حجت الاسلام سید اسماعیل حسینی مقدم گفت:همزمان با فرارسیدن نوروز و اجرای برنامه‌های فرهنگی در بقاع متبرکه هزار نفر از خادمان در کنار مبلغان مبانی اخلاقی را در امامزادگان ترویج می‌کنند.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛حجت الاسلام سید اسماعیل حسینی مقدم،مدیرکل اوقاف وامورخیریه استان قم،در مصاحبه مطبوعاتی با خبرنگاران که ظهرشنبه در محل اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم برگزار شد،گفت: طرح آرامش بهاری امسال در ۴۰ بقعه استان برگزار می‌شود در حالی که سال قبل این طرح در ۳۰ بقعه برگزار شد.

وی بیان داشت: همزمان با فرارسیدن نوروز و اجرای برنامه‌های فرهنگی در بقاع متبرکه هزار نفر از خادمان در کنار مبلغان مبانی اخلاقی را در امامزادگان ترویج می‌کنند.

وی ابراز کرد: در محل کوه خضر نبی، مجموعه مزار شیخان، امامزاده ابراهیم(ع)، جعفر شهید و زواریون، بخشی از امامزادگان کهک و خلجستان غرفه‌های معرفت برپا می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم عنوان کرد: خیمه‌های معرفت در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران برپا است و فعالیت و خدمات فرهنگی به زائران ارائه می‌دهند.

حجت الاسلام حسینی مقدم تصریح کرد: در خیمه‌های معرفت با غرفه‌هایی چون مشاوره، کودک و نوجوان، احکام، چند رسانه‌ای، ترویج وقف و فعالیت‌های قرآنی برنامه‌های متنوعی به زائران ارائه می‌شود.

وی افزود: غرفه‌های عفاف و حجاب، شهید و شهادت و اقتصاد مقاومتی در برخی خیمه‌ها فعال است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم افزود: ارائه بروشور معرفی امامزادگان به زبان‌های مختلف و نقشه مکان یابی امامزادگان برای زائران از دیگر اقدامات سازمان اوقاف در قم است.

وی بیان کرد: برگزاری مراسم تحویل سال، پخش زنده پیام مقام معظم رهبری، ارائه برنامه‌های فرهنگی متنوع و اقامه نماز جماعت از اقدام دیگر سازمان اوقاف در جوار امامزادگان همزمان با نوروز امسال است.

حجت الاسلام حسینی مقدم افزود: برای رفاه حال زائران نیازمند به اسکان، تمامی زائرسراها و امامزادگان به خصوص در زمان اضطرار برای اسکان این گونه افراد آماده شده‌اند.

وی افزود: تمامی امامزادگانی که در مسیر تردد مسافران نوروزی قرار دارند شبانه‌روز آماده خدمت‌رسانی هستند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه برای افزایش ضریب امنیت در امامزادگان در ۴۰ امامزاده ۴۵۰ دوربین مدار بسته نصب شده است، گفت: برای تأمین این میزان دوربین ۸۵۰ میلیون تومان از محل اعتبارات مربوطه هزینه شده است.

وی ادامه داد: طی سال گذشته از ۱۰۰ مورد جرائم توسط افراد ناباب در این اماکن جلوگیری و برخورد شده است.

حجت الاسلام حسینی مقدم اضافه کرد: طی دو سال آینده تمامی امامزادگان به سیستم دوربین مدار بسته مجهز خواهند شد.

انتهای پیام/ح

طرح آرامش بهاری در ۴۰ بقعه متبرکه قم برگزار می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار