رقابت‌های فوتبال باشگاهی در اروپا روز یکشنبه نیز پیگیری می‌شود که مهمترین این مسابقات را بررسی می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزشگروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، رقابت های فوتبال باشگاهی در اروپا روز یکشنبه نیز پیگیری می شود که مهمترین این مسابقات را بررسی می کنیم.

سری آ ایتالیا

*سمپدوریا - اینتر (ساعت 15)


اینتر هفته گذشته مقابل ناپولی مدعی، یک امتیاز به دست آورد اما با توجه به سایر نتایج، حالا آنها تا رده چهارم فقط یک امتیاز فاصله دارند. شاگردان اسپالتی روند ضعیفی را در هفته های اخیر طی کرده اند و به رده پنجم سقوط کردند. نتایج ضعیف اخیر باعث شده تا حتی آنها در بین 4 تیم برتر هم نباشند. در پنج بازی اخیر، اینتر دو تساوی، 2 پیروزی و 1 شکست به دست آورده و در فرم بسیار ضعیفی قرار دارد. از همین رو، بازیکنان نراتزوری انگیزه بالایی دارند تا با پیروزی مقابل سمپدوریا و در صورت نتیجه نگرفتن لاتزیو و رم به جایگاه سوم بروند.آندره رانوکیا تنها غایب نراتزوری در این دیدار است.

در آن سو، سمپدوریا با ۴۴ امتیاز در رده هفتم قرار گرفته و شرایط نسبتا خوبی دارد. آنها در پنج بازی اخیرشان، ۲ پیروزی ،یک تساوی و 2 شکست تجربه کرده و نسبتا فرم متوسطی دارند.آنها که رقابت تنگاتنگی با میلان برای کسب سهمیه اروپایی در فصل آینده در پیش دارند چاره ای جز برد در این دیدار ندارند،هر نتیجه ای غیر از برد ممکن است کار آنان را در ادامه با مشکل مواجه کند و هم باعث بیشتر شدن اختلاف آنها با شاگردان گتوزو در جدول شود.برژینسکی،ویویانو،کاپراری،سالا و لینتی در این دیدار حضور ندارند.

در ۶ تقابل اخیر ۲ تیم،سه برد برای سمپدوریا،یک بازی تساوی و ۲ برد هم نصیب نراتزوری شده است. در این فصل، تنها یوونتوس با 37 امتیاز، بیشتر از سمپدوریا با 32 امتیاز، در خانه امتیاز بیشتری کسب کرده و شاگردان جامپائولو در خانه واقعا خطرناک و قدرتمند هستند. 

*میلان - کیه وو (ساعت 17 و 30 دقیقه)

شاگردان گتوزو  در حالی امروز میزبان کیه وو هستند که بدلیل کسب نتایج ضعیف ابتدای فصل، اکنون فرصتی برای اشتباه ندارند و تنها به کسب حداکثر امتیازات در بازی های پایانی لیگ هستند تا لااقل با کسب سهمیه اروپایی نیمی از هزینه های سنگینی را که در ابتدای فصل برای جذب بازیکن متحمل شده بودند را جبران کنند.میلان اگرچه هفت مسابقه از هشت دیدار اخیرش را در سری آ پیروز شده اما هفته گذشته با قبول شکست سه بر یک در لندن مقابل آرسنال از صعود به جمع هشت تیم پایانی لیگ اروپا باز ماند. برد در این دیدار خانگی ممکن است سبب نزدیک تر شدن شاگردان گتوزو به تیم های بالانشین شود.

میلان با ۴۷ امتیاز در رتبه ششم حضور دارد و در 19 بازی از 22 بازی اخیرش مقابل کیه وو پیروز شده است. آندره ا کونتی وایگناسیو آباته غایب و حضور داوید کالابزیا هم مشخص نیست.

در آن طرف کیه وو نیز با کسب ۲۵ امتیاز در رده شانزدهم قرار گرفته است. آنها در ۵ بازی اخیرشان موفق نشده اند که نتایج مناسبی کسب کنند و 4 شکست و یک پیروزی رها آورد آنان در این هفته ها بوده است و این اثبات می کند که بعید است آنها بتوانند مقابل میلان زخم خورده کاری از پیش ببرند.ضمن اینکه آنها تنها یک امتیاز با منطقه خطر فاصله دارند و شکست در سن سیرو موجب می شود تا یک گام دیگر به سقوط به سری بی نزدیک تر شوند.این تیم بدون هیچ محروم و مصدومی مقابل حریف پا به زمین می گذارد.

در ۶ تقابل اخیر ۲ تیم،چهار پیروزی سهم قرمزهای میلان بوده و دو دیدار هم با تساوی خاتمه یافته است و باید دید در دیدار عصر امروز کدام تیم پیروز می شود.

 در حال تکمیل

*کروتونه - رم (ساعت 17 و 30 دقیقه)

گرگ ها به سواحل جنوبی ایتالیا می روند تا با کسب سه امتیاز، تقریبا خیال خود را از بابت رتبه سوم راحت کنند؛ آنها که به نظر می رسد این روزها دوباره به اوج بازگشته اند، دو پیروزی پیاپی مقابل ناپولی مدعی و تورینو به دست آورده اند و در لیگ قهرمانان نیز با حذف شاختار موفق به صعود به جمع هشت تیم برتر رقابت ها شدند. رم که در یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان باید به مصاف بارسلونا برود، در این روزهای باقی مانده به آن مسابقه، می خواهد با نتایجش در سری آ به کالاتان ها ثابت کند که حریف راحتی برای آنها نخواهد بود. در تیم رم، ده روسی محروم و کارسدورپ مصدوم هستند.

با این حال شاگردان زنگا اخیرا در فرم خوبی به سر می برند؛ پیروزی چهار بر یک مقابل سمپدوریا در هفته گذشته، این موضوع را ثابت می کند. آنها نمی خواهند دوباره به سری B برگردند و هر طور که هست در تلاش هستند از رتبه هجدهم جدول و منطقه سقوط جدا شوند.کروتونه بدون ایتزو، بودیمیر، شیمیچ و فستا به مصاف رم می آید.

رم در 20 بازی اخیر خارج از خانه اش در سری آ فقط یک بار طعم شکست را چشیده است. (15برد، 4 تساوی و یک شکست). جالوروسی سه بازی اخیرش مقابل کروتونه را با برد و کلین شیت پشت سر گذاشته است.

*ناپولی - جنوا (ساعت 23 و 15 دقیقه)

ناپولی با ۷۰ امتیاز پس از یوونتوس در رتبه دوم لیگ است. آنها نیز در فرم بسیار خوبی قرار داشتند ولی با شکست سنگین مقابل گرگ ها و تساوی ناامید کننده برابر نراتزوری در هفته گذشته صدر جدول را دو دستی تقدیم یووه کردند . نتیجه شب گذشته یوونتوس و توقف این تیم مقابل اسپال ناپلی ها را دوباره امیدوار کرده تا با پیروزی در بازی امشب اختلافشان را با یووه با دو امتیاز کاهش دهند. سه برد،یک تساوی و یک شکست حاصل کار شاگردان ساری در پنج بازی اخیر بوده است.فوزی غلام و ولاد چیریچس غایبان ناپولی در این دیدار هستند.

در آن سو، جنوا با 30 امتیاز در رده سیزدهم جدول قرار گرفته است. جنوا در پنج بازی اخیرش، 3 پیروزی و ۲ شکست به دست آورده و روند پرفراز و نشیبی را طی کرده است. حال باید دید مقابل ناپولی در سن پائولو چه عملکردی را از آنها شاهد خواهیم بود.برد با اختلاف سه گل می تواند باعث صعود ۲پله ای جنوا در جدول شود اما باخت هیچ تاثیری در جایگاه این تیم ندارد اما امکان دارد در هفته های پایانی شرایط این تیم را برای ماندن در لیگ با مشکل مواجه کند.عادا تارابات،آرماندو لزو و میگوئل ولوسو در این بازی قادر همراهی به تیمشان نیستند.

در ۶ تقابل اخیر دو تیم چهار پیروزی سهم ناپولی بوده و ۲ بازی با تساوی انجامیده است.

لاتزیو - بولونیا ( ساعت 23 و 15 دقیقه)

تورینو - فیورنتینا (ساعت 17 و 30 دقیقه)

هلاس ورونا - آتالانتا ( ساعت 27 و 30 دقیقه)

بنونتو - کالیاری (ساعت 17 و 30 دقیقه)

لالیگای اسپانیا

*بارسلونا - اتلتیک بیلبائو (ساعت 18 و 30 دقیقه)

در هفته بیست و نهم لالیگای اسپانیا بارسلونا صدرنشین در نیوکمپ میزبان تیم رده دوازدهمی بیلبائو خواهد بود تا با پیروزی در این دیدار یک قدم دیگر به قهرمانی نزدیک شود. بارسا که در اوج آمادگی قرار دارد، با حذف چلسی از لیگ قهرمانان اروپا در هفته گذشته با روحیه ای مناسب گام به این دیدار می گذارد.

بارسلونا در این بازی دو تن از مهم ترین بازیکنانش یعنی سرخیو بوسکتس و لوییس سوارز را در اختیار ندارد.در غیاب سوارز محروم، به احتمال بسیار زیاد شاهد حضور پاکو آلکاسر در خط حمله کنار لیونل مسی هستیم. بلوگرانا در بازی رفت مقابل اتلتیک بیلبائو با نتیجه دو بر صفر به پیروزی رسید. 

در طرف مقابل اتلتیک بیلبائو از 28 بازی گذشته اش تنها 35 امتیاز کسب کرده است. شاگردان خوزه آنخل زیگاندا در حال حاضر در رده دوازدهم جدول قرار دارند و با توجه به فاصله امتیازیشان با رقبا، هیچ شانسی برای کسب سهمیه اروپایی ندارد.بیلبائو آخرین باری که بارسلونا را در نیوکمپ شکست داد، لالیگای سال 2001 بود که دو بر یک به پیروزی رسید. 

* رئال مادرید - خیرونا  (ساعت 23 و 15 دقیقه)

رئال مادرید با وجود اختلاف 15 امتیازی با بارسلونا و قرار گرفتن در رتبه چهارم جدول،  لالیگا را دور تر از همیشه می بیند و می داند در این فصل رسیدن به رتبه اول فوتبال اسپانیا تقریبا غیرممکن است اما طبق گفته زیدان سرمربی این تیم مادریدی ها تا پایان در این بازی های با جدیت حاضر خواهند شد.

خیرونا یکی از تیم هایی بود که در دور رفت در خانه خود موفق شد با برتری برابر کهکشانی ها آن ها را از صدر جدول لالیگا دور کند و به همین منظور مادریدی ها به دنبال این هستند تا با حضور جدی در این مسابقه هم آمادگی خود را برای دیدارهای حساس اروپایی حفظ کنند و هم فاصله شان با صدر جدول در لالیگا بیشتر نشود.

خیرونا یکی از شگقتی سازان این فصل لالیگا بود و اکنون  با 43 امتیاز در رتبه هفتم قرار دارد و حتی می تواند در نخستین فصل حضورش در لالیگا سهمیه لیگ اروپا را نیز به دست آورد اما قبل از آن باید موفق شوند دست به کار بزرگی بزنند و رئال مادرید را در این فصل دبل کنند.

این دو تیم در تاریخ باشگاه هایشان تنها یک بار به مصاف هم رفته اند که در بازی رفت فصل جاری ژیرونا با نتیجه دو بر یک موفق شد حریف  قدرتمند خود را شکست دهد.

رقابت بزرگان کالچو برای کسب سهمیه اروپایی/رئال به دنبال انتقام، بارسا در پی جام 

ویارئال - اتلتیکو مادرید ( ساعت 21)

لگانس - سویا (ساعت 14 و 30 دقیقه)

سلتاویگو - مالاگا ( ساعت 21)

بوندس لیگای آلمان

*لایپزیش - بایرن مونیخ ( ساعت 20 و 30 دقیقه)

از چارچوب هفته بیست و هفتم مسابقات بوندس لیگا، تیم فوتبال لایپزیش در ورزشگاه خانگی خود، ردبول آرنا پذیرای تیم مطرح بایرن مونیخ خواهد بود.

تیم لایپزیش از 4 دیدار اخیر خود تنها 2 امتیاز به دست آورده است و آن ها در حال حاضر بازی های مهم و حساسی را در پیش روی خود می بینند. پس از یک سفر خسته کننده به روسیه، احتمال نتیجه گرفتن این تیم در مقابل بایرن مونیخ نیز بسیار کم به نظر می رسد.

اما بایرن مونیخ در دیدار برگشت مقابل بشیکتاش در لیگ قهرمانان اروپا به برخی از بازیکنان خود استراحت داد و از این روی برای دیدار این هفته از شرایط و آمادگی بهتری نسبت به میزبان برخوردار خواهد بود. با این وجود، احتمال استفاده از بازیکنان نیمکت نشین نیز منتفی نخواهد بود و آن ها می توانند در صورت صلاح دید مربی در مقابل لایپزیش بازی کنند.

بایرن در فاصله 9 هفته به پایان رقابت ها با 20 امتیاز اختلاف نسبت به تیم شالکه، در صدر جدول قرار دارد و این تیم را باید از همین حالا قهرمان بوندس لیگا نامید. لایپزیش در حال حاضر با کسب 40 امتیاز در جایگاه ششم جدول رده بندی قرار گرفته و برای کسب سهمیه مسابقات لیگ قهرمانان اروپا تلاش می کند.

در حال تکمیل

دورتموند - هانوفر ( ساعت 16)

کلن - بایر لورکوزن (ساعت 18)

لوشامپیونه فرانسه

نیس - پاری سن ژرمن (ساعت 15 و 30 دقیقه)

متز - نانت ( ساعت 17 و 30 دقیقه)

سن اتین - گنگام ( ساعت 19 و 30 دقیقه)

مارسی - لیون (ساعت 23 و 30 دقیقه)

جام حذفی انگلیس

لسترسیتی - چلسی (ساعت 20)

ویگان اتلتیک - ساوتهمپتون (ساعت 17)

لیگ هلند

آلکمار - خرونینگن (ساعت 15)

انتهای پیام/

پیش بازی رقابت های فوتبال اروپا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار