عضو سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: آمریکا و اتحادیه اروپا بر فشار علیه جمهوری اسلامی ایران هماهنگ هستند.

اتحادیه‌ی اروپا نقش پلیس خوب را در مقابل رفتارهای بد آمریکا بازی می‌کندمحمدحسن آصفری عضو سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به پیشنهاد تحریم‌های جدید علیه ایران از طرف آلمان، فرانسه و انگلیس برای نگه داشتن آمریکا در برجام، اظهار کرد: نقض برجام برای همه ثابت شده که شروع کننده این نقض، آمریکایی‌ها بودند.

وی با بیان اینکه اتحادیه‌ اروپا نقش پلیس خوب را در مقابل رفتارهای بد آمریکا بازی می‌کند، تصریح کرد: آمریکا و اتحادیه اروپا بر فشار علیه جمهوری اسلامی ایران هماهنگ هستند و بدون شک اروپاییان نمی‌توانند زمینه‌های جدیدی را به برجام اضافه کنند، چرا که ما اسنادی دال بر ارتباط پشت پرده کاخ سفید با اتحادیه اروپا در موضوع برجام داریم.

آصفری با بیان اینکه بهتر است اروپاییان متوجه رفتارشان با تهران باشند، بیان کرد: توقع جمهوری اسلامی ایران از اتحادیه‌ اروپا این است که در زمین بازی که آمریکا طراحی کرده بازی نکنند و نسبت به تعهدات خود در برجام پایبند باشند.

عضو سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار کرد: اتحادیه اروپا باید ضمن پایبندی به تعهدات خود، نسبت به لغو تحریم‌هایی که علیه ایران در موضوع هسته‌ای اعمال کرده اقدام کند و کاری نکند که دیوار بی‌اعتمادی بین ایران و اتحادیه اروپا همانند دیوار بی‌اعتمادی بین ایران و آمریکا شود.

وی با بیان اینکه متاسفانه آمریکایی‌ها از رأفت جمهوری اسلامی ایران سوء استفاده می‌کنند، افزود: ایران در زمان خودش نرمش قهرمانانه خواهد داشت و جایی که لازم باشد در مقابل هرگونه رجزخوانی و زیاده‌خواهی آمریکا و صهیونیست‌ها محکم و مقتدرانه ایستادگی کند.

آصفری تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران برای مقابله با غرب و شرق هیچ گاه به دنبال استفاده از سلاح هسته‌ای نبوده و همواره بر استراتژی شهادت‌طلبی تکیه کرده است و در برابر این روحیه شهادت طلبی هیچ‌گونه سلاحی دوام نخواهد آورد.

وی بیان کرد: اگر ما در موضوع برجام با آمریکا مذاکره کردیم فقط به این دلیل بود که به دنیا ثابت کنیم که ایران به دنبال سلاح هسته‌ای نبوده و نیست.

عضو سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، اظهار کرد: اگر کاخ سفید فکر می‌کند که با این فشارها می‌تواند موضوع موشک‌های ما را وارد میز مذاکره کند و مسائل دیگر را هم به میز مذاکره بکشاند، این یک خیال باطل و اشتباهی بزرگ است.

آصفری با بیان اینکه موضوع موشکی ایران اصلا قابل مذاکره نیست، خاطرنشان کرد: تا زمانی که تکلیف برجام روشن نشده حاضر به مذاکره با آمریکا نیستیم و تا زمانی که کاخ سفید تحریم‌هایش را علیه ایران برندارد، ایران حاضر نیست در هیچ موضوع دیگری با آنها مذاکره کند.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: آمریکا ، برجام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار