رئیس‌جمهور ایتالیا به همتای روس خود پیروزی مجدد در انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه را تبریک گفت و خواستار بهبود روابط میان دو کشور شد.

ابراز امیدواری رئیس‌جمهور ایتالیا برای بهبود روابط با روسیهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تاس، «سرجیو ماتارلا» رئیس‌جمهور ایتالیا، در پیامی که برای «ولادیمیر پوتین» همتای روس خود که به تازگی در انتخابات ریاست‌جمهوری پیروز شده نوشت امیدوار است همکاری‌های پرثمر دو کشور که برای فائق آمدن بر چالش‌های پیچیده مدرن ضروری است، ادامه پیدا کند.

ماتارلا اعلام کرد: «امیدوارم در آینده نزدیک نیز مسکو و رم برای پیدا کردن راه حل های چندجانیه و پیچیده برای مشکلاتی که با آن مواجه هستیم همکاری کنند. دو کشور باید بار دیگر بر تعهد مشترک به گفتگوی سازنده روسیه با اتحادیه اروپا و ناتو و احترام به اصول و ارزش‌هایی که باعث همزیستی صلح آمیز ملت‌ها می‌شوند تاکید کنند».

ماتارلا در این پیام خطاب به پوتین افزود: «مایم از طرف خودم و مردم ایتالیا به مناسبت انتخاب دوباره شما به عنوان رئیس‌جمهور روسیه تبریک بگویم. امیدوارم در انجام ماموریت خود موفق باشید».

براساس گزارش کمیسیون انتخابات مرکزی روسیه، پوتین در 18 مارس که 99.84 درصد رای‌ها شمرده شده بود، 76.66 درصد آرا را نصیب خود کرده بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار