگاه صنایع دستی، عکس و محیط زیست در کلات حیدری (مهرابه مند) این شهرستان گشایش یافت.

نمایشگاه نوروزی در مهرابه‌مند دشتی گشایش یافتبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  حمید بردستانی روز جمعه در آیین گشایش این نمایشگاه افزود: هر روستا و نقطه‌ای از شهرستان دشتی دارای ویژگی منحصر به فرد است و باید مردم برای شناساندن ارزش‌های فرهنگی و میراث گرانقدر خود تلاش کنند.

وی اضافه کرد: دولت از سازمان‌های مردم نهاد فعال در حوزه صنایع دستی، میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان حمایت می‌کند.

بردستانی ادامه داد: نمایشگاه کلات حیدری تجربه موفقی از فعالیت دهیار‌ها و شورا‌ها اسلامی روستایی در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری است.

وی بیان کرد: مردم و سازمان‌های مردم نهاد برای رونق گردشگری و شناساندن میراث فرهنگی باید به دولت کمک کنند.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دشتی گفت: تلاش شورا و دهیار و مردم روستای حیدری در برگزاری جشنواره نوروز و نمایشگاه در مهرابه‌مند یا کلات حیدری قابل تقدیر است.

حمید زارعی افزود: استفاده از ظرفیت روستا و منطقه و جلب حمایت ادارات با برگزاری نشست‌های مختلف قابل توجه است.

رئیس شورای اسلامی روستای حیدری و مسئول برگزاری جشنواره اظهارکرد: در این نمایشگاه غرفه‌های متعددی از جمله عکس از آثار گردشگری و آئین‌های دشتی، محیط زیست و غذا‌های بومی در معرض دید عموم قرار دارد.

حسن فقیه افزود: از هفتم تا نهم فروردین ماه نیز جشن نوروزگاه شامل موسیقی، نمایش طنز و شعر محلی از ساعت ۲۱ در محوطه کلات حیدری برگزار می‌شود.

کلات یا مهرابه‌مند از آثار باستانی شهرستان دشتی در فاصله ۱۰۰ کیلومتری جنوب بوشهر واقع است.

انتهای پیام/م

 نمایشگاه صنایع دستی، عکس و محیط زیست در کلات حیدری (مهرابه مند) گشایش یافت

برچسب ها: نوروز ، محیط زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.