وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از برخی افراد و گروه‌ها که تلاش می‌کنند عقب‌ماندگی‌ها را بزرگ جلوه دهند انتقاد کرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات امروز در گردهمایی فرهیختگان غیر مقیم جهرمی با انتقاد از برخی افراد و گروه‌ها که تلاش می‌کنند عقب‌ماندگی‌ها را بزرگ جلوه دهند، ادامه داد: باید واقعیات را مرور و به مردم بازگو کرد، گزارش دادن از خدمات، امید را در مردم ایجاد می‌کند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: مدتی است که رسانه‌ها اقدام به گفتن کاستی‌ها می‌کنند، هر چند مشکلاتی وجود دارد، اما خصلت اجتماع هم‌افزایی در جهت رفع مشکلات است.

وی افزود: در سال جدید باید بر نقاط مثبت تمرکز شود، هر چند موانع و چالش‌ها زیاد و فرصت‌ها محدود است، اما باید به ارائه خدمات که بخش‌های مختلف مردم را خوشحال می‌کند، پرداخت.

آذری جهرمی ادامه داد: بزرگنمایی مشکلات گروه و شخص مقابل روال اشتباهی است که در کشور ایجاد شده است و این بزرگنمایی‌ها باعث ایجاد فضای بی‌اعتمادی به مدیریت و مسئولان شده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه امروز جهرم در حال پیشرفت و توسعه است، بیان کرد: جهرم در حوزه جاده‌ای، حمل و نقل فرودگاهی، حوزه آبرسانی، خدمات بهداشتی درمانی و دیگر حوزه‌ها پیشرفت خوبی ‌داشته است.

آذری جهرمی با بیان اینکه بی‌آبی و کم‌آبی تبدیل به یک پدیده شده و از بحران گذشته است، خواستار تغییر نگرش اقتصادی جهرم از کشاورزی به سمت صنعت شد و اضافه کرد: اقتصاد جهرم مبتنی بر کشاورزی و باغداری است که با خشکسالی رو به تهدید است؛ باید مسیر اقتصاد جهرم تغییر کند و این در یک برنامه یک روزه امکانپذیر نیست، بلکه باید مسیر آن مشخص و تدریجی به آن دست یافت.

وی تصریح کرد: در جهرم این نوع نگاه شکل گرفته و زیرساخت‌های منطقه ویژه اقتصادی و حمل و نقل در همین راستا ایجاد شده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، خواستار تدوین کارگروه فرصت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری شد و ادامه داد: این نظام نیاز به علم و دانش دارد و کارگروه توانمندسازی باید در راستای سرمایه‌گذاری برای شهرستان و منافع عمومی ارائه خدمت و مشاوره دهد.

 وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: فعال‌ کردن بورس در جهرم می‌تواند به جابجایی اقتصاد مبتنی بر کشاورزی کمک کند.

آذری جهرمی، توجه ویژه به حوزه فرهنگ را یک ضرورت در جهرم دانست و افزود: جهرم همواره شهری حماسی و فرهنگی بوده که در سطح کشور معروف است.

وی اظهار کرد: مسیر فکری اداره شهر از صاحبان ایده و پایگاه‌های افکار مردمی شکل می‌گیرد و در حوزه‌های مختلف باید نظامی ایجاد کرد که نفرات فرهیخته جهرمی رشد داده شده و معرفی شوند.

انتهای پیام/ن

صحبت های وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعاتدر گردهمایی فرهیختگان غیر مقیم جهرمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار