دفتر اطلاع‌رسانی کرملین اعلام کرد دبیر کل سازمان ملل در گفتگوی تلفنی با رئیس‌جمهور روسیه ضمن تبریک پیروزی او در انتخابات، به بحث درباره تحولات سوریه پرداخت.

گفتگوی تلفنی پوتین و گوترشبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری تاس، دفتر اطلاع‌‌رسانی کاخ کرملین اعلام کرد آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل در گفتگوی تلفنی با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه انتخاب مجدد او را در انتخابات ریاست جمهوری این کشور تبریک گفت. رئیس جمهور روسیه و دبیر کل سازمان ملل ضمن این گفتگوی تلفنی به بحث درباره مسائل بین‌المللی به ویژه تحولات سوریه پرداختند.

دفتر اطلاع‌رسانی کرملین اعلام کرد که ولادیمیر پوتین و آنتونیو گوترش بر اهمیت نقشه این سازمان در حل و فصل بحران سوریه و دستیابی به یک راهکار سیاسی در این منطقه  تاکید کردند.

در بیانیه دفتر اطلاع رسانی کرملین آمده است که پوتین در گفت و گو با گوترش بر آمادگی روسیه جهت ادامه ارائه کمک‌ها در مذاکرات ژنو تاکید کرد. دبیر کل سازمان ملل نیز نقش ویژه روسیه در امنیت و ثبات بین‌المللی را یادآور شد.

طبق این بیانیه، گوترش صحبت خود را با تبریک به پوتین در پی پیروزی او در انتخابات ریاست جمهوری روسیه آغاز کرد. در این تماس تلفنی به مسائل بین المللی مهم به ویژه مسائل سوریه پرداخته شده و براهمیت انجام تلاش های بین المللی جهت بازگرداندن صلح و تحقق سازش سیاسی در سوریه تاکید شد.

همچنین در این بیانیه آمده است که پوتین از گوترش برای دیدار از روسیه دعوت به عمل آورد.

انتهای پیام/

تماس تلفنی دبیر کل سازمان مل و رئیس جمهور روسیه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار