در این بسته خبری مهم ترین رویدادهای کمیته امداد گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان در شهریور 96 را مشاهده می کنید.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در این بسته خبری مهم ترین رویدادهای کمیته امداد گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان در شهریور 96 را می خوانید.

شناسایی 30 هزار بیمار تحت حمایت کمیته امداد برای دریافت نذورات عید قربان

محسن ولیئی مدیرکل کمیته امداد استان تهران در دهم شهریور گفت: نذورات عید قربان با اولویت ایتام، بیماران صعب العلاج و سالمندان تحت حمایت؛ کمیته امداد تلاش می کند در مدت ۲۴ ساعت گوشت های قربانی را توزیع کند اما با مبالغی که به صورت نقدی دریافت می شود در مدت یک هفته گوشت قرمز تهیه و بین نیازمندان توزیع می شود. خرید دام باید از پایگاه های مورد تایید سازمان دام پزشکی باشد تا گوشت سالم و پاک به دست نیازمندان برسد.

ولیئی با بیان اینکه سال گذشته نیکوکاران تهرانی بیش از ۳۰ میلیارد تومان نذورات قربانی خود را برای کمک به نیازمندان در اختیار کمیته امداد قرار دادند، گفت: این رقم نسبت به سال ۹۴، ۱۶ درصد افزایش داشت،امسال نیز با توجه به تجربه سالهای گذشته و تمهیدات اندیشیده شده پیش بینی می شود حجم مشارکت نیکوکاران در این زمینه به ۶۰ میلیارد تومان افزایش یابد.

 

تاسیس موسسه خیریه "امداد اول"/ صدقه پیامکی می شود

سید پرویز فتاح رئیس کمیته امداد امام خمینی در دوازدهم شهریور گفت: موسسه خیریه مجازی "امداد اول" با همکاری کمیته امداد و همراه اول با هدف جذب مشارکت‌های مردمی به شیوه‌های الکترونیکی و هوشمند برای کمک به نیازمندان تاسیس می‌شود. تفاهم نامه همکاری کمیته امداد و شرکت ارتباطات سیار ایران در ۵ ماده با ۳ سال اعتبار به منظور گسترش و تعمیق فرهنگ احسان و نیکوکاری و تقویت مسئولیت اجتماعی ایرانیان در رسیدگی به امور نیازمندان به امضای طرفین رسید.

ساخت 10 هزار واحد مسکونی برای نیازمندان با همکاری سازمان بسیج مستضعفین

سید پرویز فتاح رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) در چهاردهم شهریور گفت: یکی از مهم ترین توافقات با سازمان بسیج مستضعفین ساخت 10 هزار واحد مسکونی برای نیازمندان است. تأمین 8 هزار فقره جهیزیه، 100 هزار مورد لوازم‌التحریر و اعزام 10 هزار مددجو در قالب اردوهای راهیان نور با همکاری سازمان بسیج مستضعفان انجام شده است.

وی افزود: در حوزه خدمات دندانپزشکی و پزشکی، اعزام پزشکان بسیجی به مناطق محروم انجام شده است، همچنین در زمینه کارآفرینی و ایجاد اشتغال، بسیج کنار ما بوده و مناطق محرومی که ضریب محرومیت آنها بیش از 6 یا 7 درصد است، در این رابطه حتماً مدنظر بسیج و کمیته امداد قرار خواهد گرفت.

 

لزوم کنترل رفتارهای حزبی و گروهی کارکنان در کمیته امداد

سید پرویز فتاح رئیس کمیته امداد در پانزدهم شهریور گفت: هر تخلف کوچکی در کمیته امداد می‌تواند بازتاب گسترده‌ای داشته باشد بر همین اساس در این نهاد اجازه رفتار حزبی به مدیران و کارکنان داده نمی‌شود. تلاش ما این است که سطح کمیته امداد در اذهان عمومی ارتقا پیدا کند که رسیدن به این هدف جز با اقدامات اعتمادساز و توجه به حراست از سرمایه اجتماعی سازمان امکان پذیر نیست.

وی افزود:  در صورت مشاهده رفتارهای نادرست همکاران و مددکاران با مددجویان تحت حمایت کمیته امداد باید برخورد قاطع داشته باشیم، همه ما باید نسبت به حراست از کمیته امداد حساس باشیم، چرا که با توجه به مردمی بودن این نهاد، مردم هم انتظارشان از ما همین است و به این دلیل باید در برابر تخلفات برخورد قاطع داشته باشیم.

 

کمک 650 میلیارد تومانی خیران به کمیته امداد در 5 ماهه نخست امسال

علی محمد ذوالفقاری معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد در بیستم شهریور گفت: خیران مبلغ 650 میلیارد تومان در 5 ماهه ابتدای امسال،به کمیته امداد کمک کرده اند. کمیته امداد همچنین به دنبال ایجاد مسئولیت اجتماعی در جامعه از جمله در میان صنعتگران و تولید کنندگان است، بدین صورت که یکی از طرح های امروز ما با صنعتگران این است که در معرفی تولیدات خود کمک به نیازمندان لحاظ شود، چرا که مردم از محصولاتی که با هدف خیرخواهانه به فروش می رسد استقبال بیشتری می کنند.

معاون توسعه و مشارکت های مردمی کمیته امداد با اشاره به اینکه مردم در 5 ماه امسال کمک های خود را به کمیته امداد در سه بخش از جمله کمک های نقدی، کالا و خدمات ارائه کرده اند، افزود: مشارکت در صدقه پیامکی از دیگر طرح های کمیته امداد است که با عنوان امداد اول به دنبال جایگزینی صدقات پیامکی به جای قلک های صدقات خانگی هستیم.

 

312 هزار دانش آموز تحت حمایت کمیته امداد هستند

فاطمه رهبر معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد در بیست و دوم شهریور گفت:۳۱۲ هزار دانش آموز تحت حمایت کمیته امداد هستند که مهم ترین نگرانی خانواده‌های آنها، آینده تحصیلی و شغلی فرزندانشان است. ارائه تسهیلات آموزشی به منظور فراهم‌سازی زمینه‌های رشد علمی، تشویق افراد به سمت فراگیری آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای، هدایت تحصیلی و شغلی متناسب با علاقه و استعداد آنها، تقویت بنیه علمی و پیشگیری از افت تحصیلی، کمک به بهداشت روانی و تقویت عزت نفس و فراهم کردن شرایط تحصیل مناسب برای دانش آموزان بازمانده از تحصیل و ترک تحصیل کرده از جمله برنامه‌های کمیته امداد است.

رهبر با اعلام اینکه کمیته امداد ۲۵ هزار فرزند مددجوی بازمانده از تحصیل را شناسایی کرده است،گفت: ازدواج زود هنگام، فقر مالی و فرهنگی، افت تحصیلی به عنوان مهمترین عوامل ترک تحصیل فرزندان مددجویان این نهاد است.

وی ادامه داد: کمیته امداد درصدد به حداقل رساندن تعداد فرزندان بازمانده از تحصیل و ترک تحصیل است و برنامه های مهمی برای این مهم در دستور کار دارد.

 

اولویت ساخت مسکن برای مددجویان کمیته امداد با مناطق محروم است/ لزوم همکاری دستگاه‌های مختلف برای خانه دار شدن نیازمندان

سید پرویز فتاح  رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) در بیست و هشتم شهریور گفت: اولویت ساخت مسکن برای مددجویان مناطق روستایی، محروم، مرزی، شهرستان های زیر 100 هزار نفر جمعیت و مناطق در معرض آسیب و بلایای طبیعی است.

وی افزود: در سال 95 حدود 400 میلیارد تومان برای تامین مسکن مددجویان هزینه شده است و اعتبار حوزه مسکن کمیته امداد در سال 96 با استفاده از اعتبارات دولتی، جمع آوری صدقات، مشارکت خیران و منابع اختصاصی این نهاد به یک هزار میلیارد تومان افزایش پیدا خواهد کرد.

 

ارائه بسته‌های تشویقی به کارفرمایان به ازای ایجاد اشتغال برای مددجویان

حسین فتح آبادی سرپرست معاونت اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان تهران در بیست و چهارم شهریور گفت: کمیته امداد در قالب بسته‌های تشویقی، تسهیلاتی را برای ایجاد انگیزه در کارفرمایان به منظور به کارگیری و استخدام مددجویان ارائه می‌کند. یکی از رویکردهای اصلی این نهاد توانمند سازی مددجویان تحت حمایت است و برای تربیت نیروهای متخصص برای ورود به بازار کار و خودکفایی آن ها دوره های آموزشی را برگزار می‌کند.

 

توزیع یک میلیون پاکت نیکوکاری در مدارس شهر تهران/ پیش بینی جمع آوری 4 میلیارد تومانی کمک‌ها در جشن عاطفه‌ها

محسن ولیئی مدیر کل کمیته امداد استان تهران در بیست و ششم شهریور گفت: یک میلیون پاکت نیکوکاری تحت عنوان "لبخند عاطفه‌ها" در مرحله دوم جشن عاطفه‌ها در مدارس شهر تهران توزیع می‌شود. در استان تهران يک ميليون و 100 هزار دانش آموز وجود دارد كه از اين تعداد 15 هزار دانش آموز تحت پوشش كميته امداد هستند، اين در حالی است كه حدود 25 هزار بی بضاعت تحت حمايت اين نهاد نیستند و برای دريافت كمک به كميته امداد مراجعه می‌کنند، بنابراين در حال حاضر با 40 هزار دانش آموز بی بضاعت و 10 هزار دانشجوی كم بضاعت در تهران روبرو هستيم.

 

افزایش 30 درصدی مشارکت مردم در جشن عاطفه ها/تهیه بسته‌ تحصیلی ۷۰هزار تومانی برای دانش‌آموزان مناطق محروم

فاطمه رهبر معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد در بیست و هفتم شهریور گفت: مشارکت مردم در جشن عاطفه های سال گذشته ۵۳ میلیارد تومان بود که امسال این رقم حدود ۳۰ درصد افزایش داشته است. امسال با مشارکت ۵۰ درصدی قرارگاه محرومیت زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و موسسه خیریه حضرت رقیه، ۱۰۰ هزار بسته نوشت افزاربه ارزش هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تهیه و بین دانش آموزان نیازمند با اولویت مناطق محروم با ضریب محرومیت۸ و ۹ در سراسر کشور توزیع شد.

وی درباره خدمات و حمایت‌های تحصیلی به دانش‌آموزان تحت حمایت کمیته امداد گفت: با توجه به وضعیت هر دانش‌آموز نیازمند و نظر مددکارخانواده، دانش آموز از یک یا چند مورد از خدمات تامین هزینه نوشت افزار و کتب درسی، تامین پوشاک دانش‌آموزی، تقویت بنیه تحصیلی (شرکت در کلاسهای تقویتی)، معرفی به سایر خوابگاه‌ها، کمک هزینه راهیابی به دانشگاه، تامین تجهیزات آموزشی رشته های فنی‌وحرفه‌ای ، هزینه رفت و آمد به مدرسه، هزینه ثبت نام در مدارس و ارائه خدمات مشاوره شغلی و تحصیلی بهره مند خواهند شد .

 

نذورات قربانی تهرانی‌ها به یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان رسید

محسن ولیئی مدیرکل کمیته امداد استان تهران در بیست و هشتم شهریور گزارشی از نذورات و کمک‌های نقدی و غیر نقدی مردم در روز عید سعید قربان ارائه کرد. امسال بیش از یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان گوشت قربانی، نذورات و کمک‌های مردم سراسر استان در عید قربان جمع آوری شد. با توجه به کمک‌های جمع‌آوری‌شده، نذورات نیکوکاران برای بهره‌مندی نیازمندان در بسته های یک تا 2 کیلو گرمی بین خانوارهایی که فرزندان دچار سوء تغذیه دارند، ایتام، زنان سرپرست خانوار، سالمندان و خانوار هایی که سرپرست بیمار دارند، توزیع شد.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران یادآور شد: سال گذشته بیش از ۷۲۷ میلیون تومان مشارکت‌های مردمی به ‌صورت نقدی و غیر نقدی در بخش نذورات قربانی توسط نیکوکاران پرداخت شد.

 

تسهیلات ویژه برای مردانی که با زنان سرپرست خانوار ازدواج کنند

پرویز فتاح رئیس کمیته امداد در بیست و نهم شهریور در سیاست های اشتغال مددجویان کمیته امداد مصوب شده به طرح‌های مربوط به اشتغال مردانی که با زنان سرپرست خانوار تحت حمایت کمیته امداد ازدواج کنند،امتیاز ویژه اعطا می‌شود.اعتبار اشتغالزایی برای مددجویان کمیته امداد در سال ۹۶ به سه هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان رسید این در حالیست که بودجه این بخش در سال ۹۵، هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان بود.

وی افزود:سهم دولت و بانک‌ها در تامین این رقم دو هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان و سهم کمیته امداد هزار میلیارد تومان است. بر همین اساس سال گذشته ۱۰۲ هزار خانوار مددجوی تحت حمایت کمیته امداد صاحب شغل شدند و امسال برنامه‌ریزی‌ برای خودکفایی ۱۴۰ هزار خانوار در صورت تامین اعتبار مورد نیاز انجام شده است.

انتهای پیام/

مهمترین اخبار کمیته امداد در شهریور 96

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.