ولیعهد عربستان در گفتگو با شبکه سی‌بی‌اس آمریکا گفت در بازداشت‌هایی که در هتل ریتز داشتیم بیش از صد میلیارد دلار به دست آوردیم، اما هدف ما جمع آوری مال نبود بلکه مجازات مفسدان بود!

ولیعهد سعودی: با بازداشت شاهزادگان بیش از صد میلیارد دلار به دست آوردیمبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان، در گفتگو با شبکه سی‌بی‌اس آمریکا گفت، «در بازداشت‌هایی که در هتل ریتز داشتیم بیش از صد میلیارد دلار به دست آوردیم، اما هدف ما جمع‌آوری مال نبود بلکه مجازات مفسدان بود.»

وی ادامه داد، «به زودی اطلاعاتی را از افراد بازداشت شده در عربستان منتشر خواهیم کرد. این کار ما ضروری و بر اساس قانون بود.»

ولیعهد عربستان همچنین در این مصاحبه مدعی شد: «در حملات ۱۱ سپتامبر، اسامه بن لادن (رهبر سابق القاعده) ۱۵ سعودی را با یک هدف آشکار به کار گرفت. طبق اسناد سیا و تحقیقات کنگره، اسامه بن لادن می‌خواست بین خاورمیانه و غرب و بین عربستان سعودی و ایالات متحده آمریکا اختلاف ایجاد کند.»

بن سلمان در بخش دیگری از مصاحبه خود با این شبکه آمریکایی ادعا کرد: «ایدئولوژی ایران به بخش‌هایی از یمن نفوذ کرده بود. در آن زمان حوثی‌ها (انصارالله) در حال برگزاری مانور‌های نظامی و مستقر کردن موشک درست در مجاورت مرز ما بودند. متأسفانه، ایران در حال ایفای نقشی مخرب است. حکومت ایران روی ایدئولوژی صِرف بنا شده است. بسیاری از عوامل القاعده در این کشور نگاه داشته شده‌اند (!) و ایران از تحویل آن‌ها به قانون و استرداد آن‌ها به ایالات متحده امتناع می‌کند.»

ولیعهد سعودی در ادامه در پاسخ به سوال مجری که از او دلیل رقابت عربستان با ایران را پرسید، در اظهاراتی متوهمانه گفت: «ایران، رقیب عربستان سعودی محسوب نمی‌شود. ارتش ایران جزو پنج ارتش برتر در جهان اسلام هم نیست. اقتصاد عربستان بزرگتر از اقتصاد ایران است و ایران تا برابر شدن با عربستان، فاصله زیادی دارد(!)»

وی همچنین گفت: «عربستان سعودی خواستار دست‌یابی به سلاح‌ هسته‌ای نیست، اما اگر ایران سلاح هسته‌ای تولید کند، ما هم به سرعت همین کار را خواهیم کرد.»

ولیعهد سعودی در پایان در پاسخ به مجری که از او درباره خرید یک کشتی تفریحی گران‌قیمت سوال کرد، گفت: «دوست ندارم درمورد زندگی شخصی‌ام صحبت کنم. من آدم ثروتمندی هستم و فقیر نیستم. گاندی یا ماندلا هم نیستم. من یکی از اعضای خاندان حاکم عربستان هستم که صد‌ها سال قبل از بنیان‌گذاری عربستان سعودی، وجود داشته‌اند. ما مالک قطعه زمین‌های بسیار بزرگی هستیم و زندگی شخصی من، همان‌چیزی است که ۱۰ یا ۲۰ سال پیش بود.»

گفتنی است مصاحبه ولیعهد سعودی با شبکه سی‌بی‌اس آمریکا شب گذشته (یکشنبه) به طور کامل پخش شد اما این شبکه پیش از این در روز جمعه بخشهایی از آن را در صفحه رسمی خود در توییتر منتشر کرده بود. (اینجا)

انتهای پیام/

مصاحبه ولیعهد سعودی با شبکه سی بی اس آمریکا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۹ ۲۸ اسفند ۱۳۹۶
مرگ بر آل سعود
آخرین اخبار