آلمان مذاکرات خود با آمریکا درباره توافق هسته‌ای ایران را در پی درخواست واشنگتن برای تروریستی نامیدن جنبش حزب‌الله لبنان متوقف کرد.

توقف مذاکرات تغییر توافق هسته‌ای ایران در پی مخالفت آلمان با زدن برچست تروریست به حزب اللهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از جروزالم‌پست، دولت آلمان درخواست آمریکا را برای شناسایی جنبش حزب‌الله لبنان به عنوان یک گروه تروریستی رد و دولت آمریکا را به دلیل اتخاذ سیاست‌های حامی رژیم صهیونیستی سرزنش کرد. این مواضع آلمان باعث ایجاد وقفه در مذاکره این کشور با آمریکا بر سر توافق هسته‌ای ایران شد.

یک منبع آگاه به روند مذاکرات آمریکا با آلمان، فرانسه و انگلیس درباره ایجاد تغییراتی در توافق هسته‌ای ایران، در مصاحبه با جروزالم پست گفت: دولت «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان بسیار کمتر از سه قدرت اروپایی دیگر در این مذاکرات همکاری می‌کند.

یک نماینده وزارت خارجه آمریکا درباره موضع آلمان در خصوص توافق هسته ای ایران، تقاضای ترامپ که ماه ژانویه مطرح شده بود را تکرار کرد و گفت: «آن‌ها باید حزب الله را یک سازمان تروریستی اعلام کنند». این مقام آمریکایی افزود: «ما با شرکای اروپایی خود برای رسیدگی به نگرانی‌های مشترکمان درباره برجام و رفتار خصمانه ایران همکاری نزدیکی داریم».

به گفته این منابع، آلمان تقاضای گروه مذاکره کننده آمریکایی و موضع «دونالد ترامپ» رئیس جمهور این کشور را رد کرد. آن‌ها می‌گویند آلمان باور دارد دولت ترامپ بیش از حد از رژیم صهیونیستی حمایت می‌کند.

یک منبع آگاه دیگر گفت: انگلیس و فرانسه مایل هستند حزب الله را تحریم کنند. اما این دو کشور اختلاف نظر‌هایی درباره نوع مجازاتی که برای این گروه در نظر گرفته می‌شود، دارند.

ترامپ در ماه ژانویه گفت: اروپا تا ۱۲ مه وقت دارد برای اصلاح توافق هسته‌ای ایران با آمریکا همکاری کند وگرنه آمریکا از توافق مذکور خارج می‌شود.

وزارت خارجه آلمان و دفتر مرکل از اظهار نظر درباره موضع این کشور در مذاکرات هسته‌ای ایران و تزریق رژیم صهیونیستی به این مذاکرات امتناع کرد. آلمان تمایلی ندارد حزب الله را به طور کامل رد کند.

انتهای پیام/

توقف مذاکرات برلین و واشنگتن بر سر برجام در پی ممانعت آلمان از تروریستی نامیدن حزب‌الله

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار