تیم فوتبال سپید رود رشت در سال 96 با هدایت علی کریمی به دنبال ماندن در رقابت های لیگ برتر برای سال آتی است.

به گزارش  خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ تیم فوتبال سپیدرود رشت نخستین بازی اش در سال ۹۶ را مقابل نفت مسجد سلیمان در هفته بیست و نهم فصل گذشته لیگ دسته اول انجام داد و در نهایت با یک گل از این تیم شکست خورد. رشتی ها پس از ۲ پیروزی مقابل مس کرمان و اکسین البرز خود را در آستانه صعود به لیگ برتر می دیدند اما تساوی یک بر یک برابر ایران جوان بوشهر و شکست ۳ بر ۲ از گل گهر سیرجان، لیگ برتری شدن این تیم را تا حد زیادی تحت تاثیر قرار دارد.

از ۱۱ اردیبهشت باید به عنوان یکی از باشکوه ترین ترین روزهای تاریخ باشگاه قدیمی سپیدرود یاد کرد. در آن روز شاگردان علی نظرمحمدی توانستند با حضور انبوه هوادارانشان در ورزشگاه شهید عضدی رشت برای نخستین بار به لیگ برتر صعود کنند و پس از ۲۵ سال به سطح اول فوتبال ایران بازگردند.

پس از تحقق این امر با توجه به مشکلات مالی سپیدرود، کادر فنی آن برای تشکیل تیمی قدرتمند که بتواند در لیگ برتر هم حرفی برای گفتن داشته باشد، کار سختی کشیدند اما در نهایت بازیکنانی مانند ایمان صادقی، مهرداد جماعتی، علی دهقان، غلامرضا رضایی، امیرحسین اسکندری، حمید ملکی، احمد آهی، شهاب کرمی، توحید غلامی، میرهادی میرجوان، علی عباسی و حسین ابراهیمی به سپیدرود آمدند.

////////////عملکرد تیم فوتبال سپید رود رشت در سال 96//////////

نخستین بازی سرخ پوشان گیلانی در تاریخ لیگ برتر ۵ مرداد برابر نفت تهران برگزار شد و در حالیکه محمد نزهتی با به ثمر رساندن نخستین گل سپیدرود در تاریخ لیگ برتر این تیم را در نیمه اول برنده به رختکن فرستاده بود اما در نیمه دوم نفتی ها با ۲ گل محمد نصرتی و عیسی آل کثیر نتیجه را به سود خودشان کردند.

۲ شکست متوالی برابر سیاه جامگان مشهد و گسترش فولاد تبریز سبب شد تماشاگران پرشور رشتی اعتراض های گسترده ای علیه نظرمحمدی و شاگردانش مطرح کنند اما در ادامه برتری مقابل پیکان و صنعت نفت و متوقف کردن سپاهان و استقلال خوزستان بارقه های امید را در دل آنها زنده کرد.

////////////عملکرد تیم فوتبال سپید رود رشت در سال 96//////////

چهارمین شکست سپیدرود در هفته هشتم لیگ برتر مقابل استقلال تهران رقم خورد و این تیم در ورزشگاه عضدی رشت با نتیجه ۲ بر یک مغلوب آبی پوشان تهرانی شد. پس از تساوی یک بر یک با سایپا و پیروزی ۲ بر یک مقابل پدیده مشهد، ناگهان سپیدرود در سراشیبی سقوط افتاد و در پنج بازی متوالی برابر پارس جنوبی، ذوب آهن، تراکتورسازی، فولاد و پرسپولیس شکست خورد.

سپیدرود در پایان نیم فصل نخست لیگ برتر با ۳ برد،۳مساوی، ۹ باخت، ۱۳ گل زده،۱۹ گل خورده، تفاضل گل منفی ۶ و ۱۲ امتیاز در جایگاه پانزدهم جدول قرار گرفت تا کیومرث بیات، مالک سابق باشگاه تصمیم بگیرد با انتخاب امیدرضا روانخواه دستیار قبلی علی نظرمحمدی به جای این مربی، رکورد جوان ترین سرمربی تاریخ لیگ برتر را با ۳۲ سال سن به نام این هافبک اسبق استقلال سند بزند.

روانخواه در ۲ بازی توانست نفت تهران را با نتیجه ۳ بر یک شکست دهد اما مقابل مشکی پوشان با ۲ گل شکست خورد. پس از روی کارآمدن جواد تن زاده به عنوان مالک جدید باشگاه سپیدرود این مربی هم جای خود را به علی کریمی داد تا شاید با جادوی جادوگر فوتبال ایران رشتی ها جواز ادامه حضور در لیگ را کسب کنند. با این حال کریمی در نخستین بازی که هدایت تیم شهر پدری اش را در دست گرفت با نتیجه ۲ بر یک مغلوب گسترش فولاد شد. پیش از این بازی نفراتی مانند محمدرضا مهدوی، محمد غلامی، علیرضا نورمحمدی، امین جوادی مقدم در جمع بازیکنان سپیدرود جایگزین بازیکنانی مانند شهاب کرمی، غلامرضا رضایی، مهرداد جماعتی و سهیل حق شناس شدند که به دلایل مختلفی مانند وفق پیدا نکردن با جو رشت و بازنشستگی با این تیم خداحافظی کرده بودند.

نخستین امتیاز کریمی به عنوان سرمربی سپیدرود در جریان تساوی صفر بر صفر این تیم مقابل پیکان در هفته نوزدهم لیگ و نخستین پیروزی اش هم در بازی با سپاهان در هفته بیستم لیگ حاصل شد که سپیدرود توانست سپاهان را با نتیجه ۲ بر یک از پیش‌رو بردارد.

شکست ۳ بر صفر مقابل صنعت نفت و استقلال، تساوی یک بر یک برابر استقلال خوزستان، برتری ۲ بر صفر مقابل سایپا و شکست یک بر صفر برابر پدیده دیگر نتایج کریمی در سپیدرود است.

////////////عملکرد تیم فوتبال سپید رود رشت در سال 96//////////

تا پایان هفته بیست و پنجم سرخ پوشان با ۶ برد، ۵مساوی،۱۴ باخت، ۲۲ گل زده، ۳۳ گل خورده، تفاضل گل منفی ۱۱ و ۲۳ امتیاز در جایگاه چهاردهم جدول قرار گرفته است. ضمن اینکه بازیکنان این تیم در فاصله پنج هفته تا پایان لیگ ۴۰ کارت زرد و ۳ کارت قرمز دریافت کرده اند. محمد نزهتی با ۶ گل زده برترین گلزن و حسین کعبی با دریافت هفت کارت زرد خشن ترین بازیکن سپیدرود هستند.

هر چند سپیدرود از ابتدای فصل حواشی زیادی را تجربه کرد اما به دنبال حضور علی کریمی در این تیم به دلیل مجادله های او با مسئولان فدراسیون فوتبال در کانون توجه قرار گرفت.

سپیدرود همچنین در مرحله یک شانزدهم‌ نهایی جام حذفی در ال گیلانو با نتیجه ۳ بر یک از ملوان شکست خورد و از دور رقابت ها کنار رفت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار