رئیس کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه ادعای اخیر وزارت خارجه آمریکا درباره ناظران انتخابات این کشور را رد کرد.

واکنش کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه به ادعای وزارت خارجه آمریکابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، «الا پامفیلوا»، رئیس کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه، ادعای وزارت خارجه آمریکا درباره نپذیرفتن 5000 نماینده رسانه‌ای مستقل به عنوان ناظر بر انتخابات ریاست جمهوری این کشور را رد کرد.

پامفیلوا در واکنش به اظهارات وزارت خارجه آمریکا گفت: این ادعاها دروغ است. این دروغ باعث استهزای صلاحیت کسانی است که نماینده وزارت خارجه آمریکا هستند.

رئیس کمیسیون انتخابات روسیه خاطر نشان کرد این اظهارات به معنای بیداری وجدان کسانی نیست که از ایجاد روسیه هراسی نفع می‌برند.

او در ادامه افزود کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه شانس یکسان نظارت و رصد انتخابات را برای تمام افراد فراهم کرده است، زیرا چیزی برای پنهان کردن وجود ندارد.

اظهارات رئیس کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه پس از آن مطرح شد که روز جمعه هدر نائورت، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پیامی توئیتری نوشت کمیته مرکزی انتخابات روسیه به 5000 نماینده رسانه‌ای مستقل تائیدیه برای نظارت بر انتخابات این کشور را نداده است. سخنگوی وزارت خارجه آمریکا این موضوع را نشان‌دهنده ترس مقامات کرملین از شفاف‌سازی دانست.

پیش از این نیز پامفیلوا تاکید کرده بود که به بیش از 1500 ناظر خارجی مجوز نظارت بر انتخابات روسیه داده شده است و آن را رکوردی بی‌سابقه در تاریخ انتخابات ریاست جمهوری این کشور دانست.

امروز (18 مارس) قرار است مردم سراسر روسیه با شرکت در انتخابات ریاست جمهوری از میان هشت نامزد، که در رقابت برای بالاترین مقام سیاسی این کشور هستند، رئیس جمهور آینده خود را انتخاب کنند.  سرگئی بابورین از حزب اتحاد کل مردم روسیه، پاول گرودینین، نماینده حزب کمونیست، کسینا سابچاک، نامزد حزب ابتکار مدنی، ماکسیم سورایکین از حزب کمونیست‌های روسیه، بوریس تیتوف از حزب رشد، گریگوری یاولینسکس نماینده حزب یابلوکو و ولادیمیر ژیرینفسکی، نامزد حزب لیبرال دموکراتیک روسیه رقبای ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور فعلی روسیه، در این انتخابات هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار