زندانیان ابوغریب، همزمان با پانزدهمین سالگرد تهاجم آمریکا به عراق، خاطرات ناگوار و تلخ خود را از وحشیگری سربازان آمریکایی بازگو کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان ، همزمان با پانزدهمین سالگرد تهاجم آمریکا به عراق در سال 2003، چهار تن از زندانیان سابق زندان مخوف «ابوغریب» بخش از خاطرات ناگوار خود در زمینه شکنجه، سوء استفاده  و تحقیر زندانیان را به اشتراک گذاشتند. در حالی که بیش از یک دهه از آزادی بسیاری از زندانیان ابوغریب می گذرد، آنها همچنان از پیامدهای شکنجه در این زندان رنج می برند.

در همین‌باره، چهار زندانی سابق زندان ابوغریب که به نام آنها اشاره نشده است، خاطرات تلخ و دردناک خود را  از دوران اسارت در این زندان بیان کردند.

یکی از زندانیان سابق ابو غریب، در حالی که آثار بحران روحی در چهره اش مشخص بود گفت: هنوز هم هنگام حمام کردن آرامش ندارم. هر لحظه شکنجه به روش غرق مصنوعی را به یاد می آورم.

خاطرات تلخ زندانیان ابوغریب همزمان با پانزدهمین سالگرد تهاجم آمریکا به عراق+تصاویر18+

دیگری گفت: نمی توانم بخوابم. هر زمان چشم هایم را می بندم صدای فریاد زندانیانی که شکنجه می شدند، می شنوم.

مرد سوم در حالی -که بدترین نوع شکنجه را تحمل کرده بود- گفت: آنها مرا داخل یک قفس فولادی انداختند و سگ های وحشی را برای نگهبانی از من گماشتند. دستهایم به میله های قفس بسته شده بود و سگ ها سعی می کردند به من حمله کنند.

خاطرات تلخ زندانیان ابوغریب همزمان با پانزدهمین سالگرد تهاجم آمریکا به عراق+تصاویر18+

زندانی چهارم در توضیح خشونت سربازان آمریکایی گفت: در میان زندانیان، مرد سالخورده ای بود که به کمک احتیاج داشت. او به سختی حرکت می کرد و در نهایت زیر لگد های سربازان آمریکا کشته شد.

وی ادامه داد: سربازان آمریکایی با شکنجه در صدد نابودی ما از لحاظ روانی بودند. پس از آزادی از زندان، هر زمان که یک سرباز آمریکایی در خیابان می دیدم، شکنجه شدنم را به یاد می آوردم و از ترس بازگشت دوباره به زندان ابوغریب سعی می کردم از خانه خارج نشوم.

خاطرات تلخ زندانیان ابوغریب همزمان با پانزدهمین سالگرد تهاجم آمریکا به عراق+تصاویر18+

او گفت: با ورود نیروهای آمریکایی به عراق فکر می کردیم از رنج های دوره دیکتاتوری  صدام آزاد شده ایم ولی در نهایت مشخص شد، سربازان آمریکایی نیز قاتلان و مجرمانی باالفطره هستند که اثری از انسانیت در آنها نیست.

خاطرات تلخ زندانیان ابوغریب همزمان با پانزدهمین سالگرد تهاجم آمریکا به عراق+تصاویر18+

در 20 مارس سال 2003، جرج دبلیو بوش، رئیس جمهور پیشین آمریکا دستور حمله به عراق را به بهانه نابودی حکومت دیکتاتوری صدام و ادعای وجود ذخایر سلاح های شیمیایی  در عراق، صادر کرد. این در حالی است که هیچ سلاح شیمیایی در عراق کشف نشد و به جای آن میلیون ها غیرنظامی بی گناه عراقی کشته، زندانی و شکنجه شدند.

سربازان ارتش آمریکا و نیروهای اداره اطلاعات مرکزی این کشور حین حضور در عراق ضمن نقض حقوق بشر، به جنایات وحشیانه ای در زندان ابوغریب دست زدند. شواهد و مدارک این جنایات وحشیانه در سال 2004 منتشر شد که لکه ننگی در کارنامه دولت بوش محسوب می شود.

بر اساس گزارش سازمان های بین المللی، بسیاری از زندانیان ابوغریب را افراد بی گناه تشکیل می دادند.

آمریکا در حالی رسوایی های دولت بوش در جنگ عراق را یدک می کشد که دونالد ترامپ، رئیس جمهور کنونی این کشور یکی از حامیان استفاده از شکنجه و روش غرق مصنوعی برای گرفتن اعتراف است. او پیش از این درباره شکنجه موسوم به غرق مصنوعی گفت: «قطعا، این کار اثر دارد» اما درباره استفاده از آن با وزیر دفاع و رئیس سیا اختلاف نظر دارد. به نظر می رسد او با انتخاب رئیس جدید سازمان سیا، سعی در پیشبرد این هدف خود دارد. وی اخیرا، جینا هاسپل، شکنجه گر معروف را به سمت ریاست سازمان سیا منصوب کرد.

انتهای پیام/

بازگو کردن خاطرات تلخ ابوغریب از سوی 4 زندانی

برچسب ها: عراق ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار