در این بسته خبری مهم ترین رویداد کمیته امداد در دی ماه 96 را مشاهده می کنید.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در این بسته خبری مهم ترین رویدادهای کمیته امداد در دی 96 را می خوانید.

 

اهدای کارت خرید جهیزیه به مددجویان در شرف ازدواج کمیته امداد از سال ۹۷

فاطمه رهبر معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد در نوزدهم دی گفت: کارت خرید جهیزیه به ارزش 2.5 تا 5 میلیون تومان از سال ۹۷ به مددجویان در شرف ازدواج اهدا می‌شود.

وی افزود: این طرح با هدف ارتقای کیفیت خدمات و خرید کالا‌های مورد نیاز بر اساس سلیقه مددجو اجرا می‌شود. بر این اساس کمیته امداد در حال امضای تفاهم‌نامه همکاری با فروشگاه‌ها و تولیدکنندگان کالا است تا مددجو با توجه به نیاز و بر اساس سلیقه خود برای خرید جهیزیه به فروشگاه‌ های طرف قرارداد مراجعه کند.

ده پیشنهاد کمیته امداد برای بهبود وضعیت نیازمندان در بودجه ۹۷

منصور قمشه معاون حقوقی و امور مجلس کمیته امداد در بیستم دی گفت: کمیته امداد ده پیشنهاد کارشناسی شده را برای تقویت اعتبارات تخصیص‌یافته به مددجویان تحت حمایت در لایحه بودجه ۹۷ به کمیسیون‌های تخصصی مجلس تقدیم کرده است. این نهاد پیشنهاد داده چهار هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان از این رقم به افزایش مستمری مددجویان کمیته امداد و سازمان بهزیستی اختصاص یابد.

قمشه با اشاره به اینکه اعتبار اشتغالزایی مددجویان کمیته امداد از محل منابع قرض‌الحسنه بانکی در بودجه امسال، دو هزار و صد میلیارد تومان تعیین شد، گفت: در لایحه بودجه سال ۹۷ این رقم ۷۰۰ میلیارد تومان کاهش‌یافته این در حالی است که طبق برنامه ششمِ کمیته امداد، باید سالانه ۱۴۰ هزار فرصت شغلی برای مددجویان این نهاد ایجاد شود.

راه اندازی اپلیکیشن سپاس ویژه کمیته امداد امام خمینی(ره)


ابوالقاسم رستگار مدیرکل هماهنگی امور اجرایی مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) در بیست و پنجم دی از راه اندازی اپلیکشن جدید سپاس ویژه کمیته امداد امام خمینی (ره) خبر داد. 

مردم از طریق این اپلیکیشن می‌توانند به صورت صدقه عام، کمک‌های مالی خود را پرداخت کنند و همچنین خیران می‌توانند با داشتن بارکد مخصوص به صورت مشترک و مشخص پرداخت‌های خود را انجام دهند.

وی با تاکید بر اینکه از آغاز سال 96 رویکرد استفاده از روش‌های نوین را در فعالیت‌های کمیته امداد و بحث ارتباطات مردمی اضافه کرده‌ایم، گفت: یکی از راه‌های مشارکت مردم اپلیکیشن سکه است؛ در ساختار این اپلیکیشن از سیستم‌های بانک ملت استفاده شده است و تمام حامیان می‌توانند کمک های مالی را با استفاده از کد شناسه به حساب یتیم مورد نظر خود واریز کنند. به این ترتیب این مبلغ با کمترین هزینه ممکن به دست ایتام می رسد.

اختصاص 50 هزار واحد مسکن مهر به کمیته امداد و بهزیستی


پرویز فتاح رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) در بیست و هفتم دی از اختصاص 50 هزار واحد مسکن مهر فاقد متقاضی به کمیته امداد و سازمان بهزیستی توسط دولت در سال 97 خبر داد. بالاترین و موثرترین حمایت ما به کفاف رساندن خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد از لحاظ اقتصادی است.

فتاح با اشاره به اینکه تا پایان فروردین ماه فرصت جذب داریم، گفت: طبق تبصره 16 بودجه، امسال 2 هزار و 100 میلیارد تومان اعتبار بانکی برای اشتغال به کمیته امداد تعلق گرفته است. با توجه به اینکه سهم هر شغل 20 میلیون تومان است، حدود 140 هزار شغل را تا پایان امسال ایجاد می کنیم که در سامانه دولت ثبت می شود.

متولی یک سوم بیکاران کشور هستیم


حجت الله عبدالملکی معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) در بیست وهفتم دی با بیان اینکه کمیته امداد متولی یک سوم بیکاران کشور است،گفت:در مدل جدید اشتغال برای تقویت اقتصاد ملی گام بر می داریم.کمیته امداد سالانه 140 هزار فرصت شغلی ایجاد می کند که از این رقم باید 56 هزار شغل در روستاها، 14 هزار شغل برای افراد محروم باشد. مشاغل دانش بنیان، مشاغل خانگی، مشاغل زن سرپرست خانوار، مشاغل خانواده و مشاغل پایدار از جمله مشاغل دیگری هستند که باید در برنامه ریزی ایجاد اشتغال قرار گیرد.

 

200 هزار زن سرپرست خانوار تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند


پرویز فتاح رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) در سی ام دی گفت:بیش از 200 هزار زن سرپرست خانوار تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند. اگر حمایت از این خانواده ها به شیوه درست و منطقی انجام شود ثمرات زیادی خواهد داشت و اگر انجام وظیفه در این موضوع به صورت کامل انجام نشود، تبعات منفی و آسیب هایی را به دنبال خواهد داشت.

وی با تاکید بر اینکه رویکرد اشتغالزایی برای زنان سرپرست خانواده شغلی است که در خانه انجام شود، گفت: شعلی که برای زنان سرپرست خانواده ایجاد می کنیم شغلی است که در خانه انجام شود. گلدوزی، خیاطی، تولیدات دستی از این قبیل شغل ها هستند که به اعتقاد من کمیته امداد در این زمینه موفق عمل کرده است.

 

افزایش درآمد مددجویان کمیته امداد با اجرای طرح جدید اشتغالزایی

حجت‌الله عبدالملکی‌ معاون اشتغالزایی‌ و خودکفایی‌ کمیته امداد امام خمینی‌ (ره) در سی ام دی گفت: با هدف‌گذاری‌های جدید می‌خواهیم به سقف‌ درآمد یک و نیم‌ میلیون تومانی مددجویان کمیته امداد با اجرای طرح‌ الگوهای‌ نوین اشتغال برسیم‌. بخشی از مددجویان علاقمند به مشارکت در طرح اشتغال‌ نیستند، چراکه‌ هراس‌ و نگرانی‌ این موضوع را دارند که از پوشش کمیته امداد خارج شوند و ترجیح‌ می‌دهند مبلغی‌ به عنوان مستمری‌ ولو‌ کمتر از حقوق‌ دریافت کنند، البته باید گفت تعداد این افراد کم است.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار