مدیرکل امور عشایری استان اردبیل تصریح کرد: حدود 3 هزار و 852 کیلومتر از راه‌های مناطق عشایری استان اردبیل سالانه مرمت و احداث می‌شوند.

قادر هنرمند، مدیرکل امور عشایری استان اردبیل در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، تصریح کرد: حدود 3 هزار و 852 کیلومتر از راه‌های مناطق عشایری استان اردبیل سالانه مرمت و احداث می‌شوند که از زمان به کار آمدن دولت یازدهم و دوازدهم  271 پروژه در زمینه عشایری اجرایی شده است.

وی گفت: از مهم‌ترین خدمات ارائه شده به عشایر می‌توان به توسعه بیمه دام که از 25 درصد به 60 درصد افزایش پیدا کرده است اشاره کرد تا در صورت وقوع هرگونه خسارت به دام‌های عشایر در کوتاهترین زمان هزینه‌های خود را دریافت کنند.

مدیرکل امور عشایری استان اردبیل به احداث مدرسه شبانه‌روزی در مناطق عشایری اشاره کرد و گفت: برای رفاه و تحصیل فرزندان خانواده‌های عشایری 4 مدرسه شبانه‌روزی در این مناطق راه‌اندازی شده تا از مهاجرت‌های بی‌رویه عشایر به شهرها جلوگیری کنیم.

هنرمند با اشاره به طرح مطالعه اکوتورسیم عشایری در استان اردبیل، اظهار کرد:طرح مطالعه اکوتورسیم عشایری در دستور کار امور عشایری استان بوده که به جد پیگیر این طرح هستیم.

وی افزود: به دلیل برخورداری از ظرفیت‌های بالای گردشگری در مناطق عشایری استان اردبیل؛ با اجرایی کردن آن طرح و جذابیت زندگی عشایری در جذب مسافران داخلی و خارجی افزایش پیدا خواهد کرد.

انتهای پیام/ح

احداث مدرسه شبانه‌روزی در مناطق عشایری اردبیل

 

 

 

برچسب ها: عشایر ، راه روستایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.