نماینده، ولی فقیه در استان کردستان گفت: باید با برنامه ریزی مستمر و با بهره مندی از ایده و فکر جوانان توانمند بتوانیم به فرآیند تولید بسیاری از محصولات دست پیدا کنیم.

دستیابی به فرآیند تولید از محصولات با استفاده از ایده جوانان ضروری استبه گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج آیت الله سید محمد حسینی شاهرودی شامگاه شنبه در نشست مشترک با احزاب و تشکل‌های سیاسی و اعضای منتخب کمیته‌های مرکز مطالعات راهبردی دفتر نماینده رهبر معظم انقلاب در استان، ضمن تبریک نهمین سالگرد سفر رهبری به استان گفت: در ابتدا اعتبار مصوبات سفر رهبری در استان ۸۳۰ میلیارد تومان بود که این مبلغ در سال گذشته به ۳ هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان رسید.

وی عنوان کرد: بسیاری از پروژه‌های سفر رهبری اجرایی شده و علاوه برآن تعدادی پروژه هم مانند دارالقرآن بین المللی و مجموعه تخصصی امام شافعی بعد‌ها به پروژه‌های این سفر مبارک اضافه شد.

وی اظهارداشت: بیش از ۴۰۰ روستای استان از این محل گازرسانی شدند که این مسئله باعث شد کردستان در میان استان‌های کشور در این خصوص جلو بیافتد.

نماینده، ولی فقیه در کردستان ادامه به دیگر برکات سفر رهبری اشاره کرد و افزود: رهبری در کردستان مسائلی را مطرح کردند که هم از این طریق نگاه به استان را تغییر داد و از لحاظی هم در کشور و حتی دنیا کردستان را مطرح کردند.

آیت الله حسینی شاهرودی بیان کرد: رهبری با سفر به کردستان، دست افرادی که قصد ایجاد تفرقه در میان شیعه و سنی را در این استان داشتند کوتاه کردند.

وی در بخش دیگری از سخنانش به در بحث کالای ایرانی اشاره کرد و گفت: نباید در این رابطه بیشتر جنبه مصرف را مدنظر قرار داد بلکه با تشویق و حمایت از نخبگان و فعالان اقتصادی باید در راستای افزایش کیفیت کالا‌های داخلی تلاش شود.

وی ادامه داد: ظرفیت ارزشمندی از جمله نیروی انسانی در منطقه داریم که خالق ابتکارات و اختراعاتی هستند که اگر تبدیل به کالا شوند ارزش زیادی خواهند داشت.

آیت الله حسینی شاهرودی ادامه داد: در ارتباط با ایمپلنت دندان، ایران اسلامی به عنوان چهارمین کشور دنیا اقدام به تولید در این حوزه کرده که این مهم در شهرک صنعتی دهگلان انجام گرفته است.

نماینده، ولی فقیه در کردستان اظهارداشت: کیفیت کالا‌های داخلی باید ارتقا پیدا کنند تا بتوانند با نمونه‌های خارجی رقابت کنند.

وی عنوان کرد: اگر حمایت جدی از کالای داخلی نداشته و صرفا مصرف‌کننده باشیم مشکلات جدی در آینده برای کشورمان پیش خواهد آمد.

وی اضافه کرد: هم قدرت، امکانات و مواد اولیه مورد نیاز برای تولید کالا‌های مختلف را داریم و با ایده و فکر جوانان توانمند هم می‌توانیم به فرآیند تولید بسیاری از محصولات دست پیدا کنیم.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.