رأی الیوم نوشت نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از بیم افشای اطلاعات مربوط به ارتباطش با سعودی‌ها از شخصیت‌های ناشناس و معتمد خود استفاده می‌کند.

رأی الیوم: نتانیاهو نگران افشای برخی اسرار روابط تل آویو و ریاض استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان روزنامه الکترونیکی رأی الیوم در شماره امروز خود در اینترنت به قلم زهیر اندراوس نوشت: بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، بسیار از اینکه برخی اطلاعات از طریق رسانه های اسرائیلی درز کند نگران است؛ به همین علت برای مأموریت های سیاسی و امنیتی حساس از اشخاصی استفاده می کند که بسیار به وی نزدیک هستند و شناخته شده نیستند.

یتسحاک مولخو، وکیل اسرائیلی که از نزدیکان نتانیاهوست، تا اکتبر گذشته در خصوص روابط کشورهای عربی با اسرائیل یکی از مردان سایه به شمار می آمد. وی همچنین یکی از ناظران گفتگوی رژیم صهیونیستی و تشکیلات خودگردان به ریاست تزیپی لیونی، وزیر امور خارجه سابق اسرائیل بود.

روزنامه اسرائیل حیوم که به نتانیاهو نزدیک است، به نقل از منابع سیاسی بلندپایه در تل آویو نوشته است مولخو اکنون متهم است که در مسئله خرید زیردریائی از آلمان رشوه دریافت کرده است و با بسیاری از رهبران و رؤسای جمهوری کشورهای جهان در چارچوب منافع رژیم اشغالگر دیدار کرده است. وی نقش بسیار مهمی در تثبیت و تقویت روابط اسرائیل با مصر و اردن داشته و به عنوان فرستاده ویژه نتانیاهو این مأموریت ها را انجام می داده است.

به نوشته این روزنامه، این مرد در سایه که در ساختمان نخست وزیری اسرائیل برایش فرش قرمز پهن می شد برخلاف دیگر نزدیکان نتانیاهو حتی با مقامات آمریکا و آلمان و انگلیس نیز دیدار کرده و دیدارهای محرمانه ای با مقامات سعودی و مصر و اردن و کشورهای دیگر داشته است.

خبرگزاری آمریکائی بلومبرگ درخصوص این موضوع نوشته است: مولخو طی دو سال گذشته در ایتالیا، چک و هند به همراه دو دیپلمات در تل آویو دیدارهای متعددی با شخصیت های بلند پایه سعودی داشته است. دو طرف در این دیدارها تاکید کرده اند که تل آویو و ریاض در مسائل مربوط به نفوذ ایران در منطقه منافع مشترک دارند و جمهوری اسلامی ایران خطرناک‌ترین دشمن آنها به شمار می آید. نکته قابل توجه آنکه دوری گلد، مدیرکل سابق وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی، نیز عضو این هیئت بوده است و همین موضوع راه را برای انور عشقی، ژنرال بازنشسته سعودی که از افراد نزدیک به دربار ریاض به شمار می آید، هموار کرده است تا علناً و مکرراً به تل آویو سفر کند.

شرکت خبری اسرائیل [کانال های 12 و 13] به نقل از منابع سیاسی بسیار بلندپایه در اسرائیل فاش کرد: مولخو عامل اصلی توافق با مقامات سعودی بوده است تا به هواپیماهایی که از مبدأ تل آویو به مقصد دهلی نو و بالعکس پرواز می کنند اجازه داده شود از آسمان عربستان عبور کنند. این منابع می گویند پس از استعفای مولخو از این سمت، مائیر بن شابات، رئیس شورای امنیت رژیم صهیونیستی این مسئولیت را برعهده گرفته است.
انتهای پیام/

نگرانی نتانیاهو از افشای جزئیات روابط ریاض و تل‌آویو

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار