در این گزارش نگاهی به عملکرد مدیریت شهری در آبان ماه 96 انداخته ایم.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ همان طور که در آغاز سال جدید به شما وعده دادیم، قرار است در سلسله گزارشهایی که نسبت به عملکرد سالیانه مدیریت شهری تهران تهیه می شود، هر روز عملکرد یک ماه را مرور کنیم، تا در  12 فروردین قضاوتی منصفانه به عملکرد یکساله شهرداری داشته باشیم.

در این گزارش نگاهی به عملکرد مدیریت شهری در آبان ماه 96 انداخته ایم.

 

واکنش سخنگوی شورای شهر تهران به پیدایش پدیده مشاور رسانه‌ای برای اعضا

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی اعطا سخنگوی پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران، از اضافه شدن پست مدیر امور رسانه ای ویژه هر عضو شورای شهر اظهار بی اطلاعی کرد و اظهار کرد: این موضوع را بررسی می‌کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که چرا برخی از اعضای شورای شهر تهران، خبرنگاران را برای انجام مصاحبه به مدیر رسانه‌ای خود ارجاع می‌دهند، تصریح کرد: چیزی راجع به این موضوع نشنیده‌ام و در خصوص کم و کیف آن مطلب فوق را پیگیری می‌کنم.

 

۱۷ هزار اتوبوس فرسوده تا سال ۱۴۰۰ نوسازی می‌شود

امیر جعفرپور مدیرکل دفتر حمل و نقل عمومی و ترافیک شهری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: بر اساس مصوبه اخیر دولت قرار است تا سال ۱۴۰۰، وضعیت ۱۷ هزار اتوبوس فرسوده درون شهری مشخص شود و اتوبوس‌های گازسوز با فناوری جدید جایگزین این اتوبوس‌ها شوند.

 

ایستادگی اعضای شورای پنجم برای اجرای مدیریت شهری هوشمند و شیشه‌ای

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ناهید خداکرمی عضو پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران در نطق پیش از دستور شانزدهمین جلسه رسمی شورای شهر تهران که امروز(سه‌شنبه) برگزار شد، اظهار کرد: از ابتدای شهریورماه که به طور رسمی کار خود را به عنوان عضو شورای اسلامی شهر تهران آغاز کردیم، تلاش شد تا تصویری حقیقی از نقاط قوت و چالش‌های های شهر تهران به دست آید.

 

آمادگی شهرداری تهران برای اجرای سراسری طرح LEZ

سید نواب حسینی منش مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی شهر تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: خودرو‌های فاقد معاینه فنی در طرح کاهش(LEZ) به ازای هر روز ۵۰۰ هزار ریال جریمه می‌شوند.

وی با بیان اینکه طرح LEZ (کاهش) یک سال است که در شهر تهران و از اوایل آبان ماه سال ۹۵ اجرایی شده است، افزود: طرح کاهش در فاز نخست در محدوده زوج و فرد اجرایی شد و همچنان در حال اجرا است.

 

مترو به 2 هزار واگن نیاز دارد/ ایمن‌سازی خط 7 مترو شش ماه طول می‌کشد

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛محمدعلی نجفی شهردار تهران صبح امروز پیش از مراسم آغاز بهره‌برداری از 30 دستگاه اتوبوس و 7 رام قطار در جمع خبرنگاران ، با اشاره به تعطیلی خط 7 مترو، گفت: از وقتی که این خط راه‌اندازی شد، بحث‌هایی درخصوص ناایمن بودن این خط از نظر سیگنالی، نبود تجهیزات، ریل و برخی کِشنده‌ها و واگن‌ها مطرح شد.

وی با بیان اینکه باید زودتر از اینها این خط را تعطیل می‌کردیم، گفت: یک ماه و نیم قبل نیز وزارت کشور نامه‌ای درخصوص ناایمن بودن این خط ارائه کرد و توصیه به تعطیلی خط داشت، اما واقعیت این است که نمی‌خواستیم به دلیل استقبال مردم این خط را تعطیل کنیم، اما چندین جلسه با کارشناسان مختلف برگزار کرده و در نهایت احساس کردیم جان مردم به خطر می‌افتد.

 

رئیس شورای شهر به یک پرونده مشکوک شد

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اعضای شورا در هجدهمین جلسه شورای شهر تهران به بررسی اعتراض مالک پلاک ثبتی 88.51.21 به نظر کمیسیون ماده 7 آیین‌نامه اجرایی قانون اصلاح لایحه حفظ و گسترش فضای سبز در شهرها پرداختند.

سالاری رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران گفت: این ملک که 1260 متر وسعت دارد کاربری فضای سبز داشت که بعدا به پیشنهاد کارشناسان توسط تدوین کنندگان طرح تفصیلی به همراه دو ملک مجاور تثبیت شده است.

 

نابرابری های شهری، تهران را تهدید می کند

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد علی نجفی شهردار تهران در چهارمین سال برگزاری روز جهانی شهرها که با حضور سفرا و روسای نمایندگی‌های دیپلماتیک مستقر در تهران برگزار شد، با بیان اینکه شواهد علمی نشان می‌دهند که جهان پر شتاب به سوی شهری شدن گام بر می‌دارد، گفت: اکنون بیش از نیمی از جمعیت جهان در شهرها زندگی می‌کنند، این در حالی است که در 30 سال آینده بیش از دو و نیم میلیارد نفر به این جمعیت اضافه خواهند شد.

 

تمهیدات شهرداری تهران برای برگزاری راهپیمایی اربعین حسینی در پایتخت

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، مجتبی یزدانی معاون خدمات شهری شهرداری تهران در جلسه هماهنگی برگزاری مراسم راهپیمایی اربعین حسینی(ع) که با حضور مدیران ارشد این حوزه، شهرداران مناطق 7،12،13،14،15،16 و 20، امین عارف نیا مشاور شهردار و رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران و دیگر مدیران شهری برگزار شد، بر برگزاری باشکوه پیاده روی اربعین حسینی در تهران تاکید و اظهار کرد: با توجه به وظیفه کلیدی این معاونت در خدمات رسانی، تمهیدات و تدابیر لازم برای برگزاری راهپیمایی اربعین حسینی در تهران با عنوان «جاماندگان» اندیشیده شده است.

 

خسارتی که شهرداری به شهروندان وارد می‌کند/ نیمکت ایستگاه‌های اتوبوس گریبان مسافران را می‌گیرد

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ موضوع حمل و نقل عمومی و ترغیب و تشویق شهروندان به استفاده از وسایل نقلیه عمومی، مساله‌ای است که از جوانب مختلف برای شهر پرجمعیتی چون تهران، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و یکی از دغدغه‌های مدیران شهری به شمار می‌رود.

توجه به معضل آلودگی هوا و تلاش برای کاهش آن، مساله ترافیک شهری و قفل شدن خیابان‌ها به دلیل تردد خودروهایی که اغلبشان تک سرنشین هستند و همچنین با توجه به شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه که اغلب مردم به لحاظ کسب درآمد جزء قشر متوسط هستند و  مواردی از این دست، ضرورت توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی را چند برابر می‌کند.

در کنار موارد یاد شده رعایت استانداردهای مورد نیاز در طراحی و بهره برداری از خدمات حمل و نقل شهری و تامین رفاه و آسایش مسافران  نیز، امری مهم و ضروری  است. موضوعی که با وجود تمام نظارت‌هایی که از سوی ناظران مربوطه صورت می‌گیرد، همچنان در برخی موارد لحاظ نشده و خسارات مالی و حتی آسیب‌های جسمی را نیز متوجه شهروندان می‌کند.

 

تغییر کاربری سوله‌های مدیریت بحران در شهرداری

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مجید فراهانی عضو پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران در نوزدهمین جلسه شورای شهر که امروز(یکشنبه) برگزار شد، اظهار کرد: سوله های مدیریت بحران عملاً به سازمان پیشگیری، مدیریت بحران و شهرداری تحویل داده نشده اند.

وی تاکید کرد: مسأله پیشگیری و آمادگی برای شهری چون تهران که بر روی گسل های متعدد قرار دارد، امری ضروری و اجتناب ناپذیر است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: بر خلاف مصوبه شورای شهر مبنی بر، الزام شهرداری تهران به در اختیار قرار دادن تمامی پایگاه های پشتیبانی مدیریت بحران شهر تهران، همچنان شاهد بی توجهی شهرداری تهران و عدم اقدام مناسب سازمان مدیریت بحران در این زمینه هستیم.

 

تلاش اوقاف برای خشکاندن یک باغ و ساخت برج

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ زهرا نژادبهرام عضو شورای شهر تهران در بیستمین جلسه علنی شورای پنجم شهر تهران  اظهار کرد: بنابر گزارش‌های واصله، سازمان اوقاف اصرار بر تغییر کاربری باغ 3 هزار متری عقاب محله اراج در منطقه یک تهران به مجتمع مسکونی دارد.

 وی افزود: در دوره مدیریت شهری قبل نیز تفاهم نامه ای بین مالک و شهرداری برای تغییر کاربری باغ پیش برده شد که با اعتراض مردمی و فشار افکار عمومی به نتیجه نرسید.

نژادبهرام افزود: در سال ۹۴ آتش سوزی مشکوکی در این باغ رخ داد که به گفته مسئولان وقت این حریق به صورت تعمدی بوده است.

 

اتوبوس‌های شهری به قفس پرندگان تبدیل شده‌اند

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ناهید خداکرمی عضو پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران در بیست و یکمین جلسه علنی شورای شهر تهران که امروز(یکشنبه) برگزار شد، اظهار کرد: طی سفر درون شهری که روز گذشته در سطح شهر داشتم و مسیر خانه تا محل کار را با اتوبوس‌های تندرو سپری کردم، با چندین تن از شهروندان در خصوص وضعیت اتوبوس‌های مذکور گفتگو کردم.

وی ادامه داد: تمام شهروندان تهرانی در اتوبوس‌های تندرو محصور شده با تبلیغات، حس پرندگانی را داشتند که در قفس اسیر شده اند.

 

بکارگیری نیروهای جدید در شهرداری تهران ممنوع است/ ارجاع لایحه بودجه سال 97 شهرداری به کمیسیون برنامه و بودجه

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سیدحسن رسولی عضو کمیسیون برنامه و بودجه پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران، در خصوص طرح «سیاست‌های اجرایی و الزامات تدوین لایحه بودجه سال 97 شهرداری تهران» که در بیست و یکمین جلسه شورای شهر تهران در دستور کار اعضا قرار گرفت، اظهار کرد: کلیات این طرح در شانزدهمین جلسه شورای شهر تهران به تصویب رسید و قرار بود اعضای شورا و سایر کمیسیون‌ها نظرات و پیشنهادات خود را جهت تحقق به کمیسیون برنامه و بودجه ارجاع و نهایتا در جلسه امروز این طرح مورد تصویب قرار بگیرد.

وی تصریح کرد: کمیسیون برنامه و بودجه نیز پس از تصویب کلیات طرح اشاره شده اقدام به برگزاری 4 جلسه اصلی کمیسیون و 4 جلسه کمیته مربوطه کرد و در نهایت نظرات و پیشنهادات اعضای شورای شهر تهران را برای این طرح دریافت کرد.

 

چوب عدالت هاشمی زبان نوری را خاموش کرد/ زرنگی آقای معاون شورا را بهم ریخت

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ امروز(یکشنبه) بیست و یکمین جلسه رسمی شورای شهر تهران، با تاخیر ۲۰ دقیقه‌ای آغاز شد.

شورای شهری‌ها امروز میزبان محسن پورسید آقایی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران بودند که گویا حضور و صحبت‌های او چندان خوشایند اعضای شورای شهر نبود.

پورسید آقایی قرار بود تا زمان مطرح شدن طرح بررسی و شناسایی گره‌های ترافیکی کلانشهر تهران که به صورت یک فوریتی به صحن شورا آمده بود، در جلسه بیست و یکم جاضر باشد.

 

تعیین تکلیف سهام شهرداری تهران در شرکت آب و فاضلاب/کیفیت آب پایتخت را افزایش می دهیم

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای اسلامی شهر تهران در پایان بیست و دومین جلسه رسمی شورای شهر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ما دو هفته در میان یک جلسه ،صبحانه کاری با شهردار تهران داریم و اعضای شورای شهر مطالبی را که پیرامون مسائل مشترک از پیش آماده کرده اند را با شهردار در میان می گذارند.

وی ادامه داد: بحث زلزله کرمانشاه سایر کارها را تحت الشعاع قرار داده است از این رو بحث اصلی امروز اعضای شورای اسلامی شهر تهران با شهردار تهران بحث زلزله بود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: مسأله کمک رسانی تهران به  زلزله زدگان کرمانشاه، وقت عمده جلسه صبح امروز را به خود اختصاص داد.

 

ضرورت برخورد شهردار تهران با مدیران متخلف شهرداری

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد علیخانی رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران در بیست و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران که امروز(سه‌شنبه) برگزار شد، اظهار کرد: بر اساس تذکراتی که در صحن داده شد، شهرداری تهران توافق‌نامه چهار ساله‌ای را با صدا و سیما منعقد کرده و بر همین اساس در شبکه تهران بیانیه شهردار در خصوص انتصاب‌ها را قرائت کردند و به این شکل رضایت خود را از انتصاب‌های شهرداری تهران اعلام کردند.

وی ادامه داد: سازمان بازرسی کل کشور طی سال‌های گذشته گزارش های متعددی از تخلفات صورت گرفته در شهرداری تهران را به شهرداری و شورای شهر تهران ارسال کرده است که بخشی از این گزارش‌ها در دوره قبل به رئیس شورا ارسال شده و به نظر می‌رسد هم اکنون قابل دسترس نیست.

 

دستور کار شهرداری تهران برای ارتقای مشارکت و استفاده از ظرفیت شهروندان در مدیریت بحران در پایتخت

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ همزمان با اخبار تأثر برانگیز آسیب‌های زلزله شدید در غرب کشور، بابک نگاهداری رئیس مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران با تأکید بر تشخیص اهمیت موضوع در شهرداری تهران اظهار کرد: مدیریت شهری تهران همواره بر موضوع مدیریت بحران در پایتخت تأکید داشته است و این موضوع از دغدغه‌های اعضای شورای اسلامی شهر تهران و شهردار تهران است. در حوزه پژوهشی تاکنون پروژه‌های مطالعاتی متنوعی در این خصوص به انجام رسیده است، اما موضوعی که شاید کمتر به آن پرداخته شده است، گذر از توجه صرف به سازمان‌های دولتی و شهرداری‌ها و توجه به استفاده از ظرفیت مردمی است.

 

اولویت شهر تهران با سواره‌ها است

احمد مسجد جامعی عضو شورای شهر تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در رابطه با وضعیت نامناسب پیاده روهای سطح شهر تهران اظهار کرد: اساسا اولویت شهر تهران با سواره‌ها است، لذا شهر به پیاده‌ها پشت کرده است.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: همیشه به نفع سواره، پیاده رو حذف می‌شود، همه چراغ‌های راهنمایی و رانندگی، روشنایی‌ها و تابلوهای شهری به سمت سواره است، بنابراین برای رفع مشکلات پیاده رو نیاز است که نگاه حاکم بر شهر عوض شود.

 

درب اتاق بسیج شورای شهر تهران شکسته شد/جابجایی یا تخریب و سرقت؟

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در غیاب بسیجیان شورای شهر تهران که برای زیارت کربلا به عراق رفته و سپس برای خدمت و تسکین آلام حادثه دیدگان زلزله غرب کشور به استان کرمانشاه رفته بودند، درب اتاق بسیج شورای شهر تهران شکسته شد.

بعد از این اتفاق برخی رسانه ها از سرقت برخی اطلاعات پرونده‌های موجود در اتاق بسیج خبر داده و نوشتند: برخی عوامل معلوم الحال و باسابقه در فتنه، اقدام به شکستن درب پایگاه بسیج شورای شهر تهران و تخریب اموال و سرقت اطلاعات و پرونده های بسیج کردند. در همین زمینه اما معاون اداری و مالی رئیس شورای شهر تهران می گوید که ورود مجاز بوده و اتاق بسیج نیز خالی است.

 

کمک بلاعوض ١٠ میلیاردی شهرداری پایتخت به زلزله زدگان

به گزارش خبرنکار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مجید فراهانی عضو شورای شهر تهران در بیست و سومین جلسه علنی شورای شهر تهران که امروز(سه‌شنبه) برگزار شد، اظهار کرد:  امروز طرح دو فوریتی الزام شهرداری تهران به حمایت از زلزله زدگان استان کرمانشاه به هیات رئیسه ارائه شد و این طرح با ١٤ رأی موافق از ١٩ رأی اعضای شورای شهر تهران که در بیست و سومین جلسه شورا حضور داشتند، به تصویب رسید.

وی افزود: در این طرح شهرداری مجاز است تا از منابع سرمایه‌ای و هزینه‌ای در اختیار خود به میزان ١٠ میلیارد تومان به عنوان کمک بلاعوض برای حمایت از مردم آسیب دیده زلزله اخیر از طریق استانداری کرمانشاه استفاده کند.

 

درخواست سالاری از شهردار برای رسیدگی به تخلفات دفاتر خدمات الکترونیک شهر

به گزارش خبرنگارحوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛محمد سالاری رئیس کمیسیون معماری و شهر سازی شورای شهر تهران در تذکر خود در صحن علنی شورای شهر تهران به منظور شفاف سازی درباره لغو مصوبه ارائه تسهیلات ۲۰ میلیون تومانی در زمان اخذ پروانه ساخت و ساز بیان داشت: این مصوبه شورای شهر در سال ۸۸ تصویب شده که بر اساس آن برای کارکنان شورا و شهرداری که ۵ سال سابقه ممتد همکاری با شهرداری تهران داشته اند در صورت اقدام برای دریافت پروانه برای ملک خود ۲۰ میلیون تومان تسهیلات عوارض دریافت می‌کنند.

 

تهران از منظر معماری و فرهنگی – اجتماعی مشکل دارد

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد علی نجفی، شهردار تهران در نشست مشترک با اهالی فرهنگ و هنر به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی گفت: قرار بود این مراسم در هفته کتاب برگزار شود که به دلیل وقوع زلزله به تاخیر افتاد. این تاخیر دو حسن داشت یکی آنکه با آغاز ماه مبارک ربیع الاول که ماه شور و شادی جامعه اسلامی است مصادف و یکی هم آنکه با آغاز رسمی فعالیت صالحی امیری در معاونت اجتماعی فرهنگی مقارن شد که آن را به فال نیک میگیریم.

شهردار تهران با اشاره به مشکلات شهر تهران ادامه داد: تهران با وجود همه جذابیت ها و زیبایی ها و ظرفیت هایش امروز با چالش های اساسی و بزرگی روبروست که نیاز به ذکر ندارد.

انتهای پیام/

مهمترین اخبار مدیریت شهری در آبان 96

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار