در این گزارش نگاهی به عملکرد مدیریت شهری در مهر ماه 96 انداخته ایم.

بسته شهری 7 فروردین// کاظمی// از 4 هزار هکتار بافت فرسوده  تهران تا اعزام نیروهای خدماتی شهرداری به کربلا به مناسبت اربعینبه گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ همان طور که در آغاز سال جدید به شما وعده دادیم، قرار است در سلسله گزارشهایی که نسبت به عملکرد سالیانه مدیریت شهری تهران تهیه می شود، هر روز عملکرد یک ماه را مرور کنیم، تا در  12 فروردین قضاوتی منصفانه به عملکرد یکساله شهرداری داشته باشیم.

در این گزارش نگاهی به عملکرد مدیریت شهری در مهر ماه 96 انداخته ایم.

 

شناسایی نقاط بی دفاع شهر تهران ضروری است/ فضاهای ناایمن شهری، خشونت اجتماعی را افزایش می‌دهد

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ زهرا نژادبهرام عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران در هشتمین جلسه علنی شورای شهر تهران که امروز( یکشنبه) برگزار شد، با اشاره به وجود برخی از فضاهای ناایمن در شهر تهران اظهار داشت: فضاهای بی دفاع شهری، ضمن ایجاد مخاطرات فراوان برای شهروندان تهرانی، بر گسترش آسیب های اجتماعی نیز دامن می زند.

وی افزود: اعضای این دوره شورا باید برای شناسایی و پاکسازی نقاطی که فضاهای ناایمن به حساب می آیند، اقدام کنند.

 

100 تا 200 ساختمان شبیه پلاسکو در تهران داریم/ مجریان ساختمان به وظایفشان در ساخت و ساز عمل نمی‌کنند

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای شهر تهران در هشتمین جلسه علنی شورای شهر تهران که امروز(یکشنبه) برگزار شد، در جمع خبرنگاران با اشاره به حادثه پلاسکو‌ اظهار داشت: اخیرا دولت گزارشی را در مجلس ارائه داد و دوباره موضوع پلاسکو مطرح شد و اعضای شورای اسلامی شهر تهران هم معتقد بودند تا این مسئله دوباره مطرح شود.

هاشمی رفسنجانی با اشاره به عدم رسیدگی حق و حقوق مستاجری پلاسکو گفت: این موضوع در شورا مطرح شد و قابل پیگیری است.

وی ادامه داد: موضوع ایمنی ساختمان‌های ناایمن شهر تهران مانند ساختمان پلاسکو اهمیت دارد و آمارها از وجود 100 تا 200 ساختمان ناایمن در تهران خبر می‌دهد.

 

مدل شهرسازی اشتباه عامل افزایش عوارض حوادث در تهران

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ احمد مسجد جامعی عضو شورای اسلامی شهر تهران در هشتمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر تهران در خصوص ارائه گزارش دستگاه های مختلف در خصوص حادثه ساختمان پلاسکو اظهار کرد: پس از اتفاق تلخ ساختمان پلاسکو تا کنون گزارش های متعددی از سوی دستگاه های مختلف از جمله دستگاه قضایی و همچنین وزارت راه و شهرسازی ارائه شده است.

وی افزود: ارائه گزارش های مشابه در خصوص حادثه ساختمان پلاسکو،مشکلی را از ساختمان هایی که وضعیتی شبیه مجموعه فوق دارند، حل نمی‌کند.

 

4 هزار هکتار بافت فرسوده در تهران داریم

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای اسلامی شهر تهران در دهمین جلسه علنی شورای اظهار کرد: 4 هزار هکتار بافت فرسوده در شهر داریم، با توجه به اینکه میزان باغات بسیار بیشتر از بافت فرسوده بود، با این وجود برای گسترش شهر باغات را از بین بردیم و تمام امکانات ما در اختیار از بین بردن باغات بود.

 

عذرخواهی محسن هاشمی از خبرنگاران/ عملکرد ۱۴ ساله رسانه ملی در انعکاس مسائل شهری مثبت است

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای شهر تهران در دوازدهمین جلسه رسمی پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران که امروز (سه شنبه) برگزار شد، اظهار کرد: ماجرای هفته گذشته مبنی بر قهر من با اصحاب رسانه تنها یک سوء تفاهم بوده و از این بابت از خبرنگاران عذرخواهی می‌کنم.

 وی افزود: علاقه اعضای پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران به همگامی با اصحاب رسانه و شفاف سازی در جهت تحقق حقوق شهروندان است.

رئیس شورای شهر تهران گفت: مساله جلب اعتماد مردم به مسائل شهری، برای اعضای پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران اهمیت ویژه ای دارد.

 

میزان بدهی دولت به شهرداری مشخص شد

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدعلی نجفی شهردار پایتخت با ابراز تاسف از اینکه در گذشته مدیریت هزینه‌ها در پایتخت به درستی انجام نشده‌است، اظهارکرد: شهرداری تهران 68 هزار و 400 کارمند رسمی و قراردادی دارد که با احتساب تعداد کارگران و نیروهایی که با پیمانکاران کار می‌کنند، تعداد کارکنان شهرداری به بیش از 120 هزار نفر می‌رسد.

 

ضرورت توقف ساخت دیوار در نزدیک ساختمان مجلس

حسن خلیل آبادی عضو پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران در سیزدهمین جلسه رسمی شورا اظهار کرد: بستن یکی از خیابان‌های اطراف مجلس که جزء معابر عمومی شهر محسوب می‌شود، ممنوع است.

وی تاکید کرد: بهتر است مجلس شورای اسلامی برای حفظ و برقراری امنیت از روش های به روز و نوین تری استفاده کند.

 

شورا حق دخالت در امور اجرایی شهرداری را ندارد

به گزارش  خبرنگار  حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بهاره آروین عضو شورای پنجم شهر تهران، ری و تجریش در رابطه با اینکه اعضای شورا نباید در امور اجرایی شهرداری مربوط به واگذاری املاک و اراضی دخالت کنند، اظهار کرد: در بند ٦ ماده ٥٥ عنوان شده که اعضای شورای شهر می‌توانند واگذاری املاک را در قالب طرح و پیشنهاد ارائه دهند.

عضو هیئت رئیسه افزود: از نظر قانون این امر دخالت در امور اجرایی شهرداری است و ورود اعضای شورا به این مباحث قطعا مشکل ساز می‌شود و فرمانداری نیز به آن ورود خواهد کرد.

 

تذكر خشن عضو شورا به معاون شهردار

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد سالاری رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران در چهاردهمین جلسه علنی شورای شهر تهران که امروز(سه‌شنبه) برگزار شد، در تذکر پیش از دستور خود اظهار کرد: باید شأن شورا رعایت شود و اعضا و کارکنان شهرداری وقت خود را با ما هماهنگ کنند.

وی افزود: اگر مکارم حسینی یا سایر کارکنان شهرداری جلسه‌ای دارند به ما مربوط نیست و باید با ما هماهنگ شوند و اینکه بگویند جلسه دارند و بخواهند زودتر بروند در شأن شورا نیست.

 

جزئیات جلسه اعضای شورای شهر تهران با لاریجانی در مورد دیوارکشی مقابل مجلس قدیم

محمد علیخانی عضو شورای پنجم شهر تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در رابطه با جزییات دیدار امروز (چهارشنبه) اعضای شورای شهر با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: تاکنون مرسوم بوده است که در آغاز هر دوره جدید شورا، اعضای شورای شهر تهران دیدارهایی را با مقام معظم رهبری و مسئولان سه قوه کشور داشته باشند، لذا پیرو این موضوع امروز اولین ملاقات اعضای شورای شهر با علی لاریجانی رئیس قوه مقننه از طریق شورای پنجم صورت گرفت.

وی ادامه داد: ابتدا هاشمی رئیس شورای شهر توضیحاتی درباره وضعیت و مشکلات شهر تهران از جمله آلودگی هوا، ترافیک و آسیب‌های اجتماعی ارائه داد و بعد از او روسای 6 کمیسیون شورا پیرامون حوزه خود مسائل اساسی را مطرح کردند و خواستار حمایت قوا شدند.

 

تهران‌شباهتی‌به‌‌ «شهردوستدارکودک»ندارد

حسن خلیل آبادی عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران،ری و تجریش در گفتگو با خبرنگارحوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: ایجاد موانع سیمانی، برای حل معضل ورود موتور سواران متخلف به پیاده راه های تهران راه حل مناسبی نیست.

 وی افزود: موتور سواران متخلف در هر صورت راهی برای ورود به پیاده راه پیدا می کنند و گاهی اوقات دیده می شود که موتور خود را به کمک فرد دیگری بلند کرده و از موانع سیمانی عبور می دهند و تنها کسانی که از وجود این موانع متضرر و در برخی مواقع دچار آسیب های جسمانی می شوند و حقوق آن ها نقض می شود افراد معلول و نابینا هستند.

 

ضرورت بهسازی معابر شهری برای تردد معلولان و سالمندان

سید ابراهیم امینی نایب رئیس پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار داشت: در حال حاضر شهر تهران به لحاظ ساختاری، نمی‌تواند نیاز گروه‌هایی چون سالمندان و معلولان را تامین کند و این افراد در مسأله رفت و آمد خود با مشکلات متعددی روبرو هستند.

وی از تدوین و ارائه طرحی ویژه برای ایجاد سهولت بیشتر در تردد معلولان و سالمندان خبر داد و گفت: بر اساس مشکلات متعدد این دسته از شهروندان، طرحی برای بهبود وضعیت معابر شهری آماده شده است که به زودی در صحن شورا ارائه می شود و پس از تصویب، شهرداری ملزم به اجرای آن است.

 

اعزام نیروهای خدماتی شهرداری به کربلا به مناسبت اربعین

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مجتبی یزدانی معاون خدمات شهری سازمان شهرداری تهران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به مناسبت فرا رسیدن مراسم اربعین، اولین گروه پاکبان های شهر تهران در قالب ۱۰۰۰ نفر امروز (29 مهر ماه) برای پاکسازی مسیر زائران کربلا عازم سفر شدند.

وی افزود: این گروه متشکل از ۷۵۰ پاکبان به عنوان نیروهای خدماتی است و ۲۵۰ تن دیگر شامل مسئولانی چون ناظران، نیروهای آتش نشانی و سایر نیروهای ویژه اربعین است.

 

طرح الزام شهرداری برای خرید شرکت مطالعات مسکوت ماند

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در پانزدهمین جلسه رسمی و علنی شورای شهر تهران در دستور دوم مبنی بر بررسی یک فوریت طرح (الزام شهرداری تهران به احیای شرکت مطالعات جامع حمل و نقل ترافیک) بحث‌های مختلفی صورت گرفت.

در ابتدا محمد علیخانی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل ترافیک شورای شهر تهران به عنوان مخبر طرح را قرائت کرد، اما پس از آن ابراز داشت: دلیل مطرح کردن طرح عدم الزام شهرداری توسط شورای شهر جهت احیای شرکت جامع مطالعات بود، لذا ما قصد داشتیم که شهرداری را ملزم کنیم اما بر اساس تماسی که از سوی معاونت حمل و نقل ترافیک شهردار تهران با بنده گرفته شد، قرار شد که طی مدت حداکثر سه ماه احیای شرکت جامع مطالعات حمل و نقل ترافیک صورت گیرد. بنابراین ضمن تشکر از دوستانی که یک فوریت طرح را امضا کردند، درخواست دارم تا طرح مذکور مسکوت بماند.

 

طرحی که با حاشیه از دستور کار شورا خارج شد/ انتقاد اعضا از جلسات بی محتوای شورای پنجم تهران

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در پانزدهمین جلسه علنی شورای شهر تهران دستور دوم شورا طرح اصلاحیه الزام شهرداری تهران به تهیه و اجرای دستورالعمل‌های ارائه خدمات فرهنگی، اجرایی، رفاهی، بهداشتی، درمانی، تفریحی و ورزشی به کارکنان شهرداری با رأی اعضای شورا از دستور (یک فوریتی آن رأی نیاورد) خارج شد. 

مرتضی الویری رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورا خطاب به اعضای شورا اظهار کرد: دقت کنید که قبلا در رابطه با طرح‌های ارائه شده مصوبه‌ای وجود نداشته باشد. بهتر است که برای هر بحث مطالعات درستی صورت بگیرد تا از تکرار و یا بحث روی طرح کیفیت جلوگیری شود. همان طور که می‌دانید جلسات شورا هزینه زیادی در بر دارد، لذا نباید اینگونه وقت شورا تلف شود.

 

شورا تصمیمی برای تعطیلی خط 7 متروی تهران نگرفته است/ هاشمی نگفت که نجفی ممنوع التصویر است!

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی اعطا سخنگوی شورای پنجم شهر تهران در نشست خبری بعد از جلسه پانزدهم این شورا ابراز داشت: پیگیر قانون دسترسی آزاد شهروندان به اطلاعات هستیم و در این خصوص کمیته‌ای با مسئولیت بهاره آروین عضو هیأت رئیسه شورا تشکیل شده است و در اولین جلسه این کمیته به صورت مشخص استفاده از ظرفیت فناوری اطلاعات بررسی گردید.

وی افزود: ارتباط بین  شهروندان و مدیریت شهری وجود دارد اما لازم است حدالمقدور مراجعات حضوری را کاهش دهیم و سیستم فناوری اطلاعات و هوشمند استفاده کنیم این امر موجب کم شدن آسیب‌های مختلف می‌شود و به رشد اعتماد عمومی می‌انجامد.

انتهای پیام/

مهمترین اخبار مدیریت شهری تهران در مهر 96

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار