مهم ترین اخبار نیروی انتظامی در اردیبشهت ماه سال 96 را در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مهم ترین اخبار نیروی انتظامی در اردیبشت ماه سال 96 را در این بسته خبری بخوانید.

اقدامات تروریستی و وحشیانه بی پاسخ نخواهد ماند

سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی روز 8 اردیبشهت ماه 96 در واکنش به حادثه مذبوحانه و تروریستی مرز میرجاوه یادآور شد: این چنین حرکات مذبوحانه‌ای هرگز خللی در روحیه حماسی ملت مؤمن و انقلابی ایران ایجاد نخواهد کرد و مرزبانان نیروی انتظامی تا پای جان از سرحدات مرز‌ها محافظت می‌کنند و اجازه ورود به بدخواهان را نخواهند داد.

ناجا 2 فروردین ماه////

مردم به باج افزارها باج ندهند

سرهنگ ‌حسین رمضانی معاون امور بین‌الملل و حقوقی پلیس فتا ناجا روز 4 اردیبشهت ماه 96 اظهار داشت: باج افزارها یکی از انواع بدافزارهای نوظهور و خطرناک است که فعالیت آن‌ها در سال‌های اخیر رو به ازدیاد گذاشته و مقابله با آن‌ها نیز مشکل شده است.

این مقام مسئول ادامه داد: به طور معمول باج افزارها از طریق اجرای فایل‌های آلوده الصاق شده به نامه‌های الکترونیکی و یا بازدید از وب سایت‌های آلوده به سیستم قربانی راه می‌یابند و برخی از اوقات این عمل از طریق انتخاب فرد قربانی و از طریق مهندسی اجتماعی رخ می‌دهد، از جمله باج افزارهای شناخته شده می‌توان به Reveton, Cryptolocker,Cryptowall , Dharma ,Cerber و غیره اشاره کرد .
 
سرهنگ رمضانی افزود: باج افزارها معمولا اقدام به رمز نگاری فایل‌ها با پسوند‌های خاص و مهم همچون PDF,DOC,DOCX,PPT,JPG,TXT, JPEGو غیره که از اهمیت بیشتری برای کاربران برخوردار هستند، می‌کنند تا از این طریق قربانیان را مجبور به پرداخت باج کنند.

سرهنگ رمضانی در خاتمه به شهروندان توصیه کرد‌: در صورت مواجهه با باج افزارها و هرگونه درخواست باج موضوع را از طریق وی سایت پلیس فتا به آدرس WWW.CYBERPOLICE.IR به این پلیس منعکس کنند.

افزایش 50 درصدی کالای قاچاق در سال 95/مسئولیت حفاظت از صندوق‌های رأی با نیروی انتظامی است

سردار حسین اشتری فرمانده ناجا در بیست و دومین همایش سراسری فرماندهان و مدیران ناجای سراسر کشور که 3 فروردین ماه 96 برگزار شد، با اشاره به افزایش 50 درصدی کشفیات کالای قاچاق در سال 95، گفت: کشفیات قاچاق کالا توسط نیروی انتظامی در سال گذشته نسبت به سال 94، 50 درصد افزایش داشته است. اما این آمار هنوز مطلوب نیست و باید در این زمینه بیشتر کار شود که این امر نیازمند همکاری تمام دستگاه ها است.

باند بین المللی قاچاق کوکائین در تهران منهدم شد/ 77 درصد کشفیات مواد مخدر در استان‌های شرقی کشور/ انهدام باند "اسپایدر" در فضای مجازی

سردار محمدمسعود زاهدیان رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر نیروی انتظامی به حضور فعال این پلیس در فضای مجازی و برخورد با عناصری که تبلیغ و توزیع مواد مخدر را انجام می‌دادند اشاره کرد و گفت: انهدام باند اسپایدر از جمله این موارد بود و این شبکه با بازاریابی در فضای مجازی و انتخاب طعمه‌های خود سعی می‌کرد جوانان را به مصرف مواد مخدر سوق دهد و با برگزاری جلسات و پارتی‌های مختلف در نقاط مختلف تهران اقدام به فعالیت خود می‌کرد. 

سردار زاهدیان به دستگیری 9 نفر از اعضای این باند اشاره کرد و گفت:‌این شبکه بالغ بر 40 عنصر فعال داشته که با آن همکاری می‌کردند و 6 کیلو انواع مواد توهم‌زا در یک موارد از آن‌ها کشف شد و کل شبکه کامپیوتری و سیستم آن‌ها به دست پلیس افتاد و افراد این باند مواد مخدری همچون گل، ال‌اس‌دی و ماری‌جوآنا را پخش می‌کردند که بعد از شش ماه که پلیس آن‌ها را در فضای مجازی تحت کنترل قرار داده بود و با شناسایی همه اعضاء، دستگیری انجام شد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر گفت: در حال حاضر 2 میلیون و 800 نفر معتاد در کشور وجود دارد و در صورت فراهم آمدن زیر ساخت های درمانی، پلیس مبارزه با موادمخدر تلاش همه جانبه خود را برای درمان و ساماندهی آن‌ها به کار می‌گیرد.

ناجا 2 فروردین ماه////

آمادگی 300 هزار نفری ناجا در راستای تامین امنیت انتخابات

سردار سید حسن بتولی در تشریح اقدامات معاونت عملیات ناجا در راستای تامین امنیت انتخابات اظهار کرد: نیروی انتظامی به منظور تأمین امنیت انتخابات سال 1396، از چند ماه قبل نسبت به برنامه ریزی اقدام و با شرکت در جلسات کمیته امنیتی انتخابات در وزارت کشور، با در نظر گرفتن تدابیر کلی نظام و اخذ برآوردهای لازم در حوزه های مختلف، اطلس انتخاباتی را متناسب با وقایع و حوادث دوره های قبل به صورت منطقه ای تهیه کرده است.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به آمادگی 300 هزار نفر از کارکنان ناجا در راستای تامین امنیت انتخابات خاطر نشان کرد : تأمین نظم و امنیت انتخابات مستلزم برنامه ریزی برای به کارگیری" توان مضاعف و حداکثری ناجا" است که در این راستا با تشکیل جلسات تخصصی از همه ظرفیت های مراکز آموزش و دانشگاه علوم انتظامی امین، نیروهای ستادی، نیروهای یگان های تکاوری انتظامی،مرزبانی و امنیتی استفاده خواهد شد.

آمادگی مرزبانان کشور برای برخورد با هرگونه ناامنی/ دولت و مرزبانی پاکستان در حراست مرزها احساس مسئولیت بیشتری کنند

سردار قاسم رضایی فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی روز 27 اردیبشهت 96 تاکید کرد:مرزبانان سراسر کشور با آمادگی کامل با هرگونه ناامنی به ویژه در آستانه انتخابات برخورد خواهند کرد.

ناجا 2 فروردین ماه////

رویکرد اجتماعی و فرهنگی پلیس در مبارزه با مواد مخدر

سردار محمد مسعود زاهدیان رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا در جلسه کمیته مقابله با مواد مخدر که 30 اردیبشهت 96 برگزار شد,اظهار داشت: قاچاق و مصرف مواد مخدر از عوامل موثر در شکل گیری بسیاری از جرایم و آسیب‌های اجتماعی است و نیروی انتظامی در مبارزه با مواد مخدر و معضلات آن، ضمن توجه به اقدامات پیشگیرانه و پیشدستانه، رویکرد اجتماعی را نیز دنبال می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار