قائم مقام وزیر و معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: خیرین سلامت تجهیز مراکز بهداشتی درمانی را در کنار ساخت مراکز خدمات جامع سلامت در اولویت قرار دهند.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،دکتر ایرج حریرچی امروزدر مراسم افتتاح مرکز خیرساز خدمات جامع سلامت مهرپرور در کاشان با تقدیر از زحمات خیرین سلامت به خصوص خانواده خیر سلامت زنده یادحاج علی مهرپرور که برای مردم شهر و سلامت جامعه چنین اقدام شایسته ای را انجام داده اند گفت: مرکزهای خدمات جامع سلامت باید با جلب توان بخش های غیر دولتی از امکانات موجود در این مرکزها برای خدمت رسانی به مردم طی شبانه روز استفاده کنند.

وی با اشاره به دسترسی آسان به خدمات بهداشتی درمانی تصریح کرد: مناطق حومه و حاشیه شهر از نظر دسترسی به خدمات بهداشتی درمانی جزء مناطق محروم محسوب می شوند و ساخت و تجهیز مراکز بهداشتی درمانی در این مناطق باعث دسترسی بیشتر و با کیفیت تر مردم به خدمات می شود.

به گفته وی، انتخاب منطقه مسکن مهر برای ساخت و تجهیز مرکز خدمات جامع سلامت بسیار حائز اهمیت است.

دکتر حریرچی،  انجام فعالیت های درمانی سرپایی را نیز علاوه بر اقدامات بهداشتی در این مرکز تاکیدکرد و گفت: ارائه خدمات شبانه روزی در مرکز مهرپروریکی از نقاط قوت و برجسته آن است.

وی، تصریح کرد: بسیاری از مرکزهای بهداشتی و درمانی در نوبت صبح فعال هستند در حالی که بسیاری از افراد امکان مراجعه در آن زمان را ندارند و مطب های خصوصی نیز از این فرصت استفاده می کنند.

4 میلیارد و 500 میلیون ریالی هزینه ایجاد یک تخت بیمارستانی

قائم مقام وزیر بهداشت با اشاره به هزینه 4 میلیارد و 500 میلیون ریالی ایجاد یک تخت بیمارستانی افزود: هیچ کاری در حوزه درمان نباید انجام شود، مگر اینکه قشرهای کم برخوردار از آن بهره مند شوند.

حریرچی،درپایان با اشاره به اینکه  برخلاف گذشته که روستاها در دسترسی به پزشک مشکل داشتند گفت: امروز می توان از شهرهای جدید و حاشیه شهرهای بزرگ به عنوان ضعیف ترین نقاط در دسترسی به خدمات درمانی نام برد.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان کاشان نیز در این مراسم، با اشاره به اقدامات خیرین در حوزه سلامت،  ارائه خدمات خیرخواهانه در منطقه کاشان را با قدمت دیرینه عنوان کرد.

حمیدرضا مومنیان، حضور خیرین در کاشان را از برکات این منطقه برشمرد و تصریح کرد: ساخت و تجهیز بیمارستان، باتوجه به موقعیت جغرافیایی و مهاجرت ها به این منطقه از اهمیت بالایی برخورد دارست.

شایان ذکر است: دکتر ایرج حریرچی قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای بازدید از چند طرح و افتتاح مرکز خدمات جامع سلامت زنده یاد علی مهرپرور، توسعه بخش فوریت های پزشکی و راه اندازی مرکز ام آر آی مجتمع بیمارستانی شهید بهشتی کاشان در مجموع با اعتبار 91 میلیارد ریال به این شهرستان سفر کرده است.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.