نماینده مردم خاش در مجلس شورای اسلامی گفت: حمایت از کالا‌ها و تولیدات داخلی نمونه‌ای از اقتصاد مقاومتی است که در کاهش تورم و جلوگیری از قاچاق کالا و ارز نقش بسزایی دارد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، علی کُرد نماینده مردم خاش در مجلس شورای اسلامی گفت: هدف اصلی مقام معظم رهبری از انتخاب شعار سال ۹۷ تحت عنوان حمایت از کالای ایرانی تحقق اقتصاد مقاومتی در ارکان نظام و قوای سه گانه و تنظیم برنامه‌ها و اهداف برمبنای این موضوع است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: مجلس به عنوان قانون گذار و ناظر بر اجرای قوانین باید از ابتدای سال ۹۷ تمامی برنامه‌ها و مصوبات خود را بنا بر حمایت از تولیدات کالا‌های ایرانی قرار دهد تا ماهیت شعار سال ۹۷ در جامعه به عرصه ظهور برسد.

وی حمایت از تولیدات داخلی را عاملی برای ایجاد اشتغال پایدار در دستگاه‌های اجرایی دانست و افزود: این حمایت وظایفی را برای دستگاه‌های اجرایی تعیین می‌کند تا براساس شعار سال حرکت کنند و به علوم، فنون و نیرو‌های جوان و متخصص نگاهی ویژه داشته باشند.

کُرد خاطرنشان کرد: با حمایت از کالای ایرانی زمینه اشتغال بسیاری از جوانان تحصیل‌کرده و جویای کار فراهم می‌شود و به کارگیری افراد متخصص و ماهر می‌تواند راهی موثر و مفید برای حضور کالا‌های ایرانی در بازار‌های جهانی باشد.

عضو مجمع نمایندگان سیستان وبلوچستان بیان داشت:با بهره گیری از شعار سال جدید بسیاری از کارخانجات و صنایع تبدیلی کالای ایرانی را با کیفیت بالاتر و طبق اصول استاندارد ایران تولید می‌کنند تا حجم واردات را کاهش داده و درصد صادرات را تا حد چشمگیری افزایش دهند.

وی افزود: افزایش صادرات تولیدات داخلی باعث جلوگیری از ورود کالا‌های بی کیفیت به کشور شده و موجب کنترل قاچاق کالا و ارز خواهد شد.

نایب رئیس فراکسیون تولید و اشتغال مجلس گفت: سازمان فنی و حرفه‌ای کشور آموزش‌ها را بر اساس نیاز جامعه و طبق حمایت از تولیدات کالا‌های داخلی ارائه دهد تا تمامی کارگاه‌ها فعال شود و با افزایش تولیدات داخلی نسبت به مهار تورم و جلوگیری از خروج ارز اقدام شود.

انتهای پیام/ع

حمایت از تولیدات داخلی عاملی برای ایجاد اشتغال پایدار در دستگاه‌های اجرایی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار