مدیر عامل سازمان حمل و نقل و ترافیک تهران از انتشار 2 هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت برای تکمیل خطوط 6 و 7 مترو تهران خبر داد.

اختصاص 2 هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت برای مترو/ رشد 50 درصدی متروبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محسن پورسیدآقایی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، در آیین بهره برداری از درب ورودی ضلع جنوبی ایستگاه ابن سینا در  جمع خبرنگاران، با اشاره به اینکه با کمک بانک مرکزی و بانک شهر توانستیم 2 هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت برای تکمیل خطوط 6 و 7 مترو تهران دریافت کنیم، اظهار کرد: از این 2 هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت که برای تکمیل خطوط 6 و 7 مترو تهران است، 700 میلیارد تومان را بانک شهر منتشر می‌کند.

پورسیدآقایی، افزود: باقیمانده این اوراق در اوایل فروردین ماه سال 97، توسط سایر بانک ها، منتشر خواهد شد، که این مبلغ بخش مهمی از اعتبار خط 6 و 7 مترو را تامین می‌کند.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه در سال 97، 1900 میلیارد تومان دیگر را منتشر خواهیم کرد، گفت: در سال 97، امیدواریم از طریق اوراق مشارکت بیش از 4 میلیارد تومان را برای ساخت مترو اختصاص دهیم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران تصریح کرد: برای خرید ناوگان مورد نیاز، همزمان دو خط فاینانس، 350 میلیون یورویی را در دستور کار داریم، که علاوه بر این، بودجه های نقدی شهرداری سر جای خود باقی می ماند، همچنین پیش بینی می‌‍شود در سال 97، مترو، 50 درصد رشد داشته باشد.

راه اندازی و توسعه خط 6 و 7 مترو در سال 97

پورسید آقایی با اشاره به الویت های سال 97، که یکی از آن‌ها توسعه و راه اندازی خط 6 و 7 مترو تهران است، گفت: در حال حاضر 2 هزار واگن مترو کم داریم که 630 واگن آن را وزارت کشور به مناقصه گذاشته و عملیات اجرایی آن در سال 97 آغاز می‌شود.

رفع کامل واگن های مورد نیاز مترو در سال 97

وی در ادامه افزود: دو قرارداد دیگر از طریق، فاینانس را در برنامه خود داریم، که یک قرارداد مربوط به مناقصه 420 واگن دیگر است که وزارت کشور باید آن را انجام دهد، یعنی قرداد، تمام واگن های مورد نیاز مترو را در سال 97 منعقد خواهیم کرد.

نوسازی ناوگان اتوبوسرانی در سال 97

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به نوسازی 3 هزار دستگاه اتوبوس در سال 97، بیان کرد:از این 3 هزار دستگاه اتوبوس، یک هزار دستگاه اتوبوس به شهرداری تعلق خواهد یافت.

پورسیدآقایی خاطرنشان کرد: حدود 5 سال است که هیچ اتوبوس جدیدی وارد ناوگان اتوبوسرانی نشده است و با منابع خود شهرداری برای خرید 1500 دستگاه اتوبوس دیگر، با کمک وزارت نفت برای بازپرداخت صرفه جویی سوخت آن‌ها، در حال مذاکره هستیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: مترو ، شهرداری تهران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار