رئیس اتحادیه صنایع دستی استان اصفهان گفت: سال 96برای فعالان بخش صنایع دستی از نظر اقتصادی به عنوان یکی از بدترین سال‌ها شناخته شد و اکثر کسبه فعال در این صنف سه ماهه زمستان را با فروش بسیار ناچیزی پشت سر گذاشتند.

عباس شیردل در گفت‌وگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، ، در رابطه با عملکرد اتحادیه صنایع دستی در سال 96 اظهار کرد: مهم‌ترین برنامه اتحادیه در سال 96 مربوط به گسترش بخش آموزش و پژوهش در حوزه صنایع دستی بود و در راستای تحقق این برنامه نیز مجوزهای لازم گرفته شد.

وی افزود: احیای رسته‌هایی که در حال منسوخ شدن هستند و کمتر هنرجویی از آن‌ها شناخت دارد را در اولویت‌های کاری خود قرار داده و برای احیای آن‌ها اقداماتی صورت گرفت.

رئیس اتحادیه صنایع دستی در همین راستا اذعان کرد: مهم‌ترین اقداماتی که در راستای فعالیت هرچه بهتر این اتحادیه صورت گرفت شامل خرید ساختمان سه طبقه برای اتحادیه صنایع دستی و تجهیز آن، تهیه و تدوین مجله تخصصی و الکترونیکی هنرنامک، انجام مطالعات پژوهشی با همکاری دانشگاه، بهره‌گیری از بهترین اساتید برای انجام امور آموزشی همه جانبه و وسیع، صدور مجوزهای فعالیت برای شرکت‌هایی که تجارت الکترونیک انجام می‌دهند، شده است.

شیردل تصریح کرد: سامان‌دهی مشاغل نیز از دیگر اقدامات صورت گرفته توسط اتحادیه صنایع دستی در سال 96 بود که بر همین اساس برای هر مغازه در میدان نقش جهان، کد سه رقمی درج شد.

وی خاطرنشان کرد: در سال 96 همچنین به فروشگاه‌هایی که به عرضه محصولات با کیفیت و ممتاز پرداخته و استانداردهای این اتحادیه را رعایت کردند؛ نشان برتر تعلق گرفت و اسامی این مغازه‌ها نیز همراه با کدهای سه رقمی مربوطه در سایت اتحادیه درج شده است.

رئیس اتحادیه صنایع دستی در اصفهان در زمینه عملکرد اقتصادی این اتحادیه در سال 96 گفت: این سال برای فعالان این بخش از نظر اقتصادی به عنوان یکی از بدترین سال‌ها شناخته شد و اکثر کسبه فعال در این صنف سه ماهه زمستان را با فروش بسیار ناچیزی پشت سر گذاشتند.

شیردل در رابطه با برنامه بازرسی اتحادیه برای نظارت بر بازار شب عید بیان کرد: بازرسی‌ها از 15 اسفند ماه آغاز شده و به صورت منسجم در حال انجام است و بازرسان اتاق اصناف و بازرسین اتحادیه نظارت کامل را بر نحوه فعالیت واحدهای صنفی دارند.

وی در همین رابطه اضافه کرد: در حال حاضر نیز بازرسان اتحادیه، بازرسین سازمان صنعت، معدن و تجارت و تعزیرات در کنار ساختمان عالی‌قاپو در میدان نقش‌جهان حضور دارند و بر فعالیت واحدهای صنفی نظارت می‌کنند.

رئیس اتحادیه صنایع دستی در اصفهان تأکید کرد: تمام واحدهای صنفی ملزم به درج قیمت کالا بر روی محصولات خود شدند و در سرکشی‌هایی که از واحدهای فعال به عمل آمد؛ رعایت استانداردهای مورد نظر این اتحادیه توسط همه واحدها مورد تأیید قرار گرفت.

شیردل بیان کرد: مجوز فعالیت در مغازه‌های میدان نقش‌جهان به فعالان صنایع دستی داده می‌شود و نباید به فروشنده سایر محصولات مجوز داده شود اما بررسی‌های ما حاکی از وجود یک مغازه خرازی در میدان امام و چند مغازه در خیابان‌های اطراف میدان است که اجناس خارجی می‌فروشند و مجوز خود را نیز از سایر اتحادیه‌ها گرفته‌اند و صنف صنایع دستی نمی‌تواند به این موضوع ورود کند.

 

انتهای پیام/م

 

رکود اقتصادی در بازار صنایع دستی اصفهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.