عضو هیئت رئیسه جبهه پیروان گفت: اقتصاد مقاومتی نسخه‌ای واقعی و عملی برای رفع نقاط آسیب‌پذیر اقتصادمان است.

محسن کوهکن عضو هیئت رئیسه جبهه پیروان خط امام و رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تحقق شعار اقتصاد مقاومتی "تولید و اشتغال" در سال گذشته اظهار کرد: مقام معظم رهبری به دلیل بصیرت و دشمن‌شناسی که دارند هر ساله شعارهایی را انتخاب می‌کنند.

وی ادامه داد: حدود یک دهه است که شعار سال را با محوریت اقتصاد برمی‌گزینند که این خود نشان دهنده اهمیت این مقوله است.

عضو هیئت رئیسه جبهه پیروان خط امام و رهبری تصریح کرد: مقام معظم رهبری رهبری در سال‌های گذشته مسئله تهاجم فرهنگی را مطرح کردند و بعد که شاهد هجمه تبلیغات‌ غربی‌ها و آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها علیه کشورمان بودیم  متوجه اهمیت این موضوع شدیم.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری تشخیص دادند که دشمن با تمرکز روی مسائل اقتصادی کشورمان، می‌خواهد اهداف خود را پیش ببرند ادامه داد: بر همین اساس ایشان شعار اقتصاد مقاومتی را مطرح کردند تا اقتصاد در برابر تکانه‌ها و هجمه های بیرون مقاوم شود.

کوهکن اضافه کرد: با توجه به ساختار اقتصادی و پیچیدگی خودساخته آن، نمی‌توانیم بگوییم که شعار سال در همه ابعاد و زوایای خود محقق شده، البته ستاد اقتصاد مقاومتی گام‌هایی در این زمینه برداشته است اما کافی نیست.

عضو هیئت رئیسه جبهه خط امام و رهبری تاکید کرد: این ستاد برای تقویت بنیه اقتصادی روی ریل اقتصاد مقاومتی مصوباتی داشته و تصمیماتی گرفته است اما آنچه که انجام شده در مقابل آنچه که باید انجام می‌شد، ناچیز است.

وی با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی نسخه‌ای واقعی و عملی برای رفع نقاط آسیب‌پذیر اقتصادمان است ادامه داد: مجلس، دولت و سایر نهادها مباحث مسائل اقتصادی را آن گونه که رهبری مطرح کردند، درک نکرده و در این زمینه باید از ایشان عذرخواهی کنیم.

کوهکن ادامه داد: اگر شعارهای هر سال را کنار هم قرار دهیم همچون تکه‌هایی از یک پازل هستند که نقشه راه پیشرفت کشور را ترسیم می‌کنند.

عضو هیئت رئیسه جبهه خط امام و رهبری تاکید کرد: ایمن‌سازی اقتصاد، تقویت تولید، ارتقای فرهنگ کار، حرکت به سمت پس‌انداز،‌ اصلاح الگوی مصرف و ... نتایجی است که از تحقق اقتصاد مقاومتی به دست می‌آید مطمئنا این موارد می‌توانند مشکلات خانواده‌ها را حل و فصل کنند.

وی با اشاره به اصول سیاست‌های اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: یکی از اصول مهم سیاست‌های اقتصاد مقاومتی اقتصاد درون‌زای برون‌نگر است یعنی این شاخصه متکی به افزایش تولید محصولات داخلی و توسعه کارخانه‌هاست، در صورت تحقق این امر اشتغال هم افزایش چشمگیری خواهد داشت و معضل بیکاری نیز تا حدی مرتفع خواهد شد.

کوهکن با بیان اینکه دغدغه‌های رهبر انقلاب در زمینه اقتصادی نشان دهنده نگرش راهبردی ایشان به تولید و پیشرفت همه جانبه کشور است افزود: رهبری در شعار سال گذشته بر دو نقطه اشتغال و تولید تاکید کردند این مسئله نشان دهنده آن است که تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی با توجه به این دو نقطه امری شدنی است.

عضو هیئت رئیسه جبهه خط امام و رهبری تاکید کرد: پیشرفت کشور زمانی اتفاق می‌افتد که تولید داخلی به عنوان مقوله‌ای اشتغال‌زا در اولویت قرار گیرد و مسئولان نیز باید این امر مهم را در صدر فعالیت‌های خود قرار دهند.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۹ ۰۸ فروردين ۱۳۹۷
نسخه هل اصلی مدیریت قوی ونظارت جدی دراداره کشور است که اگه اجرا شود همه مشکلات اقتصادی وغیره براختی حل خواهد شد
آخرین اخبار