مهمترین اخبار و رویدادهای سازمان حفاظت محیط زیست در آذرماه 96 را یک کلیک مشاهده کنید.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سازمان حفاظت محیط زیست در آذر ماه 96 شاهد رویدادهایی بود که در ادامه به آن می پردازیم.

تالاب صالحیه منشأ 20 درصد گرد و غبار تهران است

مسعود باقرزاده کریمی معاون امور تالاب ها و پارک های ملی دفتر زیستگاه ها و امور مناطق سازمان حفاظت محیط زیست اظهار کرد: زهکشی تالاب صالحیه باعث شده است که قسمت اعظم این تالاب خشک شود.

باقرزاده کریمی بابیان اینکه منبع اصلی حقابه تالاب صالحیه رود ابهر است، گفت:تالاب از دو منبع آبگیری می شود که 80 درصد آن از رود ابهر و 20 درصد دیگر از رودخانه کردان است.

وی با اشاره به خشک شدن جنوب تالاب که باعث ایجاد کانون گرد و غبار شده است، افزود: زهکشی تالاب صالحیه باعث خشک شدن این تالاب از جنوب نظرآباد شده است که به کانون گرد و غبار تبدیل و به شهر تهران نفوذ کرده است.

بسته 9 فروردین ///////از تالاب صالحیه منشأ 20 درصد گرد و غبار تهران است تا نصب فیلتر ذرات برای اتوبوس های جدید عملیاتی نشد

آب شرب تهران آلوده نیست/شهروندان نگران نباشند

محمد حسین بازگیر رئیس اداره محیط زیست شهر تهران بااشاره به واژگونی تانکر حمل سوخت گازوئیل و آلودگی نفتی رودخانه کرج در محدوده بالادست سد امیرکبیر در شهرستانک استان البرز اظهار کرد:اداره محیط زیست و نیروهای آتش نشانی آن منطقه بلافاصله اقدام به جمع آوری گازوئیل کرده و مقدار کمی از این سوخت وارد رودخانه شده که جای نگرانی نیست.

بازگیر با بیان اینکه آب شرب تهران آلوده نیست،گفت: حجم سوخت گازوئیل در حدی نبود که رودخانه و یا حتی سد را تحت تاثیر قرار داده و آلوده کند .

نصب فیلتر ذرات برای اتوبوس های جدید عملیاتی نشد

مسعود زندی سرپرست مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اتوبوس های فرسوده در شهر تهران تصریح کرد: در شهر تهران اتوبوس های فرسوده باید از چرخه تردد خارج شوند اما به علت نیاز مردم به این اتوبوس ها فعلا امکان خروج این خودروها وجود ندارد و نصب فیلتر ذرات برای اتوبوس های جدید می توانست اقدام موثری باشد که متاسفانه این برنامه نیزعملیاتی نشد.

بسته 9 فروردین ///////از تالاب صالحیه منشأ 20 درصد گرد و غبار تهران است تا نصب فیلتر ذرات برای اتوبوس های جدید عملیاتی نشد

بارورسازی غیرعلمی ابرها خسارت بار است/ افزایش ابر مصنوعی کمکی به ایجاد بارش نمی‌کند

احد وظیفه مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور اظهار کرد: نمی‌توان برای افزایش باران بر موضوع بارور کردن ابرها اکتفا کرد، چراکه در کشور آمریکا که به مدرن‌ترین تجهیزات در زمینه باروری ابرها از جمله هواپیماهای مدرن و آزمایشگاه‌های پیشرفته برای بررسی فیزیکی ابرها مجهز هستند، شاهد خشکسالی و افت شدید چاه‌های آبی زیرزمینی مشابه شرایط ایران هستیم.

وی افزود: تاکنون در ایران نیز برای بارور کردن ابرها تحقیقات و کار کارشناسی عمیق صورت نگرفته است.

تالاب هورالعظیم در وضعیت بهتری قرار دارد/ دعواهای مدعیان منابع آبی باید با رایزنی حل شود

ابوالفضل آبشت مدیرطرح حفاظت از تالاب های ایران سازمان حفاظت محیط زیست اظهار داشت: تالاب هور العظیم از سمت ایران نسبت به سمت عراقی در وضعیت بهتری قرار دارد.

وی از تلاش اداره کل محیط زیست خوزستان برای حفظ تالاب خبر داد وافزود: از دو سال گذشته اداره کل محیط زیست استان خوزستان با حداقل آبی که در دسترس بود حتی با پساب کشاورزی تلاش کرد تا منابع آبی این تالاب را تاحدودی تامین کند و موضوع ریزگردها را بتواند کنترل کند.

خسارت 62 نفر از زیان دیدگان پلنگ پرداخت شد

علی تیموری مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت شکار و صید سازمان حفاظت محیط زیست گفت: 62 فقره چک خسارت دامداران شش استان کشور که از زیان دیدگان پلنگ بودند صادر و تحویل داده شد.

مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت شکار و صید سازمان حفاظت محیط زیست افزود: طبق هماهنگی های به عمل آمده با مدیران کل حفاظت محیط زیست استان های کرمان، ایلام، بوشهر، فارس، سیستان و بلوچستان و سمنان، چک های صادر شده از سوی شرکت بیمه تا پایان ماه جاری به دامداران زیان دیده تحویل داده می شود.

بسته 9 فروردین ///////از تالاب صالحیه منشأ 20 درصد گرد و غبار تهران است تا نصب فیلتر ذرات برای اتوبوس های جدید عملیاتی نشد

کاهش 4 درصدی تولید گازهای گلخانه ای ایران تا افق 2030

محمد درویش کارشناس و فعال محیط زیست اظهار کرد: تغییر اقلیم بر روی کیفیت زیست انسانی ، گیاهی و جانوری آثار بسیار بدی داشته است.

درویش با بیان اینکه در اجلاس پاریس کشورهای جهان برای کاهش گازهای گلخانه ای متعهد شدند، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران دراجلاس پاریس متعهد شد که 4 درصد گاز های گلخانه ای خود را تا افق 2030 کاهش دهد .

بسته 9 فروردین ///////از تالاب صالحیه منشأ 20 درصد گرد و غبار تهران است تا نصب فیلتر ذرات برای اتوبوس های جدید عملیاتی نشد

انتهای پیام/

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار